2013-03-18, 09:28
Den IQ-befriade köckemödding som kallas Styckmordsutredningen fortsätter att generera frågor i min skalle, och nu är jag riktigt förbryllad. Jag har läst alla böcker om detta fall, jag har plöjt materialet på nätet, jag har beställt FUP, jag har läst massor av sidor i FUP:en, jag har praktiskt taget bott i denna tråd i flera månader, men jag har aldrig stött på ordet hallick en enda gång. Det är iofs inte så konstigt, det faller ju bort en massa grejer när underliga halvautonomer som Olsson och Rajs får härja fritt och polisens grundkompetens imploderar, allt bara vittrar liksom (att da Costa var langare tog mig tex flera månader att haja), men tillbaka till hallicktemat. Da Costa måste ju haft en hallick, en beskyddare, ngn med muskler, vapen, eller hur? Jag tror knappast att TÅ och BM räckte till, och jag har aldrig hört ngn av dom kallas hallick. Jag kan mkt lite om sexsäljande, och jag har naivt trott att svenska sexsäljare inte har hallickar (var fan jag fick det ifrån vet jag inte faktiskt), och nu undrar jag: vem var da Costas hallick, varför kan ingen av de 200 kvinnor polisen frågar säga vem det är, varför nämns ingen hallick i FUP:en? Och nu går mina tankar såklart tillbaka till Vincent, som ägde en revolver och var inblandad i bordellverksamhet. Han är den enda person jag känner till som passar in här, med reservation för att det kan finnas massor med namn som aldrig nått offentligheten. Men som sagt var, var i h-e är hallicken i denna soppa? Jag har som sagt ingen vidare koll på sexäljande, men jag tror att det fanns några tusen svenska hallickar på 80-talet, mellan 1000 och 2000, riktigt grovt räknat ...
Ngn som skulle dött mellan 1984 och 1988 då. "En kille" som CdC "träffade" som "dog på 80-talet". Jag får migrän. Det låter som om det skulle kunna finnas ett hundratal såna killar. Knarkare, alkisar, dårar, psykfall ... det torde ha varit en brutal rensning bland CdC:s självdestruktiva vänner på 80-talet. Inte bara vanliga pundaröden, våld, överdoser, olyckor, självmord heller ... HIV kom ju till Sverige just på 80-talet ...
Seriemördar-styckmördare är extremt ovanliga, och seriemördar-styckmördar-läkare existerar knappt i litteraturen, och styckmord (liksom andra sorters mord) är utpräglade engångsföreteelser. Bra där, Rajs