2010-06-29, 21:28
Medlem
dirsps avatar
jag har en gammal dator som jag testade windows 7 på, men det funkar inte optimalt och vill nu gå tillbaka och installera xp. men när jag försöker köra xp skivan klagar datorn på att jag har ett nyare windows och vill därför inte installera xp. går det att formatera hårddisken på nått sätt för att börja om från början? är inte så hajk på detta
Citera
2010-06-30, 00:56
Medlem
dravens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirsp
jag har en gammal dator som jag testade windows 7 på, men det funkar inte optimalt och vill nu gå tillbaka och installera xp. men när jag försöker köra xp skivan klagar datorn på att jag har ett nyare windows och vill därför inte installera xp. går det att formatera hårddisken på nått sätt för att börja om från början? är inte så hajk på detta

belv samma sak för mej förut, jag slängde in hårddisken i dator1 jag har och omformatera den där, senn i med den i Dator 2 igen så är hela disken ren
Citera
2010-06-30, 01:38
Medlem
Hej jag har två partioner (stavning) på min dator C och E, jag har windows xp på D och filmer, spel å skit på D. Nu är det så att jag vill formatera båda dessa, jag har nämligen skaffat mig ett crackat windows 7 på ett USB minne, och jag vill ta bort allt som finns på datorn. Hur formaterar jag? Jag hadde för mig att jag gick in setupen när jag startar datorn (bios), sen skulle jag kunna formatera mina 2 partioner där, men jag hittar det inte :< Någon som kan guida mig?
Citera
2010-06-30, 03:11
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirsp
Du kan ju inte ominstallera inifrån befintligt Windows som är igång!

Starta datorn från skivan och följ sedan instruktionerna som dyker upp!

Där kan du välja att ta bort och skapa nya partitioner, formatera dessa och så vidare samt bestämma var du vill installera operativsystemet.

Se till att du i BIOS har ställt in CD/DVD-läsaren som primär boot-enhet.
Citera
2010-06-30, 11:25
Medlem
dirsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Du kan ju inte ominstallera inifrån befintligt Windows som är igång!

Starta datorn från skivan och följ sedan instruktionerna som dyker upp!

Där kan du välja att ta bort och skapa nya partitioner, formatera dessa och så vidare samt bestämma var du vill installera operativsystemet.

Se till att du i BIOS har ställt in CD/DVD-läsaren som primär boot-enhet.

har gjort så, men den vill ändå inte installera en "sämre" version av windows, så jag kommer aldrig fram till alternativet att formatera osv.
Citera
2010-06-30, 11:34
Medlem
Windows 7: skärmen blir svart efter inloggning

Hej!

När jag startar datorn, och loggar in på min användare så kommer "Välkommen" som vanligt. Därefter istället för att visa skrivbordet så börjar skärmen bara lysa svart med muspekaren i mitten. Och jag tror även att datorn inte läser in några startprogram då den slutar jobba av ljudet att döma. Efter fem minuter kommer skärmsläckaren in, rör man musen så blir bilden svart igen...

Datorn fungerade normalt igårkväll. Den stod på under natten när jag sov. Och på morgonen var allt bra, men så startade jag om den och så blev det såhär.

Det har aldrig hänt för och det är en äkta licens. Vad kan det bero på?
Senast redigerad av piers 2010-06-30 kl. 11:38.
Citera
2010-06-30, 12:32
Medlem
hjälp

Hallådär..
Igår så formaterade jag om datorn, körde om XPn totalt och när det var klart så körde jag i win7 skivan och gjorde så jag fick win7 istället.

Men undertiden jag formaterade om den till XP så hade jag delat upp min hdd i 30gb där OS skulle ligga, och resten i D

Men nu till problemet, jag har bara C. D har totalt försvunnit och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den som, har ni några ideér?
Citera
2010-06-30, 13:45
Medlem
LordHamleighs avatar
Vad har du för version av Win7, 32 eller 64?

Jag har haft liknande problem efter i stort sätt varje uppdatering till Windows 7 64-bitars. Nu har jag större problem än vanligt, en av bootfilerna är korrupt och windows klarar inte av att reparera skiten automatiskt. Är antagligen tvungen att installera om hela mitt OS.

Tidigare har problemet med svart skärm vid uppstart löst sig själv för mig efter några omstarter. Vid enstaka tillfällen har jag tvingats göra en återställning till en punkt Windows skapat innan den installerat uppdateringarna. Nu har jag dock problemet att Windows inte hittar några återställningspunkter.

Jag börjar tröttna på Windows 7.
Citera
2010-06-30, 19:13
Medlem
moreroidstothepeepss avatar
Hur formaterar man om windows vista? Har ej fått några skivor eller någonting. Har blivit drabbad av en keylogger och en massa skit så det är väl bäst att formatera om skiten bara.

Tack.
Citera
2010-06-30, 20:18
Medlem
G.Bs avatar
Precis installerat om windows xp och möts då av den gamla windows 2000 inloggningsmenyn när man sätter på datorn, hur byter man tillbaka till xps inloggningsmeny?
Citera
2010-06-30, 22:35
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.B
Precis installerat om windows xp och möts då av den gamla windows 2000 inloggningsmenyn när man sätter på datorn, hur byter man tillbaka till xps inloggningsmeny?

Kontrollpanelen/användarkonton/inloggningsalternativ/använd välkomstskärmen
(med reservation för minnesfel -- hos mig)
Citera
2010-06-30, 22:35
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moreroidstothepeeps
Hur formaterar man om windows vista? Har ej fått några skivor eller någonting. Har blivit drabbad av en keylogger och en massa skit så det är väl bäst att formatera om skiten bara.

Tack.

Starta från en Vista-skiva som du laddar hem och bränner, välj att installera om? Eller använd återställningspartitionen om du har en sån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in