2011-05-26, 14:12
Medlem
Hej.

Igår fick jag en uppdatering som bara har skapat problem för mig just nu :P

"Windows 7 Service Pack 1 för x64-baserade system (KB976932)"

Nu har mitt Win 7 blivit "Det här Windows-exemplaret är inte äkta".

Har provat med den nya Win 7 Loadern av Daz och den funkar inte.

Så hur ska jag kunna lösa detta problem utan att behöva formatera?

Mvh
Citera
2011-05-26, 15:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4ttN
Hej.

Igår fick jag en uppdatering som bara har skapat problem för mig just nu :P

"Windows 7 Service Pack 1 för x64-baserade system (KB976932)"

Nu har mitt Win 7 blivit "Det här Windows-exemplaret är inte äkta".

Har provat med den nya Win 7 Loadern av Daz och den funkar inte.

Så hur ska jag kunna lösa detta problem utan att behöva formatera?

Mvh

Antingen att du söker fram en lösning på forumet. Detta har varit uppe flertal gånger. Eller så scrollar du runt i denna tråd där detta diskuteras -> https://www.flashback.org/t1026161
Citera
2011-05-26, 23:47
Medlem
Tjenare, försöker installera nedladdat windows 7 64-bit på en ny hårddisk. Har bränt över ISO-filen på en DVD-RW men när jag väljer dvdläsaren som boot device i BIOS står det bara på en blackscreen: "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key". Har testat allt möjligt efter diverse googling: Koppla ur min gamla hårddisk med vista installerat, dra ur min mus och annat som inte behövs, t.ex. extern hårddisk, se till så att hårddisken är inställd på IDE och inte RAID etc.
Om jag mountar ISO-filen i daemon tools börjar den försöka uppgradera mitt vista på min nuvarande till 7:an och andra skivor, t.ex. spel och musdrivrutiner känner läsaren av.
Hårddisken som jag försöker få windows 7 på: http://www.inet.se/artikel/4303589/1tb-samsung-spinpoint-f3-hd103sj
DVD-läsare: http://www.inet.se/artikel/7100544/optiarc-ad-7260s-dvd-rw-svart-sata-oem
Några förslag?
Citera
2011-05-27, 16:21
Medlem
Spara alla filer på C:

Har ett äkta windows 7 ultimate 64 bit english som kom med posten idag. Som jag skulle vilja kunna installera och aktivera nu på engång men helst vill jag först spara alla filer som finns på min hårddisk men vilket backup program kan göra det?

Jag vill kunna ta det jag vill ha från backupen. Går det? Vill ha svar snarast.

Att flytta C: till en annan hd gick inte för filer är låsta.
Senast redigerad av Cacke 2011-05-27 kl. 16:25. Anledning: Kom på mer att skriva
Citera
2011-05-27, 16:27
Medlem
qrizzes avatar
Finns många olika backup program. Det bästa är nästan att föra över alla dina personliga filer som finns i Mina dokument eller vart du nu har sparat de till en annan disk än C:.

Sedan installerar du Windows 7 och väljer advancerat och väljer att formatera om datorn (allt som fanns tidigare på hårddisken försvinner) och därefter installerar du alla program du hade tidigare. och sedan lägger över mina dokument igen.
Citera
2011-05-27, 16:34
Medlem
Har haft windows XP flera år så mina filer finns lite var som helst.
Kan ju blunda och formatera skiten och säga att det blev ett tekniskt fel om någon behöver ett dokument eller annat. Och börja om.

Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Finns många olika backup program. Det bästa är nästan att föra över alla dina personliga filer som finns i Mina dokument eller vart du nu har sparat de till en annan disk än C:.

Sedan installerar du Windows 7 och väljer advancerat och väljer att formatera om datorn (allt som fanns tidigare på hårddisken försvinner) och därefter installerar du alla program du hade tidigare. och sedan lägger över mina dokument igen.
Citera
2011-05-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cacke
Har haft windows XP flera år så mina filer finns lite var som helst.
Kan ju blunda och formatera skiten och säga att det blev ett tekniskt fel om någon behöver ett dokument eller annat. Och börja om.

