Citat:
Så många sorgliga öden. Osannolikt att tappa båda föräldrarna när de är i fyrtioårsåldern.
Enda sättet att få veta mer, är att inventera polisarkiven men reglerna har skärpts.
Det är otroligt segt att få ut material. Och denna stackars finne kan väl få vila i frid ....
Han har ju inget att göra med da Costa iaf.
On topic ... det långa förhöret med Vincent är sanslöst. Jag förstår att polisen INTE ville visa detta för allmänheten. Vincent påstår bla att han tränade på Fiskartorpet from 15/7 tom oktober 1984.
Han ska ha varit där VARJE DAG enligt vad han påstår i föröhöret.
Citat: "Jag tränade varje dag på Fiskartorpet".
Han var var alltså 2.5 km från FP2 precis när polisen började leta efter honom.
Han tränade varje dag på en av S-holms mest kända motionsanläggningar (på norra Djurgården) men polisen hittade honom inte lol
Vilket j-a skämt.
Enda sättet att få veta mer, är att inventera polisarkiven men reglerna har skärpts.
Det är otroligt segt att få ut material. Och denna stackars finne kan väl få vila i frid ....
Han har ju inget att göra med da Costa iaf.
On topic ... det långa förhöret med Vincent är sanslöst. Jag förstår att polisen INTE ville visa detta för allmänheten. Vincent påstår bla att han tränade på Fiskartorpet from 15/7 tom oktober 1984.
Han ska ha varit där VARJE DAG enligt vad han påstår i föröhöret.
Citat: "Jag tränade varje dag på Fiskartorpet".
Han var var alltså 2.5 km från FP2 precis när polisen började leta efter honom.
Han tränade varje dag på en av S-holms mest kända motionsanläggningar (på norra Djurgården) men polisen hittade honom inte lol
Vilket j-a skämt.
Ja finnen råka nog bara bli Sabas otippade lott till ett annat liv som aldrig blev av.
Vet du ofta återkommer till ljusskygge Vincent och såklart måste polisen köra cover-up härmed. Det är enda vettiga förklaringen till att inget utlämnats. Förmodligen var han en smart överlevare som såg fördelen med att ha en direkt linje med polisen.
Men jag ser tyvärr inga sista spår av CdC i hans närhet. Sen tror jag inte han var typen som skulle dumpa delar av en kropp nära sin bas. Han var utstuderade och tror även respektingivande. Ingen som jobba för honom skulle väl hugga handen på den som föder en?
Vet också att liklukten kring FP2 flitigt har diskuterats
men vet av egen erfarenhet att det inte luktar särskilt mycket av stora djurlik utomhus såvida inte vinden ligger på mitt i ansiktet. Annat är det i slutna utrymmen.
Några förhör med Vincent lär nog aldrig dyk men vem vet med denna intima polisledning.
Finns inte så många vettiga kvar i tråden.