2011-05-23, 20:51
Medlem
niklas12343s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Så du menar att om du lägger i skivan i släden och gör en omstart av datorn så får du inte upp " tryck på valfri tangent för att startar skivan "

Därefter så läses Windowsfilerna in och påbörjar installationen.

Vägrar du eller kan du inte svara på min fråga?
Citera
2011-05-23, 20:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keb4ben
Exakt, inget händer liksom jag trycker på OK och så startar datorn om och hamnar på samma ställe utan att jag får nåt alternativ. Alltså jag kan gärna börja om formateringen om det är vad som krävs men vet inte hur jag ska göra det heller.

Har dock aldrig hört om detta scenarie. Men har du tillgång till en XP-skiva så provar med den. Se efter om detta upprepas där.

Ska söka lite om detta för att stilla min nyfikenhet.
Citera
2011-05-23, 20:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niklas12343
Vägrar du eller kan du inte svara på min fråga?

Vägrar? Av 533 354 medlemmar så ska det vara just jag som ska hjälpa dig?
Just nu 221 besökare under WIndows. Någon där kanske har lust och hjälpa dig.
Citera
2011-05-23, 21:00
Medlem
keb4bens avatar
http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itproinstall/thread/266b47d0-1714-4aeb-bfa6-17e99ad4c6db
Jag har samma problem som snubben som jag länka till.
Citera
2011-05-23, 21:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
I länken så står detta.

" Provar att ta ut batteriet i 20 minuter "

Lite långsökt, men provar denna metod. Det är då batteriet som sitter på moderkortet.
Citera
2011-05-23, 21:53
Medlem
keb4bens avatar
Det ska ja göra!
Citera
2011-05-23, 23:12
Medlem
Jag höll på att kopiera filer över nätverket idag då min datorn helt plösligt hängde sig under överföringen. Jag startade om datorn och nu kommer jag inte in på mitt konto. När jag loggar in så stannar han vid texten "Welcome".

Jag kommer in på gäst kontot utan problem. Jag kan även komma in på mitt konto om jag kör felsäkertläge. Någon som vet hur jag löser detta?

Citera
2011-05-25, 08:45
Medlem
B Kanalens avatar
För en tid sedan så hittade jag ett tips på nätet på att man ändrade något i Regedit så skulle datorn rensas på djupet efter fotspår varje gång man stängde av den.
Det har fungerat fint, men att datorn även tog en evighet att stänga fick mig att lessna.

Problemet nu är att som det rikspucko man är så minns jag inte för fem vad det var jag ändrade.

Så finns det någon vänlig själ där ute som känner igen detta tips och känner för att hjälpa?
Eller någon som kan ge råd på "felsökning"?

Tack på förhand

//B Kanalen
Citera
2011-05-25, 08:53
Medlem
B Kanalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B Kanalen
För en tid sedan så hittade jag ett tips på nätet på att man ändrade något i Regedit så skulle datorn rensas på djupet efter fotspår varje gång man stängde av den.
Det har fungerat fint, men att datorn även tog en evighet att stänga fick mig att lessna.

Problemet nu är att som det rikspucko man är så minns jag inte för fem vad det var jag ändrade.

Så finns det någon vänlig själ där ute som känner igen detta tips och känner för att hjälpa?

Tack på förhand

Sicket flyt man har ibland.
Lyckades hjälpa mig själv på denna fråga

http://windowstips.nu/rensa-vaxlingsfilen-nar-windows-stangs-av/

//B Kanalen
Citera
2011-05-25, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B Kanalen

Tack på förhand

//B Kanalen

Kan det vara HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management?

http://support.microsoft.com/kb/314834
Citera
2011-05-25, 20:03
Medlem
MacTheQuackAttacks avatar
Jag har Windows XP Home Edition från 2002 och en Asus Ee PC - Vilken inte har någon CDrom...

Jag vill formatera om datorn och har provat mycket som har sagts här innan.. tex i Kör skrivit koden format C: /FS:NTFS /X och Valt Ja på nästa fråga. men sen händer det inget.. datorn stänger ner programmet bara.`Även i Administrationsverktyg - Datorhantering - Lagring - Diskhantering. Jag kan sedan inte välja formatera eller ta bort partion... ?

Någon som vet hur jag kan lösa detta?
Citera
2011-05-25, 20:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacTheQuackAttack
Jag har Windows XP Home Edition från 2002 och en Asus Ee PC - Vilken inte har någon CDrom...

Jag vill formatera om datorn och har provat mycket som har sagts här innan.. tex i Kör skrivit koden format C: /FS:NTFS /X och Valt Ja på nästa fråga. men sen händer det inget.. datorn stänger ner programmet bara.`Även i Administrationsverktyg - Datorhantering - Lagring - Diskhantering. Jag kan sedan inte välja formatera eller ta bort partion... ?

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

Mja, den forna tiden med detta kommando är över. Samt att du kan inte formaterar filsystemdisken under diskhanteringen. Du måste således använda en bootbar skiva.

Men sök på forumet om installation på USB. Det finns gott om trådar om detta samt beskrivning på utförandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in