2024-12-11, 22:10
GWs intervju

Vem är det som bor nära honom och satt anhållen/gripen? "Jag brukar se honom ibland" ?!?
Citera
2024-12-11, 22:12
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Hämndbegäret kanske kommer från det att hon tror att han förgripit sig på hennes dotter?

Kan nästan tro att hon har förgripit sig på sin dotter. Varför fortsätter hon hela tiden att prata om det för polisen att det är T? Undrar om det var T som gjorde slut med kvinnan eller tvärtom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Hämndbegäret kanske kommer från det att hon tror att han förgripit sig på hennes dotter?

Så kan det mycket väl vara. Blev bara fundersam.

Edit: Gw nämnde att de hade en vårdnadstvist och kan då anta att de låg i skilsmässa. Kanske kan vara orsaken? Smutskasta honom för att få full vårdnad?
Senast redigerad av Strixen01 2024-12-11 kl. 22:25.
Citera
Medlem
Korv-Bajss avatar
Vilken tilltro ska man sätta till GW Persson.

https://www.svtplay.se/video/eYqbqdk...a&position=960

Är han inte själv rent kriminellt fet?
Citera
2024-12-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
GWs intervju

Vem är det som bor nära honom och satt anhållen/gripen? "Jag brukar se honom ibland" ?!?

Jag gissar på att det är den så kallade "Solnamannen" som åsyftas, men jag är inte hundra procent säker. Han har blivit omnämnd som Jörgen också. Vet inte om det är hans riktiga tilltalsnamn. Stackarn fick sitt badrum demonterat av polisen i jakt på bevis runt ca '99 (osäker på årtalet) då man ansåg honom som misstänkt GM. Nu har man i såna fall ändrat sig till att misstänka att han har kännedom om vem som kan ha utfört det hela.
Citera
2024-12-11, 22:37
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfloden
Jag gissar på att det är den så kallade "Solnamannen" som åsyftas, men jag är inte hundra procent säker. Han har blivit omnämnd som Jörgen också. Vet inte om det är hans riktiga tilltalsnamn. Stackarn fick sitt badrum demonterat av polisen i jakt på bevis runt ca '99 (osäker på årtalet) då man ansåg honom som misstänkt GM. Nu har man i såna fall ändrat sig till att misstänka att han har kännedom om vem som kan ha utfört det hela.

"Solnamannen" , eller hur?

Vem eller vilka hade Catrines Pass och dagbok i ägo efter att hon dog?
Där och då har du lösningen på hela denna kriminalgåta.
Egentligen ett väldigt enkelt fall men då det saknas kriminalteknisk bevisning
för att binda dessa så får man (Solnapolisen) helt enkelt släppa det.
Går inte att motbevisa vissa personer och vad de sagt i förhör sensommaren/hösten -84.
Citera
2024-12-11, 22:39
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strixen01
Detta är enbart mitt perspektiv. tycker det är uppenbart att hon har bestämt sig för att sätta dit honom och därför börjar ljuga och manipulera för att få honom straffad. Hon drivs av ett hämndbegär. Men var kommer den från?

Eller är hon helt enkelt bara en religiös idiot som fick hysteri av mediarapporteringen kring videovåld, incest och rock and roll? Där hennes rädsla gjorde att hon tolka allt som potentiell incest och styckning av kroppar.

Vilken drömkvinna. Hon borde få livstid.

TA verkar i grunden vara en levnadsglad person och en livsnjutare om än en försiktig sådan. Han blev tyvärr tillsammans med helt fel brud. Gissar på att hon hade en hämmande auktoritär uppväxt som inte gjorde henne redo för det som för de flesta är normalt. En kontrollmänniska som ser fördärv överallt. Typ kommer hon på en med att onanera är man otrogen. Varför föll TA för henne? Dumsnällhet? Undergiven? TH verkar vara av en annan natur med tanke på vilka tjejer han gängade. Hans exfru mådde ju uppenbarligen inte värst bra men vilken sötnos. Kanske var hon mycket av en femme fatale, men hellre en sån än en häxjägare från medeltiden till fru.
Senast redigerad av DrComfort 2024-12-11 kl. 22:55.
Citera
2024-12-11, 22:42
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiden
Är det en trådsanning att mamman har skyddad identitet?

I första avsnittet av dokumentären nämns det att mamman och barnen lever under skyddad identitet.
Citera
2024-12-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surfrider
Tyvärr, i alla fall vad jag vet, så har vi ingen information alls förutom att hon har skyddad identitet. Inte ens om hon vet att han är hennes far

Det står i eftertexterna att de varit i kontakt med dottern och erbjudit henne att dela med sig av sin research, men hon har nekat. Borde väl iaf innebära att hon vet vem sin far är.
Citera
2024-12-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
"Solnamannen" , eller hur?

Vem eller vilka hade Catrines Pass och dagbok i ägo efter att hon dog?
Där och då har du lösningen på hela denna kriminalgåta.
Egentligen ett väldigt enkelt fall men då det saknas kriminalteknisk bevisning
för att binda dessa så får man (Solnapolisen) helt enkelt släppa det.
Går inte att motbevisa vissa personer och vad de sagt i förhör sensommaren/hösten -84.

Det verkar dock som att dessa hittades hos en annan person, med initialerna TÅ, hemmahörande i Gislaved.
Citera
2024-12-11, 22:53
Medlem
surfriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdh
Det står i eftertexterna att de varit i kontakt med dottern och erbjudit henne att dela med sig av sin research, men hon har nekat. Borde väl iaf innebära att hon vet vem sin far är.

Tack! Men i vilket avsnitt? Missade det helt, och hittar det inte i något av de tre avsnitten. Tänkte mest att det hade inte vart förvånade om hon inte visste pga mamman men vet inte om det är bättre om hon vet, för mamman står ju fast vid vad hon tror på och Tomas har ju inte träffat henne sedan 80-talet
Citera
2024-12-11, 23:02
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Vem är hon ? Tokan som var läkarens fru. Vad har hon jobbat med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in