2022-12-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så många sorgliga öden. Osannolikt att tappa båda föräldrarna när de är i fyrtioårsåldern.
Enda sättet att få veta mer, är att inventera polisarkiven men reglerna har skärpts.
Det är otroligt segt att få ut material. Och denna stackars finne kan väl få vila i frid ....
Han har ju inget att göra med da Costa iaf.

On topic ... det långa förhöret med Vincent är sanslöst. Jag förstår att polisen INTE ville visa detta för allmänheten. Vincent påstår bla att han tränade på Fiskartorpet from 15/7 tom oktober 1984.
Han ska ha varit där VARJE DAG enligt vad han påstår i föröhöret.

Citat: "Jag tränade varje dag på Fiskartorpet".

Han var var alltså 2.5 km från FP2 precis när polisen började leta efter honom.

Han tränade varje dag på en av S-holms mest kända motionsanläggningar (på norra Djurgården) men polisen hittade honom inte lol

Vilket j-a skämt.

Ja finnen råka nog bara bli Sabas otippade lott till ett annat liv som aldrig blev av.

Vet du ofta återkommer till ljusskygge Vincent och såklart måste polisen köra cover-up härmed. Det är enda vettiga förklaringen till att inget utlämnats. Förmodligen var han en smart överlevare som såg fördelen med att ha en direkt linje med polisen.

Men jag ser tyvärr inga sista spår av CdC i hans närhet. Sen tror jag inte han var typen som skulle dumpa delar av en kropp nära sin bas. Han var utstuderade och tror även respektingivande. Ingen som jobba för honom skulle väl hugga handen på den som föder en?

Vet också att liklukten kring FP2 flitigt har diskuterats
men vet av egen erfarenhet att det inte luktar särskilt mycket av stora djurlik utomhus såvida inte vinden ligger på mitt i ansiktet. Annat är det i slutna utrymmen.

Några förhör med Vincent lär nog aldrig dyk men vem vet med denna intima polisledning.
Citera
2022-12-20, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja finnen råka nog bara bli Sabas otippade lott till ett annat liv som aldrig blev av.

Vet du ofta återkommer till ljusskygge Vincent och såklart måste polisen köra cover-up härmed. Det är enda vettiga förklaringen till att inget utlämnats. Förmodligen var han en smart överlevare som såg fördelen med att ha en direkt linje med polisen.

Men jag ser tyvärr inga sista spår av CdC i hans närhet. Sen tror jag inte han var typen som skulle dumpa delar av en kropp nära sin bas. Han var utstuderade och tror även respektingivande. Ingen som jobba för honom skulle väl hugga handen på den som föder en?

Vet också att liklukten kring FP2 flitigt har diskuterats
men vet av egen erfarenhet att det inte luktar särskilt mycket av stora djurlik utomhus såvida inte vinden ligger på mitt i ansiktet. Annat är det i slutna utrymmen.

Några förhör med Vincent lär nog aldrig dyk men vem vet med denna intima polisledning.

Vincent spelade sina poliskort som ett proffs, oh ja.

Vincent och hans bekanta var ju tunga missbrukare.
Vi ska nog inte underskatta deras klantighet.
Kolla bara på hästmorden (1990) . Det skedde mitt i stan och Vincent åkte dit direkt.

Detta var ju störda människor. Tokdårar. De var dessutom påverkade dagligen. Vincent kom ju inte ens ihåg vad han gjort, pga supandet.

Hm. Detta var ju inte ett djurlk i skogen. Det var en halv människa, dumpad vid en korsning som användes dagligen. Säckarna öppnades just pga stanken.

Jag har nog läst alla förhör med Vincent som är intressanta. Nej det kommer inga fler .....

En av de saker som gör Vincent intressant, är ju hans beteende.
Ville han framstå som suspekt, så lyckades han verkligen.
Vi kan notera att han snällt medverkade i 2 st utredningar strax innan CdC dog.
Direkt efter hennes död går denna förvirrade psykopat upp i rök i ett halvår.
Han dyker upp på Malmskillnadsgatan och tränar på Djurgården men lyckas ändå undvika polisen.
Jag kan bara dra slutsatsen att polisen visste att han var i stan...
Hade de verkligen försökt hade de fått tag i honom direkt.

För att inte tala om hans polare på E-vägen. Vissa av dom vara garanterat kapabla att dumpa kroppsdelar bredvid den egna arbetsplatsen. Planering och impulskontroll var inte deras specialiteter direkt.

Osv.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-12-20 kl. 15:54.
Citera
2022-12-20, 17:25
Medlem
Citat:
Vincent spelade sina poliskort som ett proffs, oh ja.

Vincent och hans bekanta var ju tunga missbrukare.
Vi ska nog inte underskatta deras klantighet.
Kolla bara på hästmorden (1990) . Det skedde mitt i stan och Vincent åkte dit direkt.

Detta var ju störda människor. Tokdårar. De var dessutom påverkade dagligen. Vincent kom ju inte ens ihåg vad han gjort, pga supandet.

Hm. Detta var ju inte ett djurlk i skogen. Det var en halv människa, dumpad vid en korsning som användes dagligen. Säckarna öppnades just pga stanken.

