Citat:
Ursprungligen postat av
NoppigaSockar
Är det förresten kanske dags för en uppfräschning i tråden om vilka som är top 5 prime suspects utifrån personkoppling till CdC? Eller 6 kanske det blir? Utan inbördes rangordning?
Eremona, kan du hjälpa till med detta? Eller någon annan för den delen. Jag minns inte alla namn i skrivande stund och med åren har jag märkt att jag själv förväxlat en del namn och täcknamnen de fått av författare.
1. TÅ
2. BM
3. VO
4. Stig..?
5.
6.
Det finns väl två grupperingar som är extremt suspekta, som vi känner till.
På Eugeniavägen 25 fanns så många störda, missbrukande och farliga personer på samma gång (Vinof Stig Robert och hans bror bla) att det vore fantastiskt om alla var ovetande om vad som hände när BO dog. Polisiär erfarenhet säger att denna gruppering borde ha haft relevant info. BO var dessutom kopplad till denna gruppering pga Vinof.
TÅ och BM är precis lika suspekta.
Vidare bör BO ha känt Monika, som kände Stig och Robert, och troligen även Vinof. Monika var en av Vasastans farligaste personer, utan tvekan. Spritt språngande galen var hon.
Min personliga teori är att BO försökte blåsa Robert och Stig och att hon dog i samband med den konflikten.
Därmed inte sagt att andra personer inte var närvarande.
TÅ och BM kan ha varit vittnen.
Min lista ser ut såhär:
1 Stig/Robert
2 TÅ/BM
3 Monika
4 Vinof
5 Roberts bror
Och faktum kvarstår: CB var nära BO til the bitter end.
Han skulle kunna räta ut tjugo frågetecken men han har ingen lust.