Flashback bygger pepparkakshus!
2009-12-17, 23:33
Medlem
Isnatts avatar
Lite roligt avsnitt, kul att se Alex stressa så att ryggen var helt svettig medans herr turk stod och velade om vilken sås som var till vad

100 pers inbokade samtidigt och kocken skulle förväntas klara det själv. Helt omöjligt. Dålig koll av Gunn, eller vad hon hette.

Dom tycks i alla fall inte ha kvar menyn: http://www.bykrogenilindome.se/index.php
Citera
2009-12-18, 01:08
Medlem
Schnyggves avatar
Vilka jävla nollor! killen med stenkoll! han i köket verkade ju lite bättre, men långt ifrån bra! Skönt att se Alex ge ett par turkar en avhyvling när det är de som är vana att hötta med näven!
Citera
2009-12-18, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Dom tycks i alla fall inte ha kvar menyn: http://www.bykrogenilindome.se/index.php

Eller ej uppdaterad hemsida då det låter som ursprungsmenyn i början av programmet...
Citera
2009-12-18, 01:44
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geocacher
Eller ej uppdaterad hemsida då det låter som ursprungsmenyn i början av programmet...
Möjligt, men dom har ju haft ett tag på sig, och lunchmenyn är uppdaterad.
Citera
2009-12-21, 21:29
Medlem
Men alltså det är ju nästan lite synd om snubben. Vad är det för spånhuvuden att jobba med? Varenda restaurang lär ju konka när folk ser på TV hur jävla snuskigt dom har det. Skulel vara kul att se honom ta sig an ett lite mer seriöst ställe, och kanske snacka lite mer business, ekonomi och grejer. Det verkar lite för lätt nu. Allt han gör är att byta ut halfabrikat mot bättre råvaror. Det är inte direkt världens innovation.

Men om jag har förstått det rätt så har kanske inte Alexander den statusen bland kockar att han kan styra upp en seriösare restaurang, utan hänvisas lite mer till att lära gymnasietjejer rulla köttbullar i nån avlägsen håla.

Nä, det är alldeles för mycket folk som inte kan eller bryr sig om att laga mat som faktiskt driver restaurang. Hur fan går det till undrar man?

Nåja..snackar vi kock-tv så måste jag bara slå ett slag för The Chopping Block, upplägget är likadant som Hells Kitchen, fast folk kan faktiskt laga mat och det är inte det överdramatiserade amerikanska snittet på showen. Värt att nämna är att programledare/kock är Marco Pierre White, en enormt välronommerad kock som faktiskt har tränat upp Gordon Ramsay. Han kan verkligen tricket att få dom tävlande att prestera utan att skrika huvudet av sig.

Självklart är även Top Chef att rekommendera. Där snackar vi top of the line!
Citera
2010-01-01, 19:28
Bannlyst
FAN VAD FÖRBANNAD JAG BLIR! vilken jävla nolla han är!!!?? vad fan håller han på med! försöker vara som gordon, för att få lite uppmärksamhet.
jävla idiot är vad han är.! skulle jag träffa honom skulle jag fan rycka honom i örat och säga: Hörru du!

nej, sämre kock får man leta efter!
Citera
2010-01-02, 01:03
Medlem
The Spoony Bards avatar
Är det bara jag eller säger han att varje krog/maträtt är det värsta han någonsin besökt/ätit i hela sitt liv och att han aldrig varit med om något värre?

Det förlorar ju lite sin poäng när han säger det i varje avsnitt.
Citera
2010-01-02, 13:05
Medlem
humor-mes avatar
Såg bara ett avsnitt för några veckor sedan. Störde mig bara något så fruktansvärt på den där Alex, särskilt hur han pratade. Kunde inte ta honom seriöst.
Citera
2010-01-02, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The Spoony Bard
Är det bara jag eller säger han att varje krog/maträtt är det värsta han någonsin besökt/ätit i hela sitt liv och att han aldrig varit med om något värre?

Gordon Ramsay gör, mer eller mindre, samma sak.
Citera
2010-01-02, 13:57
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Spoony Bard

Ja, det blir ju lite pinsamt att allt är dåligt när han testar maten första gången. Varför inte säga att att köttet var överstekt men pepparsåsen var god istället för att säga att allt är dåligt, för att allt är dåligt på alla ställen tror jag inte på.

Sen när han var på det där värdshuset så sken han ju upp som en sol när han var på återbesök och tryckte in pommes frites i munnen; "Nyfriterad pommes! Mmm!"
Citera
2010-01-02, 15:52
Medlem
swebarbs avatar
Han verkar göra återbesök mest för att få en gratis måltid och inte bry sig om dom verkligen håller måttet.
Citera
2010-01-03, 23:24
Medlem
Isnatts avatar
”Vi blev lovade guld och gröna skogar – men fick blodpudding”

http://spanonline.se/uteliv/1.678350
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem