Citat:
GW är en kappvändare med lärdomspeng av ”bättre föregå än fåregås”.
Har man betalt för att inte göra jobbet blir resultatet det samma. Det har inte minst tillgängligt utredningsunderlag påvisat gång på gång.
Det mesta som föregick bakom kulisserna på utredning 2 är extremt konstigt. Så vittnena kan knappast vara annorlunda. Inget går ihop och tekniska bevis försvann.
Vinofs koppling till GW och ev andra poliser kan förklara att Billiga Andersson och personer däromkring till stor del förbisågs trots tips rulla in.
Men enligt ingressen i gårdagens Aftonblad:
”.. Han (GW) är övertygad om att det otäcka fallet fortfarande går att lösa. ”Det finns en person som är i livet som med största sannolikhet vet hur det ligger till”.”
Det visste polisen med största sannolikhet mycket tidigare. En första lektion i beteendevetande (som jag postat tidigare) ges av att studera GWs svar i veckans brott 2011 fr ca 54:35 där han snackar på så kroppen talar mot honom:
https://m.youtube.com/watch?v=5gUx5oouHd0
Skrattar först som skrattar sist heter det visst också.
PS. En tanke btf tunnan på BA, den kan använts som en sk fodertunna, alltså komma från hästeriet.
Har man betalt för att inte göra jobbet blir resultatet det samma. Det har inte minst tillgängligt utredningsunderlag påvisat gång på gång.
Det mesta som föregick bakom kulisserna på utredning 2 är extremt konstigt. Så vittnena kan knappast vara annorlunda. Inget går ihop och tekniska bevis försvann.
Vinofs koppling till GW och ev andra poliser kan förklara att Billiga Andersson och personer däromkring till stor del förbisågs trots tips rulla in.
Men enligt ingressen i gårdagens Aftonblad:
”.. Han (GW) är övertygad om att det otäcka fallet fortfarande går att lösa. ”Det finns en person som är i livet som med största sannolikhet vet hur det ligger till”.”
Det visste polisen med största sannolikhet mycket tidigare. En första lektion i beteendevetande (som jag postat tidigare) ges av att studera GWs svar i veckans brott 2011 fr ca 54:35 där han snackar på så kroppen talar mot honom:
https://m.youtube.com/watch?v=5gUx5oouHd0
Skrattar först som skrattar sist heter det visst också.
PS. En tanke btf tunnan på BA, den kan använts som en sk fodertunna, alltså komma från hästeriet.
Se där, en typisk GW-kommentar, som låter bra men egentligen inte betyder någonting.
Att det finns "en person som vet" kan du och jag säga också. Det bör det finnas ja, med tanke på BO:s hypersociala personlighet, de trånga kretsar hon umgicks i brottets slarviga utförande.
Jag gissar att snacket gick som en löpeld i da Costas kretsar, och vi vet ju vilka personer som borde gått till polisen men avstod, vilket är tankeväckande. Att de fick viktig information ryktesvägen, kan man anta.
Särskilt anmärkningsvärda är CB, Raine, Kicki, Saba, Vinof och resten av rövarna på Eugeniavägen.
Åtminstone en av dessa personer borde självmant ha kontaktat polisen och lagt ut texten ordentligt.