Jag har nog läst alla förhör med Vincent som är intressanta. Nej det kommer inga fler .....

En av de saker som gör Vincent intressant, är ju hans beteende.
Ville han framstå som suspekt, så lyckades han verkligen.
Vi kan notera att han snällt medverkade i 2 st utredningar strax innan CdC dog.
Direkt efter hennes död går denna förvirrade psykopat upp i rök i ett halvår.
Han dyker upp på Malmskillnadsgatan och tränar på Djurgården men lyckas ändå undvika polisen.
Jag kan bara dra slutsatsen att polisen visste att han var i stan...
Hade de verkligen försökt hade de fått tag i honom direkt.

För att inte tala om hans polare på E-vägen. Vissa av dom vara garanterat kapabla att dumpa kroppsdelar bredvid den egna arbetsplatsen. Planering och impulskontroll var inte deras specialiteter direkt.

Osv.

Jag håller med dig om att det är många i gänget runt Vincent som är verkliga tokdårar och fullt kapabla till dådet.

Sen är det som du säger märkligt att Vincent är som uppslukad efter fallet och ”inte hittas” men fel uppmärksamhet ör inte heller bra för affärerna.

Jag tycker ändå att CdC sista tid och spår i livet slutar med andra människor och på andra platser i stan än just där ute.

Däremot tror jag att FP2 (precis som FP1 och oupptäckta FP3) har betydelse/personliga kopplingar till vår GM.

I Tova-fallet framkom att statistik pekar på att i fall där GM känner till ”bra” dumpningsplatser sen tidigare sker det där istället för på nya random ställen.

Därför tror jag GM har personkoppling till någon vid FP2 samt har varit vid FP1 i något/några syfte tidigare.

Min teori är att det mest personliga, huvudet och kanske lite annat, är dumpat allra först vid en speciell personlig plats, och ännu ej hittad, gör att jag tror det är en isolerad plats som GM känt till sedan barnsben.

Jag tror inte heller GM var särskilt clever. Anta att GM dumpa delarna på minst 3 olika platser för att försvåra identifieringen av kroppen. Varför göra sig extra stort besvär med att gömma huvud (och tänder) på ytterst bra ställe men låta fingertopparna sitta kvar? Jag misstänker att Vincent fattat att även avlägsna dessa för att försvåra identifieringen.

Lätt sagt skulle den gemensamma nämnaren på de 2 kända (och den 3:e) fyndplatserna ge oss i runda tal en GM.
Senast redigerad av viperstyle 2022-12-20 kl. 17:56.
Citera
2022-12-20, 17:56
Medlem
Citat:
Jag håller med dig om att det är många i gänget runt Vincent som är verkliga tokdårar och fullt kapabla till dådet.

Sen är det som du säger märkligt att Vincent är som uppslukad efter fallet och ”inte hittas” men fel uppmärksamhet ör inte heller bra för affärerna.

Jag tycker ändå att CdC sista tid och spår i livet slutar med andra människor och på andra platser i stan än just där ute.

Däremot tror jag att FP2 (precis som FP1 och oupptäckta FP3) har betydelse/personliga kopplingar till vår GM.

I Tova-fallet framkom att statistik pekar på att i fall där GM känner till ”bra” dumpningsplatser sen tidigare sker det där istället för på nya random ställen.

Därför tror jag GM har personkoppling till någon vid FP2 samt har varit vid FP1 i något/några syfte tidigare.

Min teori är att det mest personliga, huvudet och kanske lite annat, är dumpat allra först vid en speciell personlig plats, och ännu ej hittad, gör att jag tror det är en isolerad plats som GM känt till sedan barnsben.

Lätt sagt skulle den gemensamma nämnaren på de 2 kända (och den 3:e) fyndplatserna ge oss i runda tal en GM.

Vettiga tankar 👍
Jag håller med dig fullständigt.
När ett sådant här brott sker, dras gärningspersonenen ibland till välkända jaktmarker, tex en fd arbetsplats eller barndomstrakter.
Jag förstår psykologin bakom. Rädslan styr.
Och detta paradoxala beteende leder påfallande ofta till att styckmördare hittas av polisen.
Att gärningspersonen hade koll på Eugeniavägen och Talludden, verkar helt rimligt.

Eugeniavägen verkar fö vara en mardröm, om gärningspersonen aldrig varit där.

Bara Norrbacka var ett problem.
Högst upp i byggnaden gick det att se korsningen där säckarna lämnades.

Osv
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-12-20 kl. 18:47.
Citera
2022-12-20, 18:55
Medlem
Citat:
Vettiga tankar 👍
Jag håller med dig fullständigt.
När ett sådant här brott sker, dras gärningspersonenen ibland till välkända jaktmarker, tex en fd arbetsplats..
Jag förstår psykologin bakom. Rädslan styr.
Och detta paradoxala beteende leder påfallande ofta till att styckmördare hittas av polisen.
Att gärningspersonen hade koll på Eugeniavägen och Talludden, verkar helt rimligt.

Ja det är sannolikt ingen random GM eller random dumpningsplatser.

