Citat:
Ursprungligen postat av
Greenig
Vill egentligen inte skriva detta men angående BO fysionomy Catrine var ganska smal med relativt smala höfter men i förhållande till sin övriga fysionomy en välutvecklad byst. Hjälpte säkert på stritan. Vill egentligen inte outa detta faktum och vill inte låta så här krass men nu kör vi all facts on the table så det får bli som det blir.
Ja, vi känner väl alla att alla detaljerade diskussioner blir lite osmakliga men kör vi inte med raka puckar kommer vi ingenstans. Hur CdC såg ut i helfigur är fö intressant om man diskuterar signalement.
Bara de senaste två dagarna har min bild av hennes utseende utvecklats enormt. Och ska man sitta och sträckläsa 40 år gamla förhör, är varje detalj viktig.
Och jag ska försöka uttrycka mig snyggt här, men det är inte lätt. Om man säger såhär, om en kvinna har ovanligt stor byst och blir parterad efter döden, kommer GM med högsta trolighet att avlägsna kvinnans bröst. Det kan finnas en krass, praktisk förklaring till att GM avlägsnades BO:s båda bröst. Han kan ha gjort detta av samma anledning som han avlägsnade armarna osv. Förfarandet behöver inte vara så spektakulärt och "gory" som människor vill tro.
Och laddade kroppsdelar (som påminner om könstillhörighet och sexualitet) har naturligtvis en förmåga att framkalla ångest och irritation, även hos en djupt störd gärningsperson. Hen kan mycket väl ha avlägsnat brösten för att hen "stördes" av att se dem. Det är psykologiskt rimligt att anta.
Samma logik gäller ett offers genitalier. Att fullständigt avlägsna dessa, kan vara ett sätt att "förtingliga" och avdramatisera offret, oavsett om det är en man eller kvinna.
Vad ska man säga mer? Om GM lider av vanföreställningar eller är gränspsykotisk (dvs inte så psykotisk att hen blir praktiskt inkompetent), kan hen drivas av ritualistiska idéer, och det kan även förekomma ett tvångsmässigt beteende. En sådan person avlägsnar bröst och genitalier av skäl som friska människor inte kan förstå - detta görs för att GM känner sig akut tvungen att göra saker på ett visst sätt, punkt slut. Det behöver inte ha ett dugg med sex eller perversioner att göra.
----------------------------------------------------------
Apropå signalement, vill jag kommentera materialet i dropboxen (tack Kattmorfar!) , som postades nyligen.
En kvinna som bodde på Kungsholmen påstod att hon sett C tillsammans med en prydlig men "skum" man, som påminner så mycket om Vinof, att likheten är omöjlig att ignorera.
Mannen hade stor mage, var välklädd och "groomad" men verkade också "kriminell" och hade vibbar som någon som "vunnit på Solvalla" enligt vittnet. Han promenerade i sällskap med C. Självklart kan C ha umgåtts med flera "välpolerade" tjockisar" men eftersom Vinof köte sex och var i S-holm i juni, hajar man ju till....