2009-05-28, 19:48
Medlem
cannaBes avatar
Det märker du när du startar datorn. Brukar stå att man ska trycka typ F11 för att starta recovery.
Citera
2009-05-28, 19:50
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasten
När jag ska installera windows 7 så vill den att jag ska ge sökväg till drivrutiner till min cd läsare. Jag vet inte vad det är för cdläsare jag har. Någon som vet vad jag kan göra?
Har du fler än en CD-läsare i eller vill den att du ska installera drivare till CD-läsaren som Win7skivan ligger i?
Citera
2009-05-28, 19:51
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Hm ok surt att alla mina HDDs ar knoek fulla med bra att ha saker bara :<
Men om det finns en chans att det loeser det, sa kan det ju vara vart att prova. eller bara ga tillbaka till ubuntu igen

Och ja, jag har provat safemode massor med ganger. helt utan forbattring.
Hehe, chansen är ganska stor iallafall Finns ju aldrig några garantier men typ alla jag har hört om som fått svart skärm efter installationen har kört dual-boot..
Citera
2009-05-28, 19:53
Medlem
anledningen att jag ens frågar är givetvis för att jag vill veta innan jag får datorn, om det är så att man behöver en win-cd kan jag inte göra det iaf eftersom alla vid det här laget är upprepade/borttappade/slängda så om någon kan ge mig ett klart svar på om det går att formatera/återställa till grundinställningar... that would be just grrreat.
Citera
2009-05-28, 19:57
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jablez
anledningen att jag ens frågar är givetvis för att jag vill veta innan jag får datorn, om det är så att man behöver en win-cd kan jag inte göra det iaf eftersom alla vid det här laget är upprepade/borttappade/slängda så om någon kan ge mig ett klart svar på om det går att formatera/återställa till grundinställningar... that would be just grrreat.
Jag är inte helt hundra, men ring din polare och fråga om det följde med en skiva innan han pallrar sig över. Vet han inte så ber du han kolla om han har en D:\
Citera
2009-05-28, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Har du fler än en CD-läsare i eller vill den att du ska installera drivare till CD-läsaren som Win7skivan ligger i?

Jag har en läsare med en dvdskiva som windows7 ska installeras ifrån. MEn det går inte eftersom att den behöver drivrutiner till cd läsaren
Citera
2009-05-28, 20:01
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Hehe, chansen är ganska stor iallafall Finns ju aldrig några garantier men typ alla jag har hört om som fått svart skärm efter installationen har kört dual-boot..

Hmm. Illa.
Men det kanns inte som att det ar ett partions problem eftersom den bootar perfekt fran ratt partion, men nar den ska komma till naer man ska fylla i Cdkey etc. Da ar det svart!
Vet ni nagot satt man kan "utforska" en disk, utan OS?
Koer ju Express gate fran BOIS atm. men det kan inte lasa fran diskarna...
Citera
2009-05-28, 20:19
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Hmm. Illa.
Men det kanns inte som att det ar ett partions problem eftersom den bootar perfekt fran ratt partion, men nar den ska komma till naer man ska fylla i Cdkey etc. Da ar det svart!
Vet ni nagot satt man kan "utforska" en disk, utan OS?
Koer ju Express gate fran BOIS atm. men det kan inte lasa fran diskarna...
Näe jag vet, jag förstår inte heller varför det skulle ha någon betydelse att man dual bootar. Men du, har du något integrerat grafikkort? Kolla om du får bild i det om du kör via datorskärm och inte TV:n.
Citera
2009-05-28, 20:46
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Näe jag vet, jag förstår inte heller varför det skulle ha någon betydelse att man dual bootar. Men du, har du något integrerat grafikkort? Kolla om du får bild i det om du kör via datorskärm och inte TV:n.

Naeh verkar mycket konstigt.
Har ju inte nagot integrerat kort. Bara Geforce 9800Gtx+ men det kanns ju som att Win7 borde stodja senare Geforce kort.
Och har som sagt provat alla mojliga kombinationer av skarm kopplingar. Bada aer DVI > VGA och DVI > HMDI Btw.
Och vad jag forstatt gar det inte att ladda in nagra Graph drivisar innan eller under installationen, bara drivisar foer SATA etc.
Citera
2009-05-28, 21:00
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Vet fler som har fått samma problem som just dual-bootat. Har du nån annan hdd som du kan installera på, eller backup på den du redan har så formar du hela skiten bara. Lär lösa problemet, lite tråkigt men..

De som haft problem med dualboot, har det loest sig foer dem naer dom gjort sig av med de andra OSen?
Isaf aer det ju vaert att prova...
Citera
2009-05-28, 21:49
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
De som haft problem med dualboot, har det loest sig foer dem naer dom gjort sig av med de andra OSen?
Isaf aer det ju vaert att prova...
Aah, det har funkat för dom. Men det är ju som sagt ingen garanti så få inte för dig att spamma PM med bilder på kärringar med parasoll eller annat godis om det inte funkar
Citera
2009-05-28, 22:12
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Aah, det har funkat för dom. Men det är ju som sagt ingen garanti så få inte för dig att spamma PM med bilder på kärringar med parasoll eller annat godis om det inte funkar

Hahahaha!
Ska prova imorgon, ska forsoka ta det lungt med karringarna om det skiter sig
Tack foer hjalpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in