2010-03-26, 15:39
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Samma nyckel funkar i båda versionerna, men jag skulle nog installera om till x64 om jag hade mer än 3 gb minne.

om du vill byta från 32 till 64 så finns det sätt så att det går att uppgradera istället för att nyinstallera

(så att man behåller alla installerade program alltså)

säg till isåfall så ska jag länka till där det står
Citera
2010-03-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
om du vill byta från 32 till 64 så finns det sätt så att det går att uppgradera istället för att nyinstallera

(så att man behåller alla installerade program alltså)

säg till isåfall så ska jag länka till där det står

tack , kollar gärna på den länken
Citera
2010-03-26, 19:49
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamnord
tack , kollar gärna på den länken

https://www.flashback.org/sp22079522

i filmen så talas det om hur det ska göras i ditt fall

och metoden är samma som i inläggen det länkas till
Citera
2010-03-27, 09:38
Medlem
Heaven23s avatar
Om man byter till windows 7 från XP, kommer de filer man har på sin hårddisk att försvinna, finns det något sätt att behålla dessa förutom att åka och köpa en extern hårddisk?
Citera
2010-03-27, 09:47
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven23

Varför inte partitionera disken till två partitioner en C och en D spara filer på D och slipp alla framtida problem om OP-systemet kraschar?
Samt att det underlättar vid ominstallationer eller byte av OS.

Hiren's BootCD har programmen som behövs för partitionering
Senast redigerad av epost72 2010-03-27 kl. 09:50.
Citera
2010-03-27, 17:39
Medlem
Celticos avatar
Letar efter en sida med guide hur man alignar XP för SSD diskar med Vista Recovery Disc.
Hittar inte den.
Citera
2010-03-27, 17:47
Medlem
Celticos avatar
Jag hitta tråden, men bilden med guiden är nere:

http://www.ocztechnologyforum.com/fo...l=1#post326656

Nån som vet hur man gör?
Citera
2010-03-29, 11:14
Medlem
Heaven23s avatar
När man installerar Windows 7 så måste man installera alla drivrutiner till grafikkort och moderkort igen va?
Citera
2010-03-29, 16:15
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
När man installerar Windows 7 så måste man installera alla drivrutiner till grafikkort och moderkort igen va?

Möjligtvis att du måste installera till grafikkortet, annars så ska Windows 7 fixa de andra druvrutinerna av sig själv om du har en internetuppkoppling
Citera
2010-03-31, 10:44
Medlem
Heaven23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Möjligtvis att du måste installera till grafikkortet, annars så ska Windows 7 fixa de andra druvrutinerna av sig själv om du har en internetuppkoppling

Okej, för senaste gången jag installerade nytt operativsystem så var jag tvungen att installera nya drivrutiner med en nvidia skiva, problemet är att jag fått min dator reparerad med ett nytt grafikkort, men då fick jag inte någon ny skiva. Så då antar jag att jag måste ladda ner drivrutinerna från deras hemsida istället?
Citera
2010-03-31, 11:47
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Okej, för senaste gången jag installerade nytt operativsystem så var jag tvungen att installera nya drivrutiner med en nvidia skiva, problemet är att jag fått min dator reparerad med ett nytt grafikkort, men då fick jag inte någon ny skiva. Så då antar jag att jag måste ladda ner drivrutinerna från deras hemsida istället?

nvidia har alltid haft drivrutiner att ladda ner från sin hemsida så länge jag minns...
Citera
2010-03-31, 16:09
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frågetecken_
Mitt vista har krashat, och visste inte att man skulle bränna egna cds när man fick den. och det kostar 400 att köpa recovery cds.. har ont om cash nu så vill helst slippa köpa de och hellre ladda ner..
men var hittar jag min licenskod? som sagt så kan ja inte komma in i datorn, bara bios. och hittar ingen licenskod där?
brukar sitta en lapp på sidan/under datorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in