2023-02-15, 07:22
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes

En restaurang som ännu lever och frodas (?) är Den glada schweizaren i Boden, som hamnade i massmedias blickfång inför valet 2018. Den nuvarande ägaren Nimon Hoxha, som medverkade i avsnitt 6 i säsong 3, anklagade Nordiska Motståndsrörelsen för att kundtillströmningen har minskat sedan de satte upp ett valtält i närheten av restaurangen:

https://nordfront.se/alban-i-boden-s...standsrorelsen
Den tidigare ägaren som var med i programet, då var Nimon bara nån slags medarbetare, tyckte jag var mycket sympatisk och ödmjuk. Hoppas han har det bra!
Citera
2023-02-15, 11:22
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Suveränt att äntligen få återse de fem första säsongerna av Kniven mot strupen!

Jag förstår inte varför så många här irriterar sig på Alexander, han var ju klockren i rollen som programledare! Väldigt kunnig, engagerad, tar ingen skit, kallar en spade för en spade och smått galen! Mycket karismatisk herre.

Mycket skvaller om tidigare deltagare i tråden, och en har faktiskt tillägnats en skvallertråd, nämligen den snygga arabtjejen Nivin El Assir som drev restaurang Down Town i Falkenberg tillsammans med sin bror (säsong 2, avsnitt 2). Väldigt komplex person om man får tro på ryktena som florerar där:

(FB) Nivin El Assir palestinsk heting!!

En restaurang som ännu lever och frodas (?) är Den glada schweizaren i Boden, som hamnade i massmedias blickfång inför valet 2018. Den nuvarande ägaren Nimon Hoxha, som medverkade i avsnitt 6 i säsong 3, anklagade Nordiska Motståndsrörelsen för att kundtillströmningen har minskat sedan de satte upp ett valtält i närheten av restaurangen:

https://nordfront.se/alban-i-boden-s...standsrorelsen

Den ligger ute eller låg ute för försäljning nyligen.
Citera
2023-02-15, 12:35
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tittade på säsong 3 - avsnitt 2, och fattade inte. Vad var det för fel på köttet Andreas klagade på? Biffen såg helt okej ut, och är den tinad och tempererad torde det bli ett bra resultat. Och en tinad oxfilé ser ut som den gör i filmen, inget konstigt med det.

Okej att en bra krog kanske inte ska använda fryst och tinat kött, men i övrigt. Jag fattade inte.

https://www.youtube.com/watch?v=fEOQkGrMymQ

Du svarar på din egen fråga.

Fryst skall inte förekomma på en bra restaurang. Punkt.
Citera
2023-02-15, 12:39
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du svarar på din egen fråga.

Fryst skall inte förekomma på en bra restaurang. Punkt.
Nu är det knappast fine diningrestauranger Andreas besöker. En mellanrestaurang kan absolut ha fryst kött på menyn.
Citera
2023-02-15, 12:42
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nu är det knappast fine diningrestauranger Andreas besöker. En mellanrestaurang kan absolut ha fryst kött på menyn.

Om du behöver ha fryst kött så är du inte en restaurang som har tillräcklig omsättning tillräckligt nog och då antagligen för att man inte har gäster nog pga medioker kvalitet.

Så, nej, du har fel.
Citera
2023-02-15, 12:46
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Om du behöver ha fryst kött så är du inte en restaurang som har tillräcklig omsättning tillräckligt nog och då antagligen för att man inte har gäster nog pga medioker kvalitet.

Så, nej, du har fel.
Nu besöker inte Andreas restauranger med hög omsättning. För övrigt tror jag inte att du kan känna skillnad på en köttbit som varit fryst mot en som inte varit det. Det handlar mest om hur man tillagar den.

Och biffen i inslaget såg inte det minsta fel ut. Möjligen filén, men beroende på hur tinad den var.
Citera
2023-02-15, 13:00
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Nu besöker inte Andreas restauranger med hög omsättning. För övrigt tror jag inte att du kan känna skillnad på en köttbit som varit fryst mot en som inte varit det. Det handlar mest om hur man tillagar den.

Och biffen i inslaget såg inte det minsta fel ut. Möjligen filén, men beroende på hur tinad den var.

Det får stå för dig och dina smaklökar givetvis.

Vi har alla olika referensramar.
Citera
2023-02-15, 13:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Det får stå för dig och dina smaklökar givetvis.

Vi har alla olika referensramar.
Jo, men fattar du att det inte handlar om lyxkrogar?
Citera
2023-02-15, 13:20
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Men sluta nu.

Det kvittar vilken nivå det handlar om så skall det aldrig förekomma fryst kött.

Vad fan är det du inte fattar?

Det är det vi diskuterar.
Citera
2023-02-15, 13:23
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Men sluta nu.

Det kvittar vilken nivå det handlar om så skall det aldrig förekomma fryst kött.

Vad fan är det du inte fattar?

Det är det vi diskuterar.
Tror de flesta vanliga restauranger använder sig av fryst kött. Och jag tror inte att du kan känna skillnad på fryst respektive ofryst kött.

Så enkelt är det.
Citera
2023-02-15, 13:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Tror de flesta vanliga restauranger använder sig av fryst kött. Och jag tror inte att du kan känna skillnad på fryst respektive ofryst kött.

Så enkelt är det.

Som sagt, det får stå för dig och dina smaklökar.

Så enkelt är det.....
Citera
2023-02-15, 14:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
En av sakerna som alla dessa rädda hak-program har lärt mig, det är att oavsett hur stor eller liten du är, så ska du alltid ha färska råvaror. Alltid.

Du kan så klart ha frysta saker och ändå driva ett hak som det går bra för. Jag personligen hade hellre dragit ner på menyn så att jag bara hade det som faktiskt sålde, och såg till att jag hade det färskt och fräscht i köket lagom tills det är dags att sätta igång.

Men du kanske är bättre på att driva hak än Gordon Ramsey?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in