2010-08-24, 21:18
Medlem
AboO89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moot
Uhrm, tror inte att detta går. Jag har för mig att man inte kan uppgradera heller, så var det i Vista iaf.
Dessutom hade jag hellre velat blåsa om systemet så att din riktiga nyckel inte skadas eller liknande.
Hmm, litar inte riktigt på dig än .. jag kunde ju uppgradera till Windows 7 Ultimate från Windows 7 Professional.
Men sedan så blockerades Ultimate nyckeln eftersom den var köpt via dhgate.
Men min PRO nyckel är från MSDNAA och kommer antagligen inte bli blockerad.

Men detta "hacket" borde funka om man vet vad man gör, eftersom allt funkade för mig.. bara slutet som krånglade lite.
Kan bero på att jag skrivit fel i reg nycklarna.
Men tackar för din hjälp ändå .
Citera
2010-08-25, 01:28
Medlem
hasenfrasens avatar
Släng in SLIC 2.1 i din dators BIOS och gör om installationen till en W7 Ultimate OEM licens eller använd DAZ LOADER. Första alternativet kommer att funka i all evighet medans loadern lär förmodligen uppdateras kanske en gång per år.
Citera
2010-08-25, 13:38
Medlem
LeFakirs avatar
Tjena flashback! Jag börjar med att understryka att jag är ytterst färsk på sånt här.

Jag har nu tankat ett windows 7 operativsystem till min dator från denna länk:
http://thepiratebay.org/torrent/5157412/Windows_7_SWEDISH_and_ENGLISH_X86-X64_All_Versions_Including_Ent

Jag ska installera det på en dator som är utan OS. Jag undrar nu hur jag ska nu gå till väga? Jag antar att jag ska bränna ut den på en skiva? Vilket program bör jag använda då?

Hur gör jag med den omtalade loadern, ska jag bränna in den på en annan skiva och stoppa in efter installationen av windows, eller hur sjutton ska jag göra?!

tacksam för hjälp, jag är verkligen förvirrad!

Edit: Har tankat det som en .iso-fil och så vitt jag vet brukar man behöva daemontools eller dylikt för att öppna dessa. Och efter som datorn är helt ny besitter jag inget sånt och kan heller inte tanka det, så filen borde väl inte gå att öppna på den tomma datorn. Eller har jag fel?
Senast redigerad av LeFakir 2010-08-25 kl. 14:27.
Citera
2010-08-25, 19:33
Medlem
Stanowskis avatar
Sitter med ett stort problem!
Min sambos dator drabbades av något slags virus!
Satte mig ner och skulle formatera datorn och stoppa i vista skivan!
Kom så långt att den börja formatera!
Sen dök det upp ett fel meddelande om att det saknades någon fil!
Testade 2 ggr till men samma fel!
Testade att köra in både xp och windows 7 men då säger den att datorn inte hittar någon hårddisk!

Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig?
Citera
2010-08-25, 22:25
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Jag antar att jag ska bränna ut den på en skiva? Vilket program bör jag använda då?

ISO-filen bränner du ut med t.ex. IMGBURN eller använder Microsoft egna USB ISO DVD TOOL http://store.microsoft.com/help/iso-tool om du vill installera från USB-sticka.

DAZ-Loadern kör du som vilket annat program som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Stanowski
Min sambos dator drabbades av något slags virus!
<snip>
Testade att köra in både xp och windows 7 men då säger den att datorn inte hittar någon hårddisk!

Förmodligen är det hårddisken som har dött och inte att det är något virus eftersom både W7 och XP säger att du inte har någon hårddisk. Vad säger BIOS, har du någon hårddisk installerad?
Citera
2010-08-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
tacksam för hjälp, jag är verkligen förvirrad!

Gå in på piratebay och sök på: Windows 7 Ultimate CRBS . Tanka hem x86 eller x64 beroende på vilken dator du har. Denna har en 7loader med i skivan så du behöver inte installera det i efterhand utan den löser det åt dig. Bränn ut ISO filen på en dvd skiva. Tryck in den i din dator och boota upp skivan. Sen går det knappt att misslyckas. Windows 7 är väldigt lätt att installera. Det är bara att trycka på nästa hela tiden typ. Lycka till och skriv om du behöver mer hjälp.
Citera
2010-08-26, 19:48
Medlem
LeFakirs avatar
@hasenfrasen
@gwhite

Tack mina vänner, det löste sig galant!
Citera
2010-08-26, 20:33
Medlem
Stanowskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
ISO-filen bränner du ut med t.ex. IMGBURN eller använder Microsoft egna USB ISO DVD TOOL http://store.microsoft.com/help/iso-tool om du vill installera från USB-sticka.

DAZ-Loadern kör du som vilket annat program som helst.

Förmodligen är det hårddisken som har dött och inte att det är något virus eftersom både W7 och XP säger att du inte har någon hårddisk. Vad säger BIOS, har du någon hårddisk installerad?

BIOS hittar hårddisken! Vad det kan det vara för fel?
Citera
2010-08-27, 01:49
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
BIOS hittar hårddisken! Vad det kan det vara för fel?

Syns hårddisken i BIOS hittas hårddisken av Windows 7 installationsprogram om du nu inte har någon obskyr RAID-kontroller från fjärran Mongoliet, däremot för XP så krävs det en XP-skiva med minst SP2 pålagt för att SATA-diskar ska hittas.
Citera
2010-08-27, 08:03
Medlem
Stanowskis avatar
Citat:
Syns hårddisken i BIOS hittas hårddisken av Windows 7 installationsprogram om du nu inte har någon obskyr RAID-kontroller från fjärran Mongoliet, däremot för XP så krävs det en XP-skiva med minst SP2 pålagt för att SATA-diskar ska hittas.

Vet du någon bra version utav XP på piratbukten som kan funka??
Citera
2010-08-27, 08:47
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Vet du någon bra version utav XP på piratbukten som kan funka??

Både "Windows XP PRO SP3 SWE x86 M61XX RAID " och "Windows XP Home Edition OEM SWE" funkar.
Har testad båda i VMware Workstation med SLP'ad vmware-BIOS.

För att göra den äkta (iaf enligt Microsoft WGA/WAT) behöver du ingen "loader" utan kan göra det på OEM-sättet. https://www.flashback.org/sp22718942

Googla på "hasenfrasen xp slp" får du lite mer att läsa.
Citera
2010-08-27, 09:38
Medlem
Stanowskis avatar
Citat:
Både "Windows XP PRO SP3 SWE x86 M61XX RAID " och "Windows XP Home Edition OEM SWE" funkar.
Har testad båda i VMware Workstation med SLP'ad vmware-BIOS.

För att göra den äkta (iaf enligt Microsoft WGA/WAT) behöver du ingen "loader" utan kan göra det på OEM-sättet. https://www.flashback.org/sp22718942

Googla på "hasenfrasen xp slp" får du lite mer att läsa.

Tack så mycket, ska kolla på detta =)
Trevlig helg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in