2009-08-10, 21:52
Medlem
Frga:

P ambassadens hemsida str det att man ska bifoga en kopia av biljetter/bokning nr man skickar in sin visumsanskan. Blir man automatiskt nekad om man inte gr det? Om jag ker blir det frmodligen med en biljett kpt ttt inp resedatumet vilket frmodligen gr att man inte hinner fixa visumet.
Citera
2009-08-10, 21:56
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Frga:

P ambassadens hemsida str det att man ska bifoga en kopia av biljetter/bokning nr man skickar in sin visumsanskan. Blir man automatiskt nekad om man inte gr det? Om jag ker blir det frmodligen med en biljett kpt ttt inp resedatumet vilket frmodligen gr att man inte hinner fixa visumet.

andra sidan fr du ju en mnads visum direkt vid ankomsten och sen kan du gra en visa-run fr att frnya det. Tror du kan gra tv visa-runs totalt.

Jag stannade ver tiden sist jag var dr, behvde bara bta nr jag skulle ka drifrn.

Hur lnge ska du vara dr?
Citera
2009-08-10, 22:25
Medlem
Domedagens avatar
Tja e du frcker kan du skita i visa o rkna med 20 000 baht overstay.
Kan sga att det krvs extremt med otur om du skulle torska alt dumhet.
Citera
2009-08-11, 10:32
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Tja e du frcker kan du skita i visa o rkna med 20 000 baht overstay.
Kan sga att det krvs extremt med otur om du skulle torska alt dumhet.

Man har ju hrt historier om snubbar som har hngt ver tiden i 20 r och sedan bestmt sig fr att ka hem. Nr de har kommit med sina gamla pass i tullen har tulltjnstemnnen bara skrattat och slppt igenom dem.
Citera
2009-08-14, 13:14
Medlem
D jag har ftt en del PM ifrga om ngot jag skrev i en annan trd s citerar jag mig sjlv lite grand d det ven berr detta topic.

Citat:
Man kan skaffa ett non-imm "O" visum p vissa konsulat (inte ambassader) i Europa som gller i ett r, men kan utkas till 15 mnader. Man r dock tvungen att gra en 'visarun' var tredje mnad.

(Skicka mig ett PM om ngon r intresserad om hur man gr till vga).
Citera
2009-08-16, 02:45
Bannlyst
Okej, jag skumlste igen allt lite fort men kan ha missat det jag sker. r sent s r allmnt trtt s kan skylla p det i vrsta fall.
I alla fall, jag lmnar Sverige i slutet av Augusti och tror att jag kommer beska Thailand i slutet av Oktober. Jag vet inte om jag flyger frn Indonesien eller om man kanske kan ka bt. Inte alltfr insatt i det nnu. jag planerar att stanna i Thailand i 20-40 dagar (svrt att sga) innan jag beger mig sterut till grannlnderna. Ngon gng i brjan av 2010, antagligen jan/feb hade jag tnkt tervnda till Thailand med buss/tg frn laos/kambodja. Fr att spendera ett par veckor till i Thailand.

Kan jag skaffa ett visum i Sverige som brjar glla frst om 2 mnader och sen r det vanliga 60 dagars eller vad det r? sen hur gr jag enklast nr jag vill tervnda igen till Thailand i brjan av nsta r?

ifall ngon sitter inne p den informationen hr s skulle jag uppskatta lite tips
Citera
2009-08-21, 15:29
Medlem
largemans avatar
frlnga visum I thailand

blev lite osker och allt jag hittar nr jag sker verkar s luddigt.
jag ska ta mig landvgen till thailand, d fr man ju 15 dagar.
men gr det att frlnga visumet p plats?
Citera
2009-08-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av largeman
blev lite osker och allt jag hittar nr jag sker verkar s luddigt.
jag ska ta mig landvgen till thailand, d fr man ju 15 dagar.
men gr det att frlnga visumet p plats?

Jag tror det gr att frlnga med ngon enstaka dag, om du bara vill ha 2-3 dar kan du lika grna ta en overstay ska du vara dr lngre sk visum p ngon ambassad, det tar i genomsnitt 2 dar. D fr du 60 dar.
Citera
2009-08-21, 16:49
Medlem
Kollade p Thaivisa.com

- Visitors who enter the Kingdom with Visa on Arrival generally cannot file an application for extension of stay except in special cases such as illness which prevents them from travelling, etc.

S om du blir ddssjuk d kan du frlnga, annars inte.

http://www.thaivisa.com/274.0.html
Citera
2009-08-21, 20:23
Medlem
largemans avatar
ok tack. gillar att thaiarna verkar gra allt fr att undvika turister... dom har ju s mycket annat att leva p....
Citera
2009-08-21, 20:31
Medlem
Thailand har ganska okej visumregler om man tex vnder p det, att som thailndare beska Sverige eller ngot annat Schengenland r hyfsat jobbigt.

Sen r det inga strre problem att f visum p en ambassad.
Citera
2009-08-26, 22:38
Medlem
Turistvisum

Jag skte och hittade inget vettigt.

Finns det ngon kunnig inom visumreglerna i Thailand.
Jag var i Thailand 2 veckor i December 08, 2 veckor i Mars 09 och 3 veckor i Juni 09.

Jag mitt jvla pucko bokade en resa om 2 veckor och undrar nu om jag kommer bli nekad intrde i landet d de har den dr "90 dagars-regeln under 6 mnader"

Tror ni det kommer bli ngra problem fr mig i immigrations och komma in i landet?

S jvla smart att styra upp skiten utan att kolla.

Tack p frhud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in