Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-17, 00:41
Medlem
lamashtas avatar
Berätta för mig vad det är som inte gör Härm till en mördare?
Citera
2012-01-17, 00:44
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Instämmer väl inte i att Rajs sagt saker "som inte är trovärdiga".

Om jag väljer att inte kommentera ditt och datt är väl för att jag känner att det inte är lönt. Så, det är inte ett tyst medgivande eller något sådant. Det som är viktigt här för mig är det faktum att jag tror Härm är skyldig. Bra många saker pekar åt den riktningen. Dom minst sagt mystiska omständigheterna kring hans hustrus påstådda självmord, hans stora intresse för och koppling till prostitutionsvärlden, iakttagelser som olika personer gjort (som haft med honom att göra, på ett eller annat sätt + vittnen i rättsalen), det faktum att säckarna med Catrines kvarlevor återfanns i närheten av Härms arbetsplats, hans stora intresse för strypningar och hängningar, det faktum att han utanför arbetstid gick till kylrummet och skar av huvudet på en kropp som tillhört en prostituerad kvinna, utan att notera det och en hel del annat minst sagt suspekt. Ni säger väl att allt detta var för sig inte gör honom till en mördare och styckare, men jag har mina misstankar.

Du kan väl berätta alla de saker som Härm sagt som är icke trovärdiga?

Ditt "Mycket som denne sagt är inte heller särskilt trovärdigt."

Där "inte heller" syftar tillbaka på Rajs och får meningen att Rajs inte heller är särskilt trovärdig.
Citera
2012-01-17, 00:45
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Berätta för mig vad det är som inte gör Härm till en mördare?

Berätta för mig vad det är som inte gör dig till en mördare.

Du är ej seriös.
Citera
2012-01-17, 00:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Du är religiös med andra ord? Ang. Teets första hustru så dog hon inte alls under tveksamma omständigheter. Hon hängde sig.

Du var förstås där och såg allt med egna ögon ?

Hon fick kanske hjälp att hänga sig.......

Läs Lars Borgnäs utmärkta bok Sanningen är en sällsynt gäst, kanske kommer du att komma till insikt då om att läkarna inte är så oskyldiga och de ofelbara små helgon som många verkar försöka få dom att framstå som.....
Citera
2012-01-17, 00:59
Medlem
lamashtas avatar
Mordet på Catrine da Costa, 1984

Vad vet ni om att jag inte är seriös? Det faktum att jag tror läkarna är skyldiga? Att jag mycket väl kan tänka mig att Härm är en seriemördare? Är det för fantastiskt att han måhända varit inspirerad av Jack Uppskäraren och velat göra det denne gjorde? Jag tycker inte det är alltför fantasifullt. Det är fullt möjligt. Vad är det som talar emot det? Ni verkar känna Härm utan- och innantill.

Exempelvis när Härm talar om sin hustrus död, så är det en hel del märkligheter han säger, som gör det hela väldigt suspekt. Han kunde förresten bara ha slitit upp dörren, för att se hur det är med hustrun,
men börjar istället kämpa med låsregeln, för att försöka få upp dörren...det är liksom alltför många märkliga omständigheter kring den här karln. Saker och ting kan ju faktiskt vara exakt vad dom verkar vara.
Senast redigerad av lamashta 2012-01-17 kl. 01:19. Anledning: Korrigering
Citera
2012-01-17, 01:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Instämmer väl inte i att Rajs sagt saker "som inte är trovärdiga".

Om jag väljer att inte kommentera ditt och datt är väl för att jag känner att det inte är lönt. Så, det är inte ett tyst medgivande eller något sådant. Det som är viktigt här för mig är det faktum att jag tror Härm är skyldig. Bra många saker pekar åt den riktningen. Dom minst sagt mystiska omständigheterna kring hans hustrus påstådda självmord, hans stora intresse för och koppling till prostitutionsvärlden, iakttagelser som olika personer gjort (som haft med honom att göra, på ett eller annat sätt + vittnen i rättsalen), det faktum att säckarna med Catrines kvarlevor återfanns i närheten av Härms arbetsplats, hans stora intresse för strypningar och hängningar, det faktum att han utanför arbetstid gick till kylrummet och skar av huvudet på en kropp som tillhört en prostituerad kvinna, utan att notera det och en hel del annat minst sagt suspekt. Ni säger väl att allt detta var för sig inte gör honom till en mördare och styckare, men jag har mina misstankar.

