2009-11-27, 01:44
Medlem
M0SHPiTs avatar
Kul att se att många här klagar på att programmet suger, men likt fan sitter och kollar på det ändå.

Håller såklart med om att det inte är lika bra som med Gordon Ramsay, men det är ju helt okej för svensk standard.
Citera
2009-11-27, 01:56
Medlem
Synd att dom inte försökte göra någonting originellt av det hela utan programledaren kör hela Gordon Ramsays repertoar, härmar hans kroppsspråk och mimik samt sätt att tala (synd bara att han inte kan härma Gordons karisma). Den här killen är lika rolig och intressant att kolla på som en intorkad komocka. Då tycker jag t.o.m. att dom dubbade The Simpsons avsnitten som sändes på TV3 under tidigt '90 tal var mindre patetiska och skämmiga att kolla på. Fan, t.o.m. när den gamla sladdertackan Monika Börjefors (eller vem det nu var som gjorde rösterna, don't know don't care) försöker härma en 10-årig pojke är mer trovärdigt.
Citera
2009-11-27, 01:58
Medlem
Schnyggves avatar
Kul program! sämre än Melker men Alex sköter sig hyffsat, han kanske måste mogna lite precis som Charlie & Mattias i Lyxfällan som inte heller var världens bästa programledare i början.

Dagens program alltså! vad i helvete??? dock vi ju se något så ovanligt som en juggeturk från 1997! de är rätt sällsynta idag...snacka om talanglös kille! alltså vilken jävla pajas!! stor humor när han snackar om London, New York och guide Michelin när snubben borde ha näringsförbud och en biljett till Balkan...förutom allt snusk så var restaurangen väldigt fult inredd! smaklös, inte helt åt helvete dock men långt ifrån bra! och som nämnts både i programmet och här, en 19-åring till ensam ansvarig kock!??
Citera
2009-11-27, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är knappast en okunnig dåre som gapar och skriker i köket. Din kritik mot honom håller inte.

Har han erfarenhet av att driva en restaurang?
Citera
2009-11-27, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roobbe
Dagens exempel var ju skrämmande, fattar inte hur man kan ha en 19-åring som ansvarig kock någonstans? Han gick ut gymnasiet iår alltså? Helt otroligt i mina ögon.
Ironiskt nog så hade Gordon hade en liknande upplevelse i första avsnittet av Kitchen Nightmares med en 21 årig kock..

Fast i Chateau Lounges fall så verkar ju killen ändå ha lite talang..
http://www.youtube.com/watch?v=LZOdWP2TfL0
Citera
2009-11-27, 10:17
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Har han erfarenhet av att driva en restaurang?

Han lär ha varit kock på flera ansedda restauranger. Det är ju främst i köket han domderar. Deras budget, inredning, marknadsföring osv. låter han i princip bli. I sådana fall hade han väl bytt ut deras namn omgående.
Således är hans erfarenhet adekvat, tycker du inte?
Citera
2009-11-27, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Jo, vi var där med familjen. Morsan låg på sjukan 3 dagar. Hon blev dålig som fan. Riktigt illa när man nu ser det på Jag skäms!

låt mig gissa, sur potatisgratäng?
Citera
2009-11-27, 10:59
Medlem
carebears avatar
Såg en stund igår, men orkade inte klart...
En fråga bara, varför säger kocken/pragramledaren Guide Michelin med amerikanskt uttal? Borde karlen inte veta bättre?!
Citera
2009-11-27, 11:29
Medlem
Det är för mycket oprovocerad ilska, jag gillar inte människor som lackar ur sådär...Dessutom inte på en 19 åring som fan inte kan hjälpa att han har en idiot till chef.
Gordon har iaf nån slags humor och balanserar upp ilskan med nåt positivt emellanåt, med honom funkar det.

Någon annan som tycker att Alexander ser ut som bögversionen av Torsten Flinck?
Citera
2009-11-27, 14:30
Medlem
Birabackens avatar
Garvade gott när han satte på sig kockskjortan precis så där som Ramsay gör i alla program med bröstet halvt synligt Kan svensk TV inte göra någonting originellt över huvud taget?

Kändes pinsamt. Hela programmet. Kommer inte titta igen.
Citera
2009-11-27, 14:43
Medlem
zizacons avatar
Jag såg trailern och det räckte. Fy fan vad löjligt. Gordon är ju Gordon han kör sin grej, även om han också överdriver lite extra ibland. Men han är sådär mer eller mindre. Gordon jobbade länge för Marco Pierre White som är helt sinnesrubbad i stort sett.

Du kan ju inte ta någon svensk dussinkock som sett Gordon på TV och försöka göra något liknande, det är ju totalt patetiskt. Bara att se trailern är ungefär som american pie, det är så pinsamt så det är jobbigt att se på.

Jag menar det blir ju jävligt fel när det blir så uppnebart att ingenting är genuint och den där pajasen ska spela arg och skrika folk i ansiktet för att Gordon gör det. Har dom verkligen inga egna idéer och varför inte köpa in brittiska kitchen nightmares på en gång istället så får vi åtminstone lite kvalitet på det hela.
Senast redigerad av zizacon 2009-11-27 kl. 14:51.
Citera
2009-11-27, 14:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Såg en stund igår, men orkade inte klart...
En fråga bara, varför säger kocken/pragramledaren Guide Michelin med amerikanskt uttal? Borde karlen inte veta bättre?!
Tänkte på samma sak. Vilken jäkla amatör! Var är han kock nånstans? Sibylla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in