Jag har försökt att ominstallera en polares dator som krånglade massa, antar att det var virus för så fort som jag satte i hans hårddisk i min dator så ljöt syrenerna och hela skärmen blinkade rött av virus-varningar
Men det verkar stört omöjligt att installera ett OS på burken, jag har gjort en totalrensning och skrivit över varenda sektor på hårddisken, inklusive MBR, men när jag sätter i Windows-skivan som för övrigt fungerar på andra datorer så lyckas den inte läsa in filerna korrekt verkar det som, för den klagar på att filer saknas och så får jag en felkod för okänt I/O-fel.
Okej det kanske är någon vajsing på cd-läsaren tänkte jag. Så jag testade att installera Windows från ett USB-minne istället som även det fungerar på flertalet andra datorer men när man väljer USB-minnet i bootmenyn så börjar skärmen bara att blinka hejdlöst och håller på så i timtal utan att något annat händer.
Jag har även försökt med flertalet andra OS men den vill verkligen inte. Hårddisken fungerar i min dator så den ska fungera. Jag funderar på om moderkortet är paj eller något men jag vet inte riktigt. Någon som har en aning vad det kan vara för fel?