2009-11-26, 22:16
Medlem
Jag vet inte något om vem Alexander Nilsson är alls men jag tycker han gör programmet väldigt bra. Positivt överraskad och en helt okej svensk version!
Citera
2009-11-26, 22:19
Medlem
boy-As avatar
tyckte fan lite synd om kocken niklas. Självförtroendet var ju inte det bästa och sen jobbar han med den där jävla turkbögen som skyller ALLT på niklas. Hoppas fan att han hittat en bättre krog där han slipper bli smutskastad.
Citera
2009-11-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilsnuten
Såg kvällens program. Otroligt fjantigt och pinsamt (som ofta med svensk TV) försök att efterlinka Gordon Ramsay. Inget jag kommer se igen.

Håller med..
Citera
2009-11-26, 22:46
Medlem
FotbollsAnalens avatar
Att jämföra denna Alexander med Gordan Ramsey är ju knappats att ens försöka... Som vanligt ska Sverige försöka göra en likadan version av andra utländska program, synd att dom aldrig lyckas göra det bra.

Jag tänker endå ge programmer en chans till
Citera
2009-11-26, 23:21
Medlem
Om man nu ändå ska göra ett sånt här program varför sätter man in en pajsare som Alexander? Hela upplägget går ju ut på att en med mer erfarenhet ska kliva in och styra upp saker och ting, men det blir ju lite motsägelsefullt när den som ska styra upp allt saknar allt vad som kan kallas erfarenhet. Finns gott om riktigt bra krögare som säkert skulle kunnat ställa upp mot rätt penning, Melker var ju t.ex. helt okej när dom spelade in ett liknande program för några år sedan.
Citera
2009-11-26, 23:25
Medlem
ingen som bor i halmstad och har käkat där eller känner till det i övrigt...?
Citera
2009-11-26, 23:49
Medlem
Det norska programmet med samma koncept (hellström rypper opp typ) känns bra mycket bättre än den svenska versionen av Gordons program.
Jag tycker inte Alexander lyckas särskilt bra som programledare. Är också trött på att det alltid ska vara lyckliga slut, även om maten smakar skit så säger han garanterat inte det.

Vi borde också få se hur det ser ut i kyl och frys när dom kommer tillbaka efter x antal veckpr.
Men men, jag tänker fortsätta kolla på programmet. Det har ju sin charm på något sätt...
Citera
2009-11-27, 00:11
Medlem
josef_stalins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boy-A
tyckte fan lite synd om kocken niklas. Självförtroendet var ju inte det bästa och sen jobbar han med den där jävla turkbögen som skyller ALLT på niklas. Hoppas fan att han hittat en bättre krog där han slipper bli smutskastad.
Tanken har aldrig slagit dig att "turkbögen" som du kallar honom har lite rätt i det han säger eller? Du såg ju hur jävla värdelös Niklas faktiskt var, och sen kan jag upplysa dig att dom säkert har vinklat programmet så man ska tycka så..
Citera
2009-11-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josef_stalin
Tanken har aldrig slagit dig att "turkbögen" som du kallar honom har lite rätt i det han säger eller? Du såg ju hur jävla värdelös Niklas faktiskt var, och sen kan jag upplysa dig att dom säkert har vinklat programmet så man ska tycka så..

Blir man som kock uppmanad att köpa in färdig potatisgratäng och andra värdelösa råvaror så finns det inte så mycket man kan göra. Det blir dåligt vem fan det än är som står vid spisen.
Citera
2009-11-27, 00:16
Medlem
Skjut-Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr nagel
ingen som bor i halmstad och har käkat där eller känner till det i övrigt...?

Jo, vi var där med familjen. Morsan låg på sjukan 3 dagar. Hon blev dålig som fan. Riktigt illa när man nu ser det på Jag skäms!
Citera
2009-11-27, 01:20
Medlem
roobbes avatar
Tycker inte programmet är så dåligt faktiskt. Lyfter inte upp Alexander till skyarna, men tycker ändå han sköter sig helt okej. Framförallt gillar jag programmet för att det är intressant att se hur det verkligen går till på någon landsortslyxkrog.

Dagens exempel var ju skrämmande, fattar inte hur man kan ha en 19-åring som ansvarig kock någonstans? Han gick ut gymnasiet iår alltså? Helt otroligt i mina ögon. Man kan ju knappast räkna med något utvecklande av menyn och någon personlig prägel på rätterna som serveras där.
Citera
2009-11-27, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Jo, vi var där med familjen. Morsan låg på sjukan 3 dagar. Hon blev dålig som fan. Riktigt illa när man nu ser det på Jag skäms!

Shit pomfritt, hoppas det gick bra i slutändan

Har själv kollat på båda avsnitten och direkt jag såg det första så måste jag hålla med om hur dåligt detta är igentligen, Gordon Ramsay är en gigant inom matlagning och gör det mycket mera intressant, lustigt att dom valde någon med så lite erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in