Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-28, 09:32
Bannlyst
OM nu teet skulle ha dött - skulle det vara någon större förlust?

Han lever ju knappast något högre liv ö h t - och särskilt inte efter självmordsförsöket som gjort honom handikappad.

En mer intressant kille är thomas allgen* - hur gott ställt hade han och hans föräldrar det - han verkar ha klarat sig bra utan att direkt arbetat - inte som läkare i alla fall - har uppfattat att han arbetat i pappans firma.

* Han verkar vara en beundransvärd person - helt utan kontakt med sitt barn
undrar om farmor/farfar haft någon kontakt med barnbarnet**

** som verkar ha haft Tomtar på Loftet
Citera
2011-04-29, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Hur ryktet uppkom är tämligen ointressant. Det förekommer fantasier dagligen. Det som är intressant är den enastående brist på källkritik som moderatorn i den här tråden uppvisade när han eller hon bytte namn på tråden. Maken till klavertramp.

Detta är, som sagt, inte ett rykte, utan ett faktum - ganska snart så lär uppgiften även spridas via de tröga gammelmedierna.

Men det var här du först fick reda på det.

Men jag kan inte säga mer än detta; Teet Härm (som levde under annat namn) är avliden - det går väl förresten att kolla upp med Skatteverket/folkbokföringen på något vis?
Citera
2011-04-30, 07:38
Medlem
Detta är ju bara trams. Det är klart att det är intressant att veta hur ett sådant rykte uppstår. Sanningen är ju en helt annan. Teet lever och han heter fortfarande Teet Härm. Skrev ju bl a en artikel på Brännpunkt i Svenska Dagbladet för en tid sedan.

Jag tycker att Du skall kolla själv med Skattemyndigheten, som Du hänvisar till innan Du sprider Din virrinformation.
Citera
2011-05-01, 09:59
Medlem
Ok, de som påstår att Teet Härm avlidit: källa tack!

De som hävdar att han lever: vad grundar du det på? Färskhet på ev observationer? Kanske Teet själv kan upplysa oss om sakernas tillstånd. Jag är övertygad om att Teet följer denna tråd.
Citera
2011-05-01, 10:42
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxAue
Kanske Teet själv kan upplysa oss om sakernas tillstånd.
Ja, den mannen måste ju sitta inne med en fantastisk historia, alltså berättelsen
om sitt liv. Någon gång kanske "En obducents memoarer" eller "Hur jag blev knullad
i röven av samhället" ut. Då kommer jag att köpa den direkt..
Citera
2011-05-02, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxAue
Ok, de som påstår att Teet Härm avlidit: källa tack!

De som hävdar att han lever: vad grundar du det på? Färskhet på ev observationer? Kanske Teet själv kan upplysa oss om sakernas tillstånd. Jag är övertygad om att Teet följer denna tråd.

Jag vet var han bodde, i en husvagn, han bor inte längre där, helt enkelt därför att han har avlidit på ett sjukhus. Teet har väl aldrig skrivit i denna tråd, förmodar jag - och nu kommer han definitivt inte att göra det.
Citera
2011-05-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John Ohlsson
Jag vet var han bodde, i en husvagn, han bor inte längre där, helt enkelt därför att han har avlidit på ett sjukhus. Teet har väl aldrig skrivit i denna tråd, förmodar jag - och nu kommer han definitivt inte att göra det.
Källa på det?

(Hur vet du detta)
Citera
2011-05-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systeremma
Du har nog rätt. Jag såg att rfsu är stolta över Hanna olsson. Skamligt.
http://www.rfsu.se/sv/Om-RFSU/RFSU-priset/1991-Hanna-Olsson/
Såg att de har "städat bort" kommentaren numera om priset till Hanna Olsson, möjligen var de inte fullt så stolta över utnämningen?
Citera
2011-05-02, 21:50
Medlem
Jag rekommenderar Dig John Olsson att snarast anmäla Dog till en kurs i kritisk granskning. Det är fullständigt obegripligt hur Du kan sprida dessa helt från luften gripna osanningarna. Skaka fram ett enda bevis på att det Du påstår är riktigt så skall jag bjuda Dig påven jordenruntresa i 1:a klass med valfritt färdmedel. Du VET uppenbarligen ingenting om detta. Frågan är vad Du överhuvudtaget vet.

Sköter Du Ditt jobb (om Du har något) med samma brist på källkritik borde Du snarast skiljas från detta. Hoppas bara att detta eventuella jobb inte är finansierat av mig som skattebetalare. Är det så är det särskilt illa.

Teet Härm lever och ser välmående ut. Jag såg honom i fredags.
Citera
2011-05-02, 23:40
Medlem
WeaselPodowskis avatar
Citat:

Även om du inte ger sken av att medvetet trolla eller fara med osanning – då du uppenbarligen står på läkarnas sida av tråden att döma – är det väldigt svaga uppgifter du kommer med.

Har han avlidit på sjukhus (vilket i såfall?) är det konstigt om du är den ende som valt att föra dödsbeskedet vidare – särskilt om fler än de närmaste informerats, vilket rimligtvis är fallet om dina uppgifter ska grunda sig på något konkret och inte rykten.

Citat:
Ursprungligen postat av FarstaRegemente
Teet Härm lever och ser välmående ut. Jag såg honom i fredags.

Skönt att höra
Citera
2011-05-03, 14:51
Medlem
Det var förmodligen dumt av mig att berätta om obducentens död - det hela blir ju, förr eller senare, förmodligen ganska snart, officiellt. Men jag tyckte att jag kunde berätta vad jag visste.

Jag vill inte röja min källor, så lägg av med att uppmana mig om att berätta hur, när, var etc; det kommer inte att ske.
Senast redigerad av John Ohlsson 2011-05-03 kl. 14:53. Anledning: korrigering
Citera
2011-05-03, 22:53
Medlem
Citat:
Det var förmodligen dumt av mig att berätta om obducentens död - det hela blir ju, förr eller senare, förmodligen ganska snart, officiellt. Men jag tyckte att jag kunde berätta vad jag visste.

Jag vill inte röja min källor, så lägg av med att uppmana mig om att berätta hur, när, var etc; det kommer inte att ske.
Ja, det var väldigt dumt att starta ryktesspridning på oklara grunder, sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in