Att man väljer dumpa vid Eugeniavägen kan mycket väl peka på att en negativ händelse tidigare skett där med GM inblandad.

Vi har varit inne på psykologin manipulativt beteende och hämndbegär tidigare.
Senast redigerad av viperstyle 2022-12-20 kl. 19:00.
Citera
2022-12-20, 20:15
Medlem
Citat:
Och mord preskriberas aldrig i Sverige eller hur det nu är med den saken.
Just så. 2011 passade det sig för sv. Politiker plus rättsväsen att ta bort preskription för mord/dråp (?) där gränsen länge varit 25 år.
Bara för att inte någon Palmemördare skulle få komma undan.
Återigen ; Allas lika värdighet!! En ren floskel, i detta nu genomkriminaliserade samhälle.
Likväl så kunde åkl.myndigheten år 2020 välja att lägga ner palmeutredning, ty den då mest misstänkte personen var redan avliden.

Cdc fallet kommer aldrig att klaras upp - därför kommer de två falskt utpekade läkarna fortsätta...att vara Justitiemördade!!
Citera
2022-12-21, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag tror inte heller GM var särskilt clever. Anta att GM dumpa delarna på minst 3 olika platser för att försvåra identifieringen av kroppen. Varför göra sig extra stort besvär med att gömma huvud (och tänder) på ytterst bra ställe men låta fingertopparna sitta kvar? Jag misstänker att Vincent fattat att även avlägsna dessa för att försvåra identifieringen.

(det fetade)

Du pratar om att CdC:s sista tid och spår i livet slutar med andra människor och platser än på Eugeniavägen och den uttjatade Vinof som inte alls verkar ha träffat henne de sista månaderna.

Jag har ett förslag, vi borde kanske prata om det sista säkra vittnet arkitekten? Två gånger har polisutredningarna struntat i att utreda honom på djupet trots hans centrala roll i slutskedet av CdC:s liv.

Uppdrag Granskning tar upp arkitekten, man pratar även med BÅ som du nämnde tidigare.

Från 44:45

En fråga nu, anser inte du att det finns en rad märkliga omständigheter som verkar sammanfalla här?
Citera
2022-12-21, 05:40
Medlem
Citat:

Att man väljer dumpa vid Eugeniavägen kan mycket väl peka på att en negativ händelse tidigare skett där med GM inblandad.

Kul att diskutera med en vettig person Finns inte så många vettiga kvar i tråden.
Ja, så kan det mkt väl vara. Hade GM en utvecklad relation till E-vägen, var nog den relationen negativ.
Jag antar att flera negativa händelser band GM till E-vägen.
E-vägen var ju en magnet för misslyckade personer, kånkade företagare, missbrukare osv.
För GM var brottet antagligen av del av en nedåtgående spiral.
Vad gäller den sociala miljön, finns inte mkt att tillägga.
Liksom andra kåkstäder på 80-talet (Lugnet och Fisksjöäng tex) var detta ren slum, ett obehagligt område, med enstaka friska företagare insprängda. Brotten vi diskuterar passar perfekt ihop med den äckliga miljön.
Att torskar stannade sina bilar där, känns fö som en lågoddsare.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-12-21 kl. 06:02.
Citera
2022-12-21, 06:27
Medlem
Att utredningen sköttes så illa, kan ha med BO:s extremt låga status att göra.
Till och med bland de prostituerade fanns en hierarki och tjejerna på streetan var nog längst ner, under tjejerna på lägenhetsbordeller och porrklubbar osv. Lägg till en sexistisk poliskår som också verkade hata knarkare .... polisen skulle utreda ett mord på en person som de själva antagligen föraktade ....
Citera
2022-12-21, 08:32
Medlem
Citat:

Avståndet mellan Norrtull och Y-korsningen var också avskräckande, för en nykomling.
Det finns bild på Eugeniavägen i DN.
Gatan var verkligen smal. Den såg ut som en dålig landsväg.
Åkte man in och vände vid korsningen och körde ut från Eugeniavägen, var det en sammanlagd sträcka på 600 m (!)
Och efter kurvan (till vänster) fanns ingen överblick alls.
Där den eventuella bilen stannade alltså...
Man får ju också tänka på att människorna på Eugeniavägen var nattaktiva De kunde dyka upp när som helst.
Verkligen en intressant brottsplats.....
Citera
2022-12-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Just så. 2011 passade det sig för sv. Politiker plus rättsväsen att ta bort preskription för mord/dråp (?) där gränsen länge varit 25 år.
Bara för att inte någon Palmemördare skulle få komma undan.
Återigen ; Allas lika värdighet!! En ren floskel, i detta nu genomkriminaliserade samhälle.
Likväl så kunde åkl.myndigheten år 2020 välja att lägga ner palmeutredning, ty den då mest misstänkte personen var redan avliden.

Cdc fallet kommer aldrig att klaras upp - därför kommer de två falskt utpekade läkarna fortsätta...att vara Justitiemördade!!

Jag håller med att vi inte alls är lika inför lagen pga domares brist på objektivitet.
De är människor och Carl-Anton Spak borde ställts inför rätta i hur han skrