2011-07-31, 20:58
Medlem
Empresss avatar
@TheBoot:
Kan tyvärr inte hjälpa dig med datorn. Men mot din moster och din förkylning kanske...
Kräv av din moster att hon betalar och ger dig en flarra whiskey som du kan ta mot förkylningen om hon skall gnata på dig med att hjälpa henne när du är svårt förkyld. Jag anser att det är hennes plikt att göra detta.
Senast redigerad av Empress 2011-07-31 kl. 21:01.
Citera
2011-08-01, 02:26
Medlem
Allings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Hej alla glada!
Ja, du får ju göra det man alltid får med dessa laptops: Rensa ut allt med en ren Windows-installation. Alternativet är att sitta och manuellt plocka bort all jävla bloatware som Acer lagt in "för att förbättra användarens upplevelse" genom att gå igenom listan under Kontrollpanelen > Program och funktioner och ta bort (nästan) allt som börjar på "Acer" och det som är tillverkat av Oberon Media. Det rensar dock ut långt ifrån allt.

Jag har en egen fråga: Nu på sommaren har min dator börjat med att plötsligt hänga sig utan anledning mellan tre och fem gånger om dagen. Först slutar allt svara, men man kan röra muspekaren. Efter mindre än 10 sekunder fryser muspekaren och sen måste man stänga av med strömknappen. Varenda gång jag är hemma hos någon annan och ska visa någon webbsida jag har gjort går inte det för att datorn har låst sig och servern därmed inte svarar.

Efter att jag höjde fläkthastigheten på grafikkortet (HIS Radeon HD 4850) till 90 % uppstår problemet betydligt mer sällan, bara en till två gånger om dagen. Men det är för mycket. Och det låter för mycket om jag ska ha så hög fläkthastighet. Vad ska jag göra?
Citera
2011-08-01, 03:04
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alling
Ja, du får ju göra det man alltid får med dessa laptops: Rensa ut allt med en ren Windows-installation. Alternativet är att sitta och manuellt plocka bort all jävla bloatware som Acer lagt in "för att förbättra användarens upplevelse" genom att gå igenom listan under Kontrollpanelen > Program och funktioner och ta bort (nästan) allt som börjar på "Acer" och det som är tillverkat av Oberon Media. Det rensar dock ut långt ifrån allt.

Jag har en egen fråga: Nu på sommaren har min dator börjat med att plötsligt hänga sig utan anledning mellan tre och fem gånger om dagen. Först slutar allt svara, men man kan röra muspekaren. Efter mindre än 10 sekunder fryser muspekaren och sen måste man stänga av med strömknappen. Varenda gång jag är hemma hos någon annan och ska visa någon webbsida jag har gjort går inte det för att datorn har låst sig och servern därmed inte svarar.

Efter att jag höjde fläkthastigheten på grafikkortet (HIS Radeon HD 4850) till 90 % uppstår problemet betydligt mer sällan, bara en till två gånger om dagen. Men det är för mycket. Och det låter för mycket om jag ska ha så hög fläkthastighet. Vad ska jag göra?
Är det en laptop? Nåja, det spelar knappt någon roll för det du beskriver är klassiska värmeproblem, troligtvis orsakat av damm.
Detta löses absolut säkrast med tryckluft på burk eller ännu hellre fast mer farligt pga det högre lufttrycket: en oljefri kompressor.

Är det en stationär dator så är det oftast bara att öppna luckan och blåsa på - även om det är klart bättre att plocka loss alla kort och göra rent dem när de är lösa - men är det en laptop måste man tyvärr börja skruva bort saker för att kunna komma åt.
Tangentbord brukar vara ganska enkelt att få bort - googla! - och med lite tur kommer man sen åt att blåsa rent fläkten ovanifrån, vilket brukar behövas.
Citera
2011-08-01, 23:17
Medlem
Fischlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Hämtade du dessa drivrutiner från TILLVERKARENS webbplats?? dvs. från Acers webbplats??

Var dom för just DIN datormodell??
Är de för Windows 7??? och just 32-bitars???

Självklart
Citera
2011-08-02, 01:40
Medlem
Allings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Är det en laptop? Nåja, det spelar knappt någon roll för det du beskriver är klassiska värmeproblem, troligtvis orsakat av damm.
Nej, det är en stationär. Seriöst, klart det är damm. Fattar inte hur jag inte kunde tänka på det. Tack!
Citera
2011-08-02, 14:16
Medlem
Hellaspriests avatar
Hej jag använder flera webbläsare, flera spel and so on. Jag skulle vilja ha på den här taskbaren en map/knapp som när jag trycker dyker upp en popupruta med till exemple internet explorer, firefox och chrome ungfär som i android http://getandroidstuff.com/wp-conten...rOrganizer.jpg och sedan en till där jag öppnar upp mina spel. Jag är inte nöjd med bibliotek map där jag för tillfället har fastnålat en map men är inte verkligen inte tycker det är en smidig lösning men tar gärna emot om ni har tips på att få det bra tillsvidare
Citera
2011-08-02, 18:08
Medlem
Spawnisens avatar
Hur ändrar man på sin router från WPA-PSK till WEP?!

JAg kan inte ansluta till Internet med mitt Inteno modem som är WPA-PSK. Har Windows 7
Citera
2011-08-02, 22:31
Medlem
SgtApones avatar
Jag har en Dell OEM-skiva med Win7 (äkta) och vill slänga in den på en noname-dator (eget ihop-plock), och jag vill minnas att det kan keffa i validering/aktivering trots korrekt/äkta serial osv och man får bara 30 dagars-gränsen.

Hur kan man komma förbi detta?
Citera
2011-08-03, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen

JAg kan inte ansluta till Internet med mitt Inteno modem som är WPA-PSK. Har Windows 7

du kan logga på mobdemet via browser och gå in under inställningar för wireless, brukar finnas med lösenord och sen vilken typ av kryptering du kan välja i en drop down meny

de flesta nyare nic klarar av wap-psk, testa att uppdatera drivrutiner från tillverkarens hemsida för just dit kort så brukar det fungera
Citera
2011-08-03, 13:04
Medlem
Allings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen

Om du vet hur man går in i routern kan du gå vidare till steg 6.
1. Klicka på Start och skriv cmd och tryck på Enter.
2. Skriv ipconfig och tryck på Enter.
3. Det som står bredvid Standard-gateway är din routers lokala IP-adress.
4. Skriv in den (t ex 192.168.0.1) i din webbläsares adressfält och tryck på Enter.
5. Skriv in eventuellt adminanvändarnamn och -lösenord. Det brukar vara admin som användarnamn och admin, 1234 eller ingenting alls som lösenord, eller så står det på en lapp under routern.
6. Leta efter WLAN eller Wireless eller dylikt. Under den fliken ska du leta efter encryption, security, WLAN settings, SSID etc.
7. På min Thomson TG789vn ställer man in följande (exempel):
Encryption: Use WPA-PSK Encryption
WPA-PSK Encryption Key: mamma78
WPA-PSK Version: WPA+WPA2
(mamma78 är det man i mitt exempel får skriva in när man med en ny enhet ansluter till ditt WLAN.)
8. Klicka på Save eller nåt.
Citera
2011-08-03, 13:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tips:

Försök att hålla er till trådens rubrik. Man diskuterar om Windows här inne och ej om nätverk. Det finns en egen forumsdel om nätverk.

//Mod
Citera
2011-08-03, 14:31
Medlem
Hur stänger man av mouse acceleration i windows7. ajg får inte alls till det och om någon vet vad jag ska skriva i launch options i cs också vore det väldigt snällt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in