2026-01-05, 09:45
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svulstism
Väldigt informativt - tack! Och det var min bild av det hela. Tragiskt på många sätt. Har du varit i grannländerna något?

Ja, en hel del över åren. Varit i Vietnam samt Kuala-Lumpur ganska nyligen bland annat.
Citera
2026-01-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare

Men om vi ska återgå till tråden så måste jag också ge lite credit till Alex xxx

Tidigare har jag alltid tjafsat emot honom att jag har sluppit och visa returbiljett när jag har åkt ifrån Sverige hit ner.
Men den här gången nu sist när jag åkte så hade jag ett jäkla jobb att försöka förklara för personalen i Köpenhamn att jag faktiskt var gift och jag bodde i Thailand.

Så det ligger en hel del sanning i det att det har blivit mycket mer hårt. Något jag alltid tyckt Alexxx överdrivet om.

Så tänk på den biten också om du skall hit ner på en vanlig enkel biljett.

Tack för det. Pluspoäng till dig
Citera
2026-01-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Sjukvården är sjukt bra om du har försäkring som täcker eller betalar för det. Det är min erfarenhet.

Priset på en bra healtcare försäkring blir orimligt högt när du kommer upp i åldern.

Jag har sagt upp min AETA ( fd. BUPA ) av kostnadsskäl och att jag inte längre har behovet
som förr.
Citera
2026-01-05, 13:16
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Tack för det. Pluspoäng till dig

Självklart gamle vän.
Rätt skall vara rätt och det hade du.
Plus andra bra råd du kommit med genom åren
Citera
2026-01-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ja, en hel del över åren. Varit i Vietnam samt Kuala-Lumpur ganska nyligen bland annat.
Okej! Vilka skillnader skulle du säga är mest påtagliga? Några tips för någon som ska dit om nån månad?
Citera
2026-01-05, 20:03
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Priset på en bra healtcare försäkring blir orimligt högt när du kommer upp i åldern.

Jag har sagt upp min AETA ( fd. BUPA ) av kostnadsskäl och att jag inte längre har behovet
som förr.
Är det vid 70 gränsen går? Har läst runt men kommer inte ihåg om det är just 70 som det blir betydligt dyrare.
Citera
2026-01-06, 00:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Okej! Vilka skillnader skulle du säga är mest påtagliga? Några tips för någon som ska dit om nån månad?

Skillnader vart? KL? Vietnam? Thailand?
Citera
2026-01-06, 08:46
Medlem
Citat:
Skillnader vart? KL? Vietnam? Thailand?
Ja, vad kan man förvänta sig vid inträde, potentiella skamförsök osv? Vad är billigt/dyrt? Hur funkar det på brudmarkanden osv =))
Citera
2026-01-06, 09:15
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ja, vad kan man förvänta sig vid inträde, potentiella skamförsök osv? Vad är billigt/dyrt? Hur funkar det på brudmarkanden osv =))

Du vill alltså ha svar på allt som andra människor lagt ned hundratals tusen kronor och många år på att skaffa sig kunskap om.

När du själv kan söka svaren på YouTube och andra ställen på internet..

Hoppas att Novus orkar.
Citera
2026-01-06, 09:36
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Blir för långt svar. Det är det vanliga med en negativ förändring på brudmarknaden om det är det man jagar efter. Bara att komma hit ock upptäcka själv
Citera
2026-01-06, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Du vill alltså ha svar på allt som andra människor lagt ned hundratals tusen kronor och många år på att skaffa sig kunskap om.

När du själv kan söka svaren på YouTube och andra ställen på internet..

Hoppas att Novus orkar.
Du inser väl att samma argument kan göras vid exakt alla trådar på forumet.
Citera
2026-01-06, 21:59
Medlem
Citat:
Blir för långt svar. Det är det vanliga med en negativ förändring på brudmarknaden om det är det man jagar efter. Bara att komma hit ock upptäcka själv
Haha - okej. Jag skriver några rader i ämnet här om jag stöter på skillnader som vore värda nog att skriva om i denna tråd eller intressanta nog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in