Citat:
Ursprungligen postat av ersmark90
HEJ!
Är fruktansvärt(!!!!) kass på att fixa min kära dator(acer aspire). Kass på det mesta som har med datorer att göra faktiskt.
Dock skulle jag behöva ominstallera mitt "brända" windows ultimate. Har skivan med windows 7 ultimate, så det är inte där skon skaver. Förstår att det inte bara är att stoppa in skivan i cdromen och trycka på "kör".
Så...Vart ska jag börja? gå in i F2 menyn? Hur väljer jag vilken hårddisk som jag vill installera om? o s v.....
Om någon hjälte vill hjälpa mig, föreställ mig som en 5-åring isåfall.
TAck,TAck och återigen TACK!!!
Vad man ska trycka på när datorn startas upp varierar, men oftast står det i nedre hörnet, t.ex. "Boot selection" eller något i den stilen. När du har valt CD-läsaren så är det mesta rätt så logiskt. Du markerar hårddisken och trycker på formatera (
tänk på att allting försvinner, så ta och spara allt viktigt på ett USB-minne eller liknande) sedan går du bara vidare. Det mesta sköts då automagiskt.
Då du verkar ha en skvia som inte följde med datorn så kommer du antagligen behöva installera vissa drivrutiner manuellt, dessa hittar du på Acer's hemsida.
Kör du fast någonstans så är det bara att googla.