Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 01:01
  #12397
Avstängd
KungPungPats avatar
Windows ominstallation = oanvändbar nyckel

Jag har aldrig hört om att avregistrera en nyckel i windows innan en ominstallation.. men jag antar att det behövs då min nyckel inte fungerar efter ominstalleringen, då nyckeln har användts för många gånger, står det.

Finns det något sätt att göra nyckeln användbar igen utan att behöva ringa windows och uppdatera nyckeln?

Tack för eventuella svar.
Citera
2018-08-15, 01:25
  #12398
Medlem
Finns fullt med billiga nycklar. Jag hade bara installerat utan nyckel och köpt en ny nyckel när jag inte orkade med vattenstämpeln längre.
Citera
2018-08-15, 07:11
  #12399
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Finns det något sätt att göra nyckeln användbar igen utan att behöva ringa windows och uppdatera nyckeln?
Din lösning är ett telefonsamtal bort, vad har du att förlora?

Vid eventuella frågor, säg att du har bytt moderkort...
Citera
2018-08-15, 08:01
  #12400
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Din lösning är ett telefonsamtal bort, vad har du att förlora?

Vid eventuella frågor, säg att du har bytt moderkort...

Känns bara drygt att läsa upp en kod för någon genom en telefon.

Men visst verkar detta vara det enda sättet.

Frågar dom varför så säger jag att windows ominstallerades men deras system kollar inte upp om nyckeln används av det gammla ip-nummret fortfarande och därför tror deras system att samma dator har användt samma nyckel två gånger.

Tack för svaren ändå. Värt en chans att försöka lösas det utan telefonkrångel.
Citera
2018-08-15, 08:06
  #12401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Känns bara drygt att läsa upp en kod för någon genom en telefon.

Senast jag gjorde det(förra veckan)

Skulle låsa upp Windows XP på jobbet då det hade blivit strul med BIOS. Vi ringde numret och pratade bara med en datorröst! Allt sköts automatiskt, tyckte det var jävligt smidigt faktiskt..
Citera
2018-09-05, 14:45
  #12402
Medlem
Lenovo Legion får inte tillbaka orginalinnehåll efter krasch.

Hepp

Jag är rätt ledsen i ögat, min dator började strula efter nån jävla uppdaterin på win 10 (dödade min förra dator med).
Så ja till slut flippade jag in ett nytt win 10 efter raderat allt på datorn.

Så vad är problemet då?

Jo i Legio så fanns i orginal div mjukvaruprogram (?) som ska accelerera och se till ljud och allt sånt skit är perfekt.. det finns ju inte kvar och jag vill ha orginalinnehållet, hur fan gör jag??

Pratade med support på Lenovo men kunde inte förklara mig riktigt antar jag.. så fick ingen hjälp där.
Bara ladda ner, ja man VAD?

Nu funkar fan inget, accelator? Inget av de där jag kunde ställa in för en bättre spelkänsla, vet inte ens vart jag sätter igång extra fläktarna.

Jag är uppriktigt ledsen.. och är urusel på installera jävla grejer..
fan.. hjälp..

(jag är även skitdålig på förklara, men just nu är min dator som vilken jävla pc som helst.)
__________________
Senast redigerad av Onyxer 2018-09-05 kl. 14:53.
Citera
2018-09-05, 15:01
  #12403
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Hepp

Jag är rätt ledsen i ögat, min dator började strula efter nån jävla uppdaterin på win 10 (dödade min förra dator med).
Så ja till slut flippade jag in ett nytt win 10 efter raderat allt på datorn.

Så vad är problemet då?

Jo i Legio så fanns i orginal div mjukvaruprogram (?) som ska accelerera och se till ljud och allt sånt skit är perfekt.. det finns ju inte kvar och jag vill ha orginalinnehållet, hur fan gör jag??

Pratade med support på Lenovo men kunde inte förklara mig riktigt antar jag.. så fick ingen hjälp där.
Bara ladda ner, ja man VAD?

Nu funkar fan inget, accelator? Inget av de där jag kunde ställa in för en bättre spelkänsla, vet inte ens vart jag sätter igång extra fläktarna.

Jag är uppriktigt ledsen.. och är urusel på installera jävla grejer..
fan.. hjälp..

(jag är även skitdålig på förklara, men just nu är min dator som vilken jävla pc som helst.)

Gör en factory reset - https://pcsupport.lenovo.com/us/sv/p...deos/vid100759.

Finns den ej så går du till Lenovo`s supportsida - https://pcsupport.lenovo.com/us/sv/ - och söker efter programvaran du behöver för din produkt.
Citera
2018-09-05, 15:12
  #12404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Gör en factory reset - https://pcsupport.lenovo.com/us/sv/p...deos/vid100759.

Finns den ej så går du till Lenovo`s supportsida - https://pcsupport.lenovo.com/us/sv/ - och söker efter programvaran du behöver för din produkt.


Aha factory reset visste jag inte hur man gjorde.. tryckt hit o dit och slitit mitt hår.


Osäker dock på vad som va i den från början men kan de återkomma med en factory reset?
Citera
2018-09-05, 15:15
  #12405
Medlem
Hepp
vilken modell av Lenovo Legio har du? sererial No:? Model No:?
jag har för mig att alla Lenovo kommer med en sk. One click recovery key! med den så kan du återställa till sk OEM recovery. Jag skulle göra en sådan för att sedan använda driverbackup! på systemet i den lilla utillity:n kan du göra backup på valfria drivare m.m. finns på sourceforge,net.
Ha förtröstan google is your friend, jag kan tycka att du är lite drastisk när du försöker rätta till saker, nästan allt går att laga om man har lite tålamod och möjlighet att vilja läsa på lite.

Det finns en uppsjö av gratis bra software som hjälper dig med installation och recovery
support.lenovo.com/se/sv/solutions/ht101635/
microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool/
sourceforge.net/projects/drvback/
wsusoffline.net/
backup-utility.com/okr-free.html/
Citera
2018-09-05, 15:20
  #12406
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Aha factory reset visste jag inte hur man gjorde.. tryckt hit o dit och slitit mitt hår.


Osäker dock på vad som va i den från början men kan de återkomma med en factory reset?

Då blir den som den var innehållsmässigt när du plockade upp den ur kartongen.
Citera
2018-09-05, 15:39
  #12407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Då blir den som den var innehållsmässigt när du plockade upp den ur kartongen.
TACK
Citera
2018-09-05, 15:44
  #12408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spesse
Hepp
vilken modell av Lenovo Legio har du? sererial No:? Model No:?
jag har för mig att alla Lenovo kommer med en sk. One click recovery key! med den så kan du återställa till sk OEM recovery. Jag skulle göra en sådan för att sedan använda driverbackup! på systemet i den lilla utillity:n kan du göra backup på valfria drivare m.m. finns på sourceforge,net.
Ha förtröstan google is your friend, jag kan tycka att du är lite drastisk när du försöker rätta till saker, nästan allt går att laga om man har lite tålamod och möjlighet att vilja läsa på lite.

Det finns en uppsjö av gratis bra software som hjälper dig med installation och recovery
support.lenovo.com/se/sv/solutions/ht101635/
microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool/
sourceforge.net/projects/drvback/
wsusoffline.net/
backup-utility.com/okr-free.html/


Tyvärr har jag inte tålamod och har svårt läsa massa text vilket gör det svårt googla fram något vettigt, dessutom är det ofta på engelska. Ibland önskar man hade nån som bara fixade, har de på jobbet men dit är det 50 mil och jag ligger sjukskriven på annan ort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback