2008-12-01, 23:03
Medlem
Ok, men finns det något sätt att göra så att jag kan boota in i andra skivan då?
Citera
2008-12-01, 23:06
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Ok, men finns det något sätt att göra så att jag kan boota in i andra skivan då?
vilken andra skiva?
Citera
2008-12-01, 23:09
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Du har någon sorts uppgraderingsskiva? I så fall kan du inte installera XP på en tom dator utan måste installera W98 först?

Har jag uppfattat dig korrekt rätt?
Citera
2008-12-01, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Du har någon sorts uppgraderingsskiva? I så fall kan du inte installera XP på en tom dator utan måste installera W98 först?

Har jag uppfattat dig korrekt rätt?

"C:\windows\system32\presetup.cmd - FILE NOT FOUND!
C:\windows\system32\setupORG.exe - FILE NOT FOUND!
(setupORG.exe -> Original windows setup.exe)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

POSSIBLE CAUSE:
1. "Presetup.cmd" not exist in the i386 folder on UXPCD.
"setupORG.exe" not exist in the i386 folder on UXPCD.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2. Check your "Txtsetup.sif" in the i386 folder on UXPCD.

----Txtsetup.sif:----------------------------------------

[Source Disksfiles]
setupORG.exe=,,,,,,,2,0,0; must exist
presetup.cmd=,,,,,,,2,0,0; must exist

SETUP ABORT
OK"

Jag får detta error när jag kommer in i Windows, hur ska jag göra att jag inte får det meddelandet? Jag har en Vista skiva också. Så jag tänkte att försöka installera det.. Någon som vet?
Citera
2008-12-02, 09:03
Medlem
/Nisse_Hults avatar
OK!

Vi tar det steg för steg så alla förstår...

Passa först på att besöka dator/moderkortstillverkarens webbplats och ladda ner moderkortsdrivrutiner samt drivrutiner till SATA, grafikkort, ljudkort & nätverkskort etc. Ofta finns det en txt-fil som anger hur du skapar en Diskett med SATA-drivisarna! (Låna diskdrive om du inte har en i datorn)
Spara övriga Drivrutiner på t.ex. USB-minne/Cd-skiva!

Därefter är det bästa att helt "rensa" datorn och börja på nytt.. Då slipper du ärva problem från tidigare installation..
Vill du ha en kort & enkel steg för steg beskrivning så kommer det en här:

Ovan saxat ur installationsanvisningen för windows xp Pro som finns att ladda ner gratis från http://www.winguider.se
Guiderna förstärker datorns säkerhet radikalt, så att angrepp, användarfummel och smittor effektivt hindras samt att datorns prestanda optimeras!
Citera
2008-12-07, 02:32
Medlem
andreews avatar
Formatera "siba" dator [hjälp]

Hej, jag vill nu formatera min dator som är inköpt på Siba. Den har Vista installerat och CD-key klistermärke på chassit. Dock så undrar hur jag ska formatera då jag inte fick någon windows cd-skiva när jag köpte datorn. Någon som vet om filen finns på datorn eller hur jag borde göra för att formatera?

Sen har jag aldrig formaterat vista förut så jag undrar om det är någon skillnad från Xp när det gäller formatering???

Tacksam för snabba svar!!
Citera
2008-12-07, 04:03
Medlem
Rabbelitos avatar
Du har troligen ett program för att bränna ut en sk. recovery cd.
Citera
2008-12-07, 04:19
Medlem
Annars kan du ju ladda ner en kopia av windows (se fildelningsforumet) och använda din egen cd-key där så kommer det funka fint med
Citera
2008-12-07, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Annars kan du ju ladda ner en kopia av windows (se fildelningsforumet) och använda din egen cd-key där så kommer det funka fint med
Förutom att han ev. kommer sakna en massa drivrutiner.
Citera
2008-12-07, 08:36
Medlem
Troligtvis finns nån slags recovery i Windows eller möjligen när du startar datorn att du skall trycka på nån knapp. Om inte ring Siba för dom måste ju på nått vis ge dej media.
Citera
2008-12-07, 08:50
Bannlyst
Du ska använda ultimate boot cd..
Citera
2008-12-07, 10:04
Medlem
kimdah2002s avatar
Har du läst manualen du fick med datorn ? Där står det hur du skall göra...

R.T.F.M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in