Citat:
Ursprungligen postat av DyingAtheist
Jag tror lika lite som du att TH och TA är skyldiga, men det finns ju faktiskt ett svenskt fall med en läkare som styckmördade en prostituerad, mordet på Margareta af Forselles.
Ingen blev lagförd för brottet då gärningsmannen tog livet av sig innan polisen satte klorna i honom. Fallet togs upp i Veckans brott för något år sedan.
https://www.flashback.org/t1668865
Ingen blev lagförd för brottet då gärningsmannen tog livet av sig innan polisen satte klorna i honom. Fallet togs upp i Veckans brott för något år sedan.
https://www.flashback.org/t1668865
Jag känner till det fallet. Man kan hitta det mesta om man letar. Det finns en och annan styckmördande läkare, man hittar om man gräver. Det finns också enstaka högutbildade seriemördare och styckmördare; det fanns en seriemördare som var tandläkare, det fanns en seriemördare som jobbade högt politiskt (Ted Bundy), det finns en kvinnlig (!) svensk styckmördare som dessutom var ingenjör (!!), hon som grillade bitar av maken i ugnen hemma osv. Men dessa extremt exotiska personer påverkar inte mitt resonemang ett dugg, och Barnet kommer inte att kunna hitta ett sånt fall jag efterlyser, det är helt osannolikt på alla sätt: det är psykologiskt, socialt, statistiskt osannolikt. En styckmördar-läkar-pervo-ritual-duo (den ene skulle dessutom vara seriemördare!), styckning på jobbet, med barnet närvarande, likdelsdumpning 1 km från brottsplatsen. Om detta var sant, vore det antagligen ett världsunikt fall. Det enda som är rimligt i historien är läkarnas kön, de är män, ok, sen tar det stopp, och efter det så driver de och krimstatistiken med ljusets fart åt skilda håll ... så jävla löjlig story.
Precis så har jag tänkt. Både barnet och lawnownerman använder propagandametoden. De rapar upp exakt samma fraser om och om igen, väl medvetna om att denna tråd är viktig, den är högst levande, och folk som slösurfar utan att veta ngt om fallet kan bli lurade, och därför säger jag av princip emot, jag håller efter både barnet och lawnownerman, det är viktigt. Internet är ingen lekstuga längre, och denna tråd kan faktiskt vara opinionsbildande. Håll varje stolle tvärkort