2023-09-01, 16:52
  #13609
Medlem
L3nn4rts avatar
Kan man stänga av meddelandet om att Windows måste säkerhetskopieras till molnet?
Får det meddelandet med jämna mellanrum. Det enda man kan välja är att skjuta upp påminnelsen ett par dagar, inte slå av det helt. Vill inte säkerhetskopiera, vill inte få meddelandet, vill bli lämnad ifred, fan fredag och allt!
Citera
2023-09-01, 17:46
  #13610
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Kan man stänga av meddelandet om att Windows måste säkerhetskopieras till molnet?
Får det meddelandet med jämna mellanrum. Det enda man kan välja är att skjuta upp påminnelsen ett par dagar, inte slå av det helt. Vill inte säkerhetskopiera, vill inte få meddelandet, vill bli lämnad ifred, fan fredag och allt!

Syftar du på detta?

https://windows.atsit.in/sv/10948/
Citera
2023-09-01, 20:58
  #13611
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Syftar du på detta?

https://windows.atsit.in/sv/10948/

Tror inte det är det problemet.

Vid uppstart av Windows kan jag med jämna mellanrum mötas av en blå stor ruta som säger:
"Nu gör vi klart konfigurationen av enheten - Datorn måste säkerhetskopieras och anslutas till några fler Microsoft-tjänster för att hjälpa dig arbeta enklare och säkrare på dina enheter".

Jag brukar alltid klicka på "Påminn mig senare".

Jag vill gärna inte vara ansluten till en massa molntjänster och annat.
Citera
2023-09-01, 22:13
  #13612
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tror inte det är det problemet.

Vid uppstart av Windows kan jag med jämna mellanrum mötas av en blå stor ruta som säger:
"Nu gör vi klart konfigurationen av enheten - Datorn måste säkerhetskopieras och anslutas till några fler Microsoft-tjänster för att hjälpa dig arbeta enklare och säkrare på dina enheter".

Jag brukar alltid klicka på "Påminn mig senare".

Jag vill gärna inte vara ansluten till en massa molntjänster och annat.
.

Det är Ms som vill att du slutför ditt anslutande till det kontot. Inaktivera genom att skapa lokalt d.o.
Nätet berättar hur.
Citera
2023-09-02, 07:12
  #13613
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Tror inte det är det problemet.

Vid uppstart av Windows kan jag med jämna mellanrum mötas av en blå stor ruta som säger:
"Nu gör vi klart konfigurationen av enheten - Datorn måste säkerhetskopieras och anslutas till några fler Microsoft-tjänster för att hjälpa dig arbeta enklare och säkrare på dina enheter".

Jag brukar alltid klicka på "Påminn mig senare".

Jag vill gärna inte vara ansluten till en massa molntjänster och annat.

Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
.

Det är Ms som vill att du slutför ditt anslutande till det kontot. Inaktivera genom att skapa lokalt d.o.
Nätet berättar hur.

Hur man skapar ett lokalt konto finns här -> (FB) Windows login i Samsung dator
Citera
2023-09-02, 21:05
  #13614
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur man skapar ett lokalt konto finns här -> (FB) Windows login i Samsung dator
Tack för hjälpen!
Citera
2023-09-13, 15:20
  #13615
Medlem
Hej.
Vänder mig hit då jag desperat försöker hjälpa min son som igår fick problem med sin dator. Han valde att göra en återställning av datorn. Innan så hade han laddat ner nya drivrutiner till en hårddisk. Fick förmodligen in nåt virus.
Återställning fungera inte utan han kommer bara till att det blivit något fel.
Vi kommer åt bios men hur går han nu vidare i bios?
Tacksam för all hjälp
Citera
2023-09-13, 17:38
  #13616
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocos08
Hej.
Vänder mig hit då jag desperat försöker hjälpa min son som igår fick problem med sin dator. Han valde att göra en återställning av datorn. Innan så hade han laddat ner nya drivrutiner till en hårddisk. Fick förmodligen in nåt virus.
Återställning fungera inte utan han kommer bara till att det blivit något fel.
Vi kommer åt bios men hur går han nu vidare i bios?
Tacksam för all hjälp

Det finns 2 sätt att återställa på, endera med en återställningspunkt eller full Os-återställning med Windows interna funktion för det. De är de 2 alternativ ni har, förutom en extern nyinstallation med en ISO-fil via usb.

Kommer ni in i datorn i övrigt, till skrivbordet?
__________________
Senast redigerad av 1FF 2023-09-13 kl. 17:42.
Citera
2023-09-13, 18:04
  #13617
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det finns 2 sätt att återställa på, endera med en återställningspunkt eller full Os-återställning med Windows interna funktion för det. De är de 2 alternativ ni har, förutom en extern nyinstallation med en ISO-fil via usb.

Kommer ni in i datorn i övrigt, till skrivbordet?

Tack, ja vi kommer in i datorn., men enbart till bios Trycker f2 så kommer bios upp.
Var ligger återställningpunkten i bios?
Citera
2023-09-13, 18:07
  #13618
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocos08
Tack, ja vi kommer in i datorn., men enbart till bios Trycker f2 så kommer bios upp.
Var ligger återställningpunkten i bios?

Men inte till skrivbordet, till Os:et för användning?
Citera
2023-09-13, 18:16
  #13619
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Men inte till skrivbordet, till Os:et för användning?
Nej tyvärr inte, den står och "tänker" sedan kommer det upp att det blivit fel i återställning.
Citera
2023-09-13, 18:17
  #13620
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocos08
Tack, ja vi kommer in i datorn., men enbart till bios Trycker f2 så kommer bios upp.
Var ligger återställningpunkten i bios?

Prova metod #5: https://www.ubackup.com/windows-11/windows-11-recovery-environment.html

Fungerar inte det så skapa ett "Installationsmedia" för det Os som används och försök reparera det med mediat. Går inte det så får ni nyinstallera istället med det mediat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in