2010-06-21, 00:10
Medlem
Snigelfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitum
....

Tyvärr inga framsteg. Även testat en Checkdisk Repair och grejer, men det vill sig inte, tyvärr.
Citera
2010-06-23, 22:53
Medlem
Plottis avatar
Installation av Windows 7.

Ny hårddisk, nytt Windows 7, och ny licens. Allt är köpt, inget nedladdat. Allt är lagligt.

Försöker installera och får felmeddelandet; 0x80070017.

Det är dock en brändskiva, så jag har testat att bränna om, både segt och snabb bränning. Andra mjukvaror också. Så jag läste lite, såg att minnerna kan vara fel. Jag testade att ta bort ett minne, det fungerade inte. Tog bort alla minnen och satte in 2 nya. Fungerade inte, testade med 1 nytt. Fungerade inte. Så nu sitter jag tom, vet inte vad jag ska göra. Har även SATA kabeln i port 1 Hjälp?

Felmeddelande (stannar på Expanding Windows files);
"windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available and restart the installation. Errorcode: 0x80070017"
Citera
2010-06-24, 11:25
Medlem
Kan det ha blivit något fel när jag formaterade och installerade windows xp black edition, eller bör jag starta en ny tråd?

Felet: Rätt ofta när jag kollar film / slösurfar / msn / inte sitter vid datorn så dör skärmen.

Dör kanske är fel ord men det är som att man kopplar ut skärmen ur grafikkortet ( inte som när man stänger av skärmen utan den verkar tappa kontakten)

Datorn dör inte, utan kollar man på film eller lyssnar på musik så fortsätter det att spelas men att skärmen är svart.

Har testat att byta sladdar osv. och det blev såhär precis efter att jag formaterade datorn och installerade windows, därför jag ställer frågan här om det är någon som har fått liknande problem?
Citera
2010-06-24, 13:44
Medlem
fyllmigs avatar
Tja. Har ett litet problem. Och jag har sökt lite i tråden, men hittade inget och jag behöver hjälpa ganska snabbt. Det är så att jag har installerat 2 st xp, Home och Pro. Men jag vill bara ha Pro, är det möjligt att på något sätt få bort Home?

Men om det inte spelar någon egentlig roll, att datorn blir slöare eller att xp home tar onödigt mycket plats så behöver jag inte göra detta, om det inte är en väldigt simpel procedur.

Taack!
Citera
2010-06-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllmig
Tja. Har ett litet problem. Och jag har sökt lite i tråden, men hittade inget och jag behöver hjälpa ganska snabbt. Det är så att jag har installerat 2 st xp, Home och Pro. Men jag vill bara ha Pro, är det möjligt att på något sätt få bort Home?

Men om det inte spelar någon egentlig roll, att datorn blir slöare eller att xp home tar onödigt mycket plats så behöver jag inte göra detta, om det inte är en väldigt simpel procedur.

Taack!
Det är ingen simpel procedur.
Vad du måste göra är fixa boot.ini samt radera de OS du vill ta bort.

Men det gör heller ingen skada att ha det kvar om det lät som grekiska.
Citera
2010-06-24, 19:42
Medlem
flanellografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelfar
Tyvärr inga framsteg. Även testat en Checkdisk Repair och grejer, men det vill sig inte, tyvärr.

Du kom ju in i felsäkert läge, så du kan du ju pröva med att köra cmd och skriva sfc /scannow och se om några systemfiler kanske är skadade. Lär ju inte funka när du redan testat reparera med skivan, men det skadar ju inte att prova!
Citera
2010-06-24, 19:43
Medlem
flanellografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadRagee
Kan det ha blivit något fel när jag formaterade och installerade windows xp black edition, eller bör jag starta en ny tråd?

Felet: Rätt ofta när jag kollar film / slösurfar / msn / inte sitter vid datorn så dör skärmen.

Dör kanske är fel ord men det är som att man kopplar ut skärmen ur grafikkortet ( inte som när man stänger av skärmen utan den verkar tappa kontakten)

Datorn dör inte, utan kollar man på film eller lyssnar på musik så fortsätter det att spelas men att skärmen är svart.

Har testat att byta sladdar osv. och det blev såhär precis efter att jag formaterade datorn och installerade windows, därför jag ställer frågan här om det är någon som har fått liknande problem?

Start -> Kontrollpanelen -> Energialternativ

Titta om skärmen är satt till att stängas av efter x antal minuter.
Citera
2010-06-24, 19:48
Medlem
flanellografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Installation av Windows 7.

Ny hårddisk, nytt Windows 7, och ny licens. Allt är köpt, inget nedladdat. Allt är lagligt.

Försöker installera och får felmeddelandet; 0x80070017.

Det är dock en brändskiva, så jag har testat att bränna om, både segt och snabb bränning. Andra mjukvaror också. Så jag läste lite, såg att minnerna kan vara fel. Jag testade att ta bort ett minne, det fungerade inte. Tog bort alla minnen och satte in 2 nya. Fungerade inte, testade med 1 nytt. Fungerade inte. Så nu sitter jag tom, vet inte vad jag ska göra. Har även SATA kabeln i port 1 Hjälp?

Felmeddelande (stannar på Expanding Windows files);
"windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available and restart the installation. Errorcode: 0x80070017"

Jag är lite korkad.. Har du testat med bara en minnessticka instoppad?
Citera
2010-06-25, 16:10
Medlem
Lt-Swedes avatar
Datorn hängde sig och när jag startade om stog det att det saknades nån system-32 fil

Fick rådet att installera om operativsystemet och satte i skivan och hade mig. Eftersom det vara massa grejer så fick jag formatera om den stod det viket jag godkände.

Problemet är att datorn har stått och formaterat hårddisken sen igår kväll runt 23:30 men har ändå bara kommit till 9%.

Är det någon som vet orsaken till detta? Är det alltid så eller har det blivit något knasigt någonstans på vägen?

Tacksam för svar!
Citera
2010-06-25, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt-Swede
Datorn hängde sig och när jag startade om stog det att det saknades nån system-32 fil

Fick rådet att installera om operativsystemet och satte i skivan och hade mig. Eftersom det vara massa grejer så fick jag formatera om den stod det viket jag godkände.

Problemet är att datorn har stått och formaterat hårddisken sen igår kväll runt 23:30 men har ändå bara kommit till 9%.

Är det någon som vet orsaken till detta? Är det alltid så eller har det blivit något knasigt någonstans på vägen?

Tacksam för svar!

Jag antar att du tagit "fullständig formatering"
Välj istället "snabb formatering" så formateras HDDn på 2 min!
Citera
2010-06-25, 16:37
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt-Swede

Är hårddisken mindre än 500 GB är risken stor att din hårddisk är på väg att ge upp om det tar så pass lång tid att formattera den. Starta upp en Recovery Console mha F10 när det i textläget står "Startar windows" och utför kommandot: CHKDSK C: /R /P så vet du om Windows kan använda disken eller inte.
Citera
2010-06-28, 23:12
Medlem
NarkiZs avatar
Hej!

Tänkte precis uppgradera mig från Windows XP till Windows 7 PRO x64. Jag har inget jag vill spara på datorn så jag har bara tagit bort alla partitioner och skapat en ny för Windows 7. Iallafall, den installerar allt och det går utmärkt men när man sedan skall färdigställa installationen så blir skärmen helt svart efter den automatiska omstarten. Har testat att starta i felsäkert läge men då står det att installationen inte kunde slutföras i felsäkert och måste startas om, då bor skärmen svart igen efter att Windows har laddats upp.

Den slocknar lixom precis innan man förväntar sig att man ska kunna logga in. Har testat en hel del men jag är ingen höjdare på datorer, någon som tror sig veta vad det kan vara?

Testade för övrigt att starta den i felsäkert utan skivan i, då kmr den svarta felsäkert läge bakgrunden fram samt muspekaren, men det finns ingenstans att trycka eller någonting.

Ursäkta stavfel osv om det förekom, skriver från en jävla telefon

Hjälp uppskattas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in