2010-01-03, 20:02
Medlem
bizzks avatar
W7 problem

Okej lite info (kan skippa detta och gå rätt på mina problem & frågor om ni inte orkar läsa):

Hade vista och tyckte det sög anka. Så surfade runt lite och vill hitta w7. Och visst hittade jag det. Så jag upgraderar utan att installera det och allt funkar verkligen fin fint. Jag har inga problem what so ever.

Efter 3 veckor användning (detta alltså för 2 dagar sedan) så börjar allt bli segt. Har riktigt jävla dålig FPS i wow och datorn har tidigare klarat av det fin fint. Bättre på w7 än i vista.

Så jag söker runt igen och hittar ccleaner och Uniblue program, som är speedupmypc och driverscanner och annat installerar detta och fixar ihop så att datorn skall funka bättre. Eftersom jag inte gjort detta på ett tag. Datorn funkar betydligt bättre och jag scannar för virus i hela datorn. ingenting förbättras på wow fronten eller VLC det är fortfarande skit med alla drivers uppdaterade osv.

Då tänker jag, okej jag gör en komplett fresh install på w7. Sagt och gjort.
och wow FPS problem och graffik funkar bättre än någonsin.

Då kommer det riktiga jobbiga problemen. Datorn börjar med alla programm och speciellt wow "Flasha vit" och säger not responding. Det kan hända på en nano sekund eller i några sekunder. Ibland men väldigt sällan kan den frysa hela datorn. Ibland så funkar inte keyboard och mus. Vilket är drygt för min FPS problem är ju borta.

Jag har kollat temperaturen på laptopen och den ligger mellan 40-60, jag vet inte om det är bra eller dåligt.

Men jag börjar tro att w7 inte funkar med min dator helt enkelt. Jag vill då omformattera den till Vista som jag hade förrut.

Problem och Frågor
Jag använder mig utav hp pavilion dv7 - 1250eo och vill omformattera min w7 tillbaka till vista. mern jag vet inte hur man gör. har sökt och sökt men hittar inget. hjälp mig. Också om du orkar läsa det jag skrivit där uppe så tackar jag

Jag är väldigt tacksam för svar eftersom detta har pågått i 3 dagar nu på lovet när man bara kan slappa hemma och spela spel och skita i allt annat som händer!
Senast redigerad av bizzk 2010-01-03 kl. 20:06.
Citera
2010-01-03, 20:42
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
Är övertygad om att det är nyckel som är viktig och inte själv skivan. Har du kvar nyckeln ska du nog se att du kan tanka det någonstans och sedan mata in nyckeln. Google är mitt tips.

OK. Jag har ju nyckeln på klistermärket på den gamla datorn så det är ju lugnt. Det jag behöver är en skiva med SP2 på.

Tanken är att jag skall installera xp på min mac, och då krävs lägst xp med SP2 på installationsskivan.

Tack för svaret!
Citera
2010-01-03, 21:40
Medlem
formateringsproblem

Hej.

Har ett jätte lustigt problem när jag ska formatera om datorn.

När jag startar om datorn med xp skivan i så kommer det upp att man ska trycka på en tangent för att boota med skivan och det gör jag. Sen efter det kommer ju den där blåa bakgrunden när datorn laddar in massor med drivrutiner eller vad den nu håller på med. Men jag får hela tiden upp blåskärm med något felmedelande. Det kan inte vara fel på skivan för jag har testat 4 olika xp skivor.

Någon som vet vad problemet är?

Datorn fungerar bra inne i windows men jag vill ha xp istället för windows 7 för datorn är lite seg med det.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

Tack för svar.
Citera
2010-01-04, 01:17
Medlem
von_Ss avatar
Nu jävlar ska du formateras datorjävel!

Absolut ingenting fungerar. Utforskaren går inte att använda. Enda sättet att starta ett program är att gå via aktivitetshanteraren och "starta ny process" eller nåt sånt. Jag vill ställa tillbaks hela denna dator till fabriksinställningarna och inte spara något av det jag skapat. Däremot vill jag inte rensa hela skiten utan, som sagt, tillbaka till fabriksinställningarna då bl a Windows var inlagt från början.

Jag vet att det finns nånstans man kan göra detta för jag har gjort det innan. Problemet är att jag inte vet hur man hittar detta utan utforskaren. Det heter väl säkert sysrexrptr eller något annat på marsianska (att heta t ex systemåterställaren hade varit alldeles för logiskt) och jag måste veta vad det heter för att kunna skriva in det i aktivitetshanteraren.

Nån som fattar? Har fittvista btw.
Citera
2010-01-04, 01:27
Medlem
Jag har nåt problem när jag ska formatera om en laptop, acer aspire 3100..
Startar med xp skivan och den börjar ladda massa drivrutiner och skit, sen blir det kolsvart med en liten blinkande vit grej längst upp i vänster hörn, och där stannar det. Har provat trycka på alla möjliga tangenter men ingenting händer.. Vista är installerat nu och ska alltså installera XP. Vad är fel???

Tacksam för tips.
Citera
2010-01-04, 02:01
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
...
Det heter väl säkert sysrexrptr eller något annat på marsianska (att heta t ex systemåterställaren hade varit alldeles för logiskt) och jag måste veta vad det heter för att kunna skriva in det i aktivitetshanteraren.

%systemroot%\system32\rstrui.exe
Citera
2010-01-04, 02:32
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamphundet
Jag har nåt problem när jag ska formatera om en laptop, acer aspire 3100..
Startar med xp skivan och den börjar ladda massa drivrutiner och skit, sen blir det kolsvart med en liten blinkande vit grej längst upp i vänster hörn, och där stannar det. Har provat trycka på alla möjliga tangenter men ingenting händer.. Vista är installerat nu och ska alltså installera XP. Vad är fel???

Tacksam för tips.

finns det xp drivare till just den modellen då, xp är ju gammalt
Citera
2010-01-04, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
finns det xp drivare till just den modellen då, xp är ju gammalt

jo det tror jag nog, bara man skulle lyckas installera själva xp.. blir lite olika scenarion när jag använder olika xp skivor men kommer aldrig fram till delen när man ska formatera om partition c: osv..
Citera
2010-01-04, 08:13
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamphundet
jo det tror jag nog, bara man skulle lyckas installera själva xp.. blir lite olika scenarion när jag använder olika xp skivor men kommer aldrig fram till delen när man ska formatera om partition c: osv..

jo det ska ju funka, det har hänt mig några ggr att disken man använder har aldrig strulat men när man ska göra en ren installation så tar det stopp
Citera
2010-01-04, 08:46
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S

Absolut ingenting fungerar. Utforskaren går inte att använda. Enda sättet att starta ett program är att gå via aktivitetshanteraren och "starta ny process" eller nåt sånt. Jag vill ställa tillbaks hela denna dator till fabriksinställningarna och inte spara något av det jag skapat. Däremot vill jag inte rensa hela skiten utan, som sagt, tillbaka till fabriksinställningarna då bl a Windows var inlagt från början.

Jag vet att det finns nånstans man kan göra detta för jag har gjort det innan. Problemet är att jag inte vet hur man hittar detta utan utforskaren. Det heter väl säkert sysrexrptr eller något annat på marsianska (att heta t ex systemåterställaren hade varit alldeles för logiskt) och jag måste veta vad det heter för att kunna skriva in det i aktivitetshanteraren.

Är inte det lite motsägelsefullt? Ska bli intressant att följa, har alla ingredienser för att bli signatur-material.
Citera
2010-01-04, 16:32
Medlem
Flurps avatar
Går det bara installera ett OS, på en formaterad disk med volym med namnet c:?

Försökt år å dar nu med min gay dator men den hittar inte diskarna i installationsprogrammet. De syns dock i dos.
Citera
2010-01-04, 18:19
Medlem
jag ska installera/ formatera om datorn, allt var färdigt när ja fick den, men hur gör jag backups o sånt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in