Det är mycket trevligt att det finns vettiga människor härinne som vågar ta en debatt med marodörerna som hela tiden ska helgonförklara läkarna.

Jag är själv helt övertygad om att Härm är skyldig.
Citera
2012-01-17, 01:03
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Läs Lars Borgnäs utmärkta bok Sanningen är en sällsynt gäst, kanske kommer du att komma till insikt då om att läkarna inte är så oskyldiga och de ofelbara små helgon som många verkar försöka få dom att framstå som.....

Den här "Lawnmoverman2011" är faktiskt en av dom vettiga användare här, har jag kunnat konstatera.

Ja, läs Borgnäs' bok. Den är riktigt bra och Lars är en väldigt seriös och duktig journalist. Absolut ingen kvackare.
Citera
2012-01-17, 01:06
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är mycket trevligt att det finns vettiga människor härinne som vågar ta en debatt med marodörerna som hela tiden ska helgonförklara läkarna.

Jag är själv helt övertygad om att Härm är skyldig.

Tack!

PS. Vill se minerna hos dom om och när sanningen kommer fram.
Citera
2012-01-17, 01:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Härm ändrade sig också. Först hade han inte köpt sex, för att senare säga att han gjort
det "någon enstaka gång". Mycket som denne sagt är inte heller särskilt trovärdigt.

Jag tror att åtminstone Härm är skyldig till mord och styckning av Catrine.
Och bär dessutom ansvar för sin hustrus död. Tror jag. Och han kan ligga
bakom dom olösta morden på två-tre andra prostituerade, i början av 80-talet.

Exakt, obducenten är inte trovärdig för fem öre.

Ett stort antal prostituerade kvinnor kunde vittna om att Teet var en mycket välkund figur uppe på Malmskillnadsgatan och att han varit kund till ett flertal kvinnor dessutom.

Teet blev helt enkelt överbevisad.

Herregud, karln har tom försökt strypa en ung prostituerad kvinna i ett trapphus på Östermalm hösten 1983, hon var säker till 99% att det var Teet när hon fick titta i polisens fotoalbum, Teet har och hade ett mycket speciellt utseende också, man glömmer inte bort det om man träffat karln.

Den unga prostituerade kvinnan hade ingen som helst anledning att ljuga heller.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2012-01-17 kl. 01:28.
Citera
2012-01-17, 01:15
Medlem
lamashtas avatar
Hans beteende är också mycket speciellt, av allt att döma.

Och Lindeberg misskrediterar precis varje vittne...och många är impade av hans bok.
Jag är ingalunda det. Den bevisar inte ett jota. Det tycker jag Borgnäs' bok gör, däremot.
Citera
2012-01-17, 01:16
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=94yad9Ur0yA&feature=related

Här har ni er ideologiska hemvist. Eva, MDL, Hanna och de andra som tror på WASP - sättäns pippel.
Citera
2012-01-17, 01:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Härm behövde inte, till skillnad mot Rajs framstå som trovärdig. Dels så har inte anklagade i Sverige en skyldighet att tala sanning, dels är det besvärande för de flesta att erkänna att de gått till prostituerade. Så det säger ingenting egentligen att Härm svävade på målet där. För tiden var det dessutom lagligt att låta prostituerade tvätta snasen med munnen mot kontant ersättning.
Rajs däremot, vittnade under Ed, något som han inte fäste några större moraliska betänkligheter kring då han for med osanning.

Dessutom, så är de två läkarna seriemördare enligt dig, åtminstone Härm. Dina fantasier finner inga gränser verkar det som. Vet inte varför jag svarar dig ens, du verkar inte seriös i dina tankar.

Att en läkare köper och utnyttjar prostituerade nedgångna narkomaner i stor omfattning på Malmskillnadsgatan verkar inte uppröra dig alls, varför ?

Att samma läkare försöker strypa en prostituerad i ett trapphus är väl bara en bagatell det också ?

Eftersom Teet blev överbevisad om att han var en torsk så gick det inte att neka längre, polisen visste att han ofta cirkulerade där uppe på stritan redan innan Da Costa försvann.

Det fanns en hel drös med anledningar till att polisen fattade misstankar mot Teet hösten 1984, Da Costa hade hittats styckad under sommaren och utredningen tog fart.

Stockholmspolisen är inte så klumpig som många verkar inbilla sig, dom träffade rätt redan från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in