2023-02-15, 07:22
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes

En restaurang som nnu lever och frodas (?) r Den glada schweizaren i Boden, som hamnade i massmedias blickfng infr valet 2018. Den nuvarande garen Nimon Hoxha, som medverkade i avsnitt 6 i ssong 3, anklagade Nordiska Motstndsrrelsen fr att kundtillstrmningen har minskat sedan de satte upp ett valtlt i nrheten av restaurangen:

https://nordfront.se/alban-i-boden-s...standsrorelsen
Den tidigare garen som var med i programet, d var Nimon bara nn slags medarbetare, tyckte jag var mycket sympatisk och dmjuk. Hoppas han har det bra!
Citera
2023-02-15, 11:22
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Suvernt att ntligen f terse de fem frsta ssongerna av Kniven mot strupen!

Jag frstr inte varfr s mnga hr irriterar sig p Alexander, han var ju klockren i rollen som programledare! Vldigt kunnig, engagerad, tar ingen skit, kallar en spade fr en spade och smtt galen! Mycket karismatisk herre.

Mycket skvaller om tidigare deltagare i trden, och en har faktiskt tillgnats en skvallertrd, nmligen den snygga arabtjejen Nivin El Assir som drev restaurang Down Town i Falkenberg tillsammans med sin bror (ssong 2, avsnitt 2). Vldigt komplex person om man fr tro p ryktena som florerar dr:

(FB) Nivin El Assir palestinsk heting!!

En restaurang som nnu lever och frodas (?) r Den glada schweizaren i Boden, som hamnade i massmedias blickfng infr valet 2018. Den nuvarande garen Nimon Hoxha, som medverkade i avsnitt 6 i ssong 3, anklagade Nordiska Motstndsrrelsen fr att kundtillstrmningen har minskat sedan de satte upp ett valtlt i nrheten av restaurangen:

https://nordfront.se/alban-i-boden-s...standsrorelsen

Den ligger ute eller lg ute fr frsljning nyligen.
Citera
2023-02-15, 12:35
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tittade p ssong 3 - avsnitt 2, och fattade inte. Vad var det fr fel p kttet Andreas klagade p? Biffen sg helt okej ut, och r den tinad och tempererad torde det bli ett bra resultat. Och en tinad oxfil ser ut som den gr i filmen, inget konstigt med det.

Okej att en bra krog kanske inte ska anvnda fryst och tinat ktt, men i vrigt. Jag fattade inte.

https://www.youtube.com/watch?v=fEOQkGrMymQ

Du svarar p din egen frga.

Fryst skall inte frekomma p en bra restaurang. Punkt.
Citera
2023-02-15, 12:39
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du svarar p din egen frga.

Fryst skall inte frekomma p en bra restaurang. Punkt.
Nu r det knappast fine diningrestauranger Andreas besker. En mellanrestaurang kan absolut ha fryst ktt p menyn.
Citera
2023-02-15, 12:42
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nu r det knappast fine diningrestauranger Andreas besker. En mellanrestaurang kan absolut ha fryst ktt p menyn.

Om du behver ha fryst ktt s r du inte en restaurang som har tillrcklig omsttning tillrckligt nog och d antagligen fr att man inte har gster nog pga medioker kvalitet.

S, nej, du har fel.
Citera
2023-02-15, 12:46
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Om du behver ha fryst ktt s r du inte en restaurang som har tillrcklig omsttning tillrckligt nog och d antagligen fr att man inte har gster nog pga medioker kvalitet.

S, nej, du har fel.
Nu besker inte Andreas restauranger med hg omsttning. Fr vrigt tror jag inte att du kan knna skillnad p en kttbit som varit fryst mot en som inte varit det. Det handlar mest om hur man tillagar den.

Och biffen i inslaget sg inte det minsta fel ut. Mjligen filn, men beroende p hur tinad den var.
Citera
2023-02-15, 13:00
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nu besker inte Andreas restauranger med hg omsttning. Fr vrigt tror jag inte att du kan knna skillnad p en kttbit som varit fryst mot en som inte varit det. Det handlar mest om hur man tillagar den.

Och biffen i inslaget sg inte det minsta fel ut. Mjligen filn, men beroende p hur tinad den var.

Det fr st fr dig och dina smaklkar givetvis.

Vi har alla olika referensramar.
Citera
2023-02-15, 13:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Det fr st fr dig och dina smaklkar givetvis.

Vi har alla olika referensramar.
Jo, men fattar du att det inte handlar om lyxkrogar?
Citera
2023-02-15, 13:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Men sluta nu.

Det kvittar vilken niv det handlar om s skall det aldrig frekomma fryst ktt.

Vad fan r det du inte fattar?

Det r det vi diskuterar.
Citera
2023-02-15, 13:23
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Men sluta nu.

Det kvittar vilken niv det handlar om s skall det aldrig frekomma fryst ktt.

Vad fan r det du inte fattar?

Det r det vi diskuterar.
Tror de flesta vanliga restauranger anvnder sig av fryst ktt. Och jag tror inte att du kan knna skillnad p fryst respektive ofryst ktt.

S enkelt r det.
Citera
2023-02-15, 13:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Tror de flesta vanliga restauranger anvnder sig av fryst ktt. Och jag tror inte att du kan knna skillnad p fryst respektive ofryst ktt.

S enkelt r det.

Som sagt, det fr st fr dig och dina smaklkar.

S enkelt r det.....
Citera
2023-02-15, 14:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
En av sakerna som alla dessa rdda hak-program har lrt mig, det r att oavsett hur stor eller liten du r, s ska du alltid ha frska rvaror. Alltid.

Du kan s klart ha frysta saker och nd driva ett hak som det gr bra fr. Jag personligen hade hellre dragit ner p menyn s att jag bara hade det som faktiskt slde, och sg till att jag hade det frskt och frscht i kket lagom tills det r dags att stta igng.

Men du kanske r bttre p att driva hak n Gordon Ramsey?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in