2011-07-07, 21:54
Medlem
Är det bara jag som tycker det eller tycker ni också att Alexander Nilson är lite lik Thorsten Flinck till utseendet?
Citera
2011-07-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Någon lokal fb:are som kan bekräfta alt skjuta ihjäl mina vibbar om Sait i Västerås? Sleaze...?
Ok, det vände väl lite allteftersom programmet fortskred. Men jag får tyvärr lite dåliga vibbar av dött leende, multipla rörelser i olika branscher, fet guldkedja, blanksvart frilla, mm...
Mina fördomar skriker pengatvättare men men, kan ha fel.
Citera
2011-07-08, 10:48
Medlem
forattjagkans avatar
Nu var detta ju en gammal repris (men ändå sitter man och tittar ja... ) men det var väl den här restaurangen det blev ett himla liv om?
Restaurang Tusen och en natt i Västerås

http://www.restaurangvarlden.se/Nyhe...a-tv-sandning/
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.732...g-var-vi-inte-

Den 'seriöse' ägaren ville inte att det här skulle visas. Jag har för mig jag läst någon annan artikel också där han påstod att de blivit lovade grejer för hur mycket pengar som helst och var inte nöjd. Nåt sånt.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle12155778.ab
Där var den. 4 miljoner kronor minsann, det var mycket pengar.

Hörde någon radiointervju med Alex för bra längesen där de just frågade vad som förvånade honom mest (eller något sånt) och han sa att det var att folk verkar köpa restauranger och caféer helt utan erfarenhet. Hoppsan jag blev arbetslös, ja men jag kan ju alltid öppna en restaurang. Skit i om jag inte kan laga mat eller har nån erfarenhet. Och sen blir de förvånade när det går åt skogen.

Inte ordagrant kanske, men nåt i den stilen.
Senast redigerad av forattjagkan 2011-07-08 kl. 10:54.
Citera
2011-07-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forattjagkan
Nu var detta ju en gammal repris (men ändå sitter man och tittar ja... ) men det var väl den här restaurangen det blev ett himla liv om?
Restaurang Tusen och en natt i Västerås

http://www.restaurangvarlden.se/Nyhe...a-tv-sandning/
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.732...g-var-vi-inte-

Den 'seriöse' ägaren ville inte att det här skulle visas. Jag har för mig jag läst någon annan artikel också där han påstod att de blivit lovade grejer för hur mycket pengar som helst och var inte nöjd. Nåt sånt.
Tack för infon!
Ägarens agerande förstärker väl egentligen bara min bild av honom. Dels verkar han inte veta mer om underhållnings-tv än han gör om restaurangnäringen, dels förstår jag inte nyttan med gnället efteråt oavsett hur fel han än anser att vinklingen är. Än sen om han känner att skildringen är orättvis? Spela med och gör något bra, den här sortens lipande lockar väl knappast fler kunder?

Att det var en repris bommade jag helt, är ganska kass på att kolla tv...
När tid finnes ska jag söka längre bak i tråden.
Citera
2011-07-08, 23:21
Medlem
Markmags avatar
Han är jävligt dryg när han pratar och viftar överdrivet med armarna. Annars ganska kul program.
Citera
2011-07-09, 08:08
Medlem
Kikade på när han var med i Schulmans show och han verkar vara en skön snubbe.
Helt klart en person man skulle vilja ha med i kompisgänget.
Citera
2011-07-12, 12:01
Medlem
Herregud vad jag skratta nu på sista programmet i Hjo men den jävla sjukhusvagnen dunk dunk dunk riktigt tråkig jävla lokal också

Alexander nilsson är för jävla rolig ibland.
Citera
2011-07-14, 21:13
Medlem
biljons avatar
Idag är det uppenbarligen en sämre grillkiosk han besöker.

Kocken Gunnar verkar vara aningens efterbliven..
Senast redigerad av biljon 2011-07-14 kl. 21:23.
Citera
2011-07-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Idag är det uppenbarligen en sämre grillkiosk han besöker.

Kocken Gunnar verkar vara aningens efterbliven..

Ska genast kika
Citera
2011-07-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jovisst, men det finns väl ingen orsak att klaga på ägardamen. Som någon sa ovan utnyttjar TV3 deltagarna minst lika mycket som deltagarna utnyttjar TV3.

Däremot var det inte särskilt smart för hennes ryktes skull att lägga ut den till försäljning dagen efter. Hade hon väntat på att Alex kom tillbaka hade hon sluppit att framstå som ett svin i TV.

Lite otur för henne att makeovern av restaurangen blev allt annat än lyckad. Tycker verkligen att det är spridda skurar vad gäller styling-gänget. Förra veckan gjorde de ett mycket bra jobb men den här veckan kändes det bara märkligt. Såg ut som en restaurang stylad för barnkalas.

Välkomna in och titta hur det ser ut istället! Mycket fint faktiskt.
Citera
2011-07-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pljpip
Emelie Davidsson på Facebook, ta reda på det! Hon har dock pojkvän.

Japp, det är precis så jag heter på facebook! /Emelie

Idag (drygt 1 månad senare) jobbar hon på en annan restaurang i Hjo.

Spelades in på påskafton.

En korrekt bedömning! Alex har ju ofta ett gott öga till de kvinnliga servitriserna men visst var det något extra här? "Premiärkvällen" var faktiskt på påskafton så efter stängning gick restaurangpersonalen och tv-teamet ut på en krogrunda i Hjo (ja det finns faktiskt ett par krogar där). Det hela slutade med att Alex och servitrisen Emelie hamnade i säng! Härligt va? Emelie blev väl så starstruck av denna mästerkock att hon glömde bort att hon hade pojkvän..

OBS OBS OBS JAG HAR SÄKRA KÄLLOR OBS OBS OBS

Premiärkvällen var på påskafton, då gick vi ut på krogen här i Hjo allihopa!
Det hela slutade med att vi gick på efterfest hem till mig och min dåvarande pojkvän, Alexander följde inte ens med. Så det här med att du skriver att vi hamnade i säng, stämmer då inte!
Tycker du kan ta reda på riktig fakta innan du skriver något sånt här!
Folk verkar "veta" mer om mitt liv än jag själv. Konstigt tycker jag!
Citera
2011-07-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja man dom kunde ju fan ha säkert hjälpt nåt annat ställe som verkligen skulle va tacksamma för hjälpen och inte den äckliga subban.. jag anade nästan att tro fan att det inte blir en riktig reunion

Jag var riktigt tacksam över den hjälp vi fick! Tycker det är lågt att skriva "subba" om någon man inte känner! Rätt svinigt faktiskt. / Sonya!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in