2025-11-10, 19:28
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ja, utresa skall vanligtvis också skrivas in. Dock beroendes på vilket visum du reser in på. Är det korttidsvisum så skall det. Dvs turistvisum, visa exempt (visa on arrival).

Med andra typer av visum kan det lämnas blankt (DTV, Retirement, etc).

Senaste inresan till thailand så gick det inte att fylla i alla fält på tdac, som tex boendet...
trots att man tog upp tdac så hamna man till slut hos en som tog fingeravtryck ansiktsfoto och sen gav en en stämpel för 60 dagar..... Hehe, verkar inte fungera så där himla bra.

Hur som har jag undvikit forumet efter en långtids förföljelse av en stalker här på sidan med flera nick som försökte spåra mig vart jag bor i Bangkok... Detta var riktigt obehagligt för mig med familj, nu har vi flyttat och bor med 24/7 vakter på ett säkert boende och jag kan tyvärr inte ge tips om något trevligt i Bangkok om det finns minsta risk att det på något sätt kan leda stalkern till vårt boende...
Citera
2025-11-11, 02:12
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Senaste inresan till thailand så gick det inte att fylla i alla fält på tdac, som tex boendet...
trots att man tog upp tdac så hamna man till slut hos en som tog fingeravtryck ansiktsfoto och sen gav en en stämpel för 60 dagar..... Hehe, verkar inte fungera så där himla bra.

Hur som har jag undvikit forumet efter en långtids förföljelse av en stalker här på sidan med flera nick som försökte spåra mig vart jag bor i Bangkok... Detta var riktigt obehagligt för mig med familj, nu har vi flyttat och bor med 24/7 vakter på ett säkert boende och jag kan tyvärr inte ge tips om något trevligt i Bangkok om det finns minsta risk att det på något sätt kan leda stalkern till vårt boende...

Vet inte om jag förstår dig rätt men TDAC har inget med att inte gå igenom immigration som du nämner. Dvs foto, fingeravtryck, stämpel i passet görs precis som vanligt.

Jag vet inte hur någon skulle kunna spåra dig genom Flashback? Du ger ju bara ut den info som du vill ge till någon, utöver ditt Nick. Så jag tror nog inte du behöver kalla in Secret Service för beskydd precis.
Citera
2025-11-11, 09:10
Medlem
Vad kostar TDAC?

Och är visum ändrat till 90 dagar nu?

Hur noga behöver man vara vid ifyllandet av "Trip & Accommodation Information"?
Svårt att på förhand veta hur man reser inom landet.
Citera
2025-11-11, 10:15
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Vad kostar TDAC?

Och är visum ändrat till 90 dagar nu?

Hur noga behöver man vara vid ifyllandet av "Trip & Accommodation Information"?
Svårt att på förhand veta hur man reser inom landet.

TDAC kostar inget och, ja, det är 90 dagar nu och har varit så ett ganska så bra tag. Du fyller bara i vart du skall bo initialt. Att du sedan reser runt har ingen betydelse.
Citera
2025-11-11, 13:08
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Vet inte om jag förstår dig rätt men TDAC har inget med att inte gå igenom immigration som du nämner. Dvs foto, fingeravtryck, stämpel i passet görs precis som vanligt.

Jag vet inte hur någon skulle kunna spåra dig genom Flashback? Du ger ju bara ut den info som du vill ge till någon, utöver ditt Nick. Så jag tror nog inte du behöver kalla in Secret Service för beskydd precis.
Okey då bidrog jag inte med något med mitt inlägg om att det strular när man fyller i tdac, min undran var ju om fler drabbats....

Nu blir det lite OffTopic men många av inläggen är raderade numera, men personen har läst samtliga av mina inlägg och följt mig på forat samt försökt att lista ut vart jag bor, så även har jag pratat med mod om detta men det går inte att gör något åt detta... Så som jag skrev så kommer jag inte att dela av mig med kul trevliga nica upplevelser man kan ha i bangkok och det finns minsta risk att det kan spåras, för hur sjuk är inte en person som läser alla ens FB inlägg... och på olika sätt i inlägg/pm försöker hitta vart jag befinner mig..
Ps. Alla gated community har väl vakter 24/7?

Mod kan radera mina inlägg när typ Novus läst mitt svar... Sorry för OffTopic.
Citera
Igår, 04:33
Medlem
Citat:

Citat:

Nu blir det lite OffTopic men många av inläggen är raderade numera, men personen har läst samtliga av mina inlägg och följt mig på forat samt försökt att lista ut vart jag bor, så även har jag pratat med mod om detta men det går inte att gör något åt detta... Så som jag skrev så kommer jag inte att dela av mig med kul trevliga nica upplevelser man kan ha i bangkok och det finns minsta risk att det kan spåras, för hur sjuk är inte en person som läser alla ens FB inlägg... och på olika sätt i inlägg/pm försöker hitta vart jag befinner mig..
Ps. Alla gated community har väl vakter 24/7?

Mod kan radera mina inlägg när typ Novus läst mitt svar... Sorry för OffTopic.

Det låter väldigt märkligt det där.

Nej, alla gated communities har inte 24/7 security, och för någon att lyckas hitta var du bor i Bangkok är nog inget du behöver oroa dig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in