Varför ska du formatera om den gamla hårddisken om du ska använda windows 7 på en ny? Spara gamla i samma skick och kolla om du kan ha båda inkopplade. I sådana fall är ju den gamla fortfarande lättillgänglig om du skulle behöva något.
Om jag misstolkade och du vill ha windows 7 på nya kan du testa att köra i gång installationen och se om det finns ett alternativ att uppgradera ditt windows och i och med det spara alla gamla filer. Förstår dock om du vill ha en nystart.
Citera
2011-05-27, 19:11
Medlem
Jag försökte installera Windows 7 idag men avbröt när jag kom till partitionerna. har nämligen en liten fråga! vad är "Unallocated Space"? och hur mycket behövs? min polare sa att man måste ha en viss del av detta. och kan man ha för mycket?
Har aldrig installerat ett operativsystem för så jag är lite noob
Citera
2011-05-27, 19:28
Medlem
superlasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andiipandi
Jag försökte installera Windows 7 idag men avbröt när jag kom till partitionerna. har nämligen en liten fråga! vad är "Unallocated Space"? och hur mycket behövs? min polare sa att man måste ha en viss del av detta. och kan man ha för mycket?
Har aldrig installerat ett operativsystem för så jag är lite noob

Din polare är noob
DU behöver inget unallocated space (oallokerat utrymme) det är nämligen utrymme på hårddisken som inte är partitionerat & därmed inte kan användas av operativsystemet. Total waste!

Spana in http://www.blackviper.com där det finns bild-för-bild-anvisningar för installation av alla Windows operativsystem
Citera
2011-05-30, 22:38
Medlem
Problem att installera Windows 7

Tjenare! Fick hem en fin version utav Windows 7 Extreme Edition x64
Tänkte installera den från usb minne boot. Men det fungerade inte, datorn reagerade som om jag inte ens hade ett OS där på.
Så jag testade att installera i windows med setup.exe extraherad från .iso filen.
Jag fick upp installationen då, men när jag trycker på Installera Windows 7...... Så händer ta mig fan ingenting.
Använt både Microsofts USB konerterings verktyg samt UltraISO utan resultat.
Tycker att datorn borde klara av att boota ifrån USB minnet.... Någon som vet ett möjligt fel?
Bryr mig inte så mycket om ifall jag installerar ifrån setup.exe eller USB, men någon som har några förslag?
Tack!
Citera
2011-05-31, 10:02
Medlem
Elite8s avatar
Installera om windows!

Hej flashback! Jag har en dator som jag vill rensa allt på! Jag hittar inte min windows skiva. Det är en compaq och den har två hårdiskar en C: och en D:. Det jag undrar över är när jag öppnar hårdisken D: så finns det en recovery fil. Är det windows på den? Så om jag rensar C: så är det fortfarande safe? =)
Citera
2011-05-31, 10:16
Medlem
Albert.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du nämner dock inte så mycket om detaljerna. Te.x vilken version och utgåva som du har idag. Brände du recovery-uppsättningen? Eller har du en bootbar installationsskiva?

Men för att svara på citatet. Svar ja. Är det Vista och uppåt så bör du har en DVD-skiva då filmängden överstiger en CD-skiva.

Är det XP så är det inga problem med en CD-skiva.

Har ingen aning om hur man hittar vilken version det är. Men det står Windows Vista Home Premium OEMAct(FujitsuSimensComputers) på skalet om det hjälper. Brände recovery dvd skivor men får upp något med acpi.sys när jag startar datorn.

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
I princip Ja. Men varför inte kontaktar Microsoft om du nu har en licens? Man betalar för licensen och ej skivan med innehållet.

Skulle uppskatta en länk till vart man kontaktar dom om detta. Har sökt men inte hittat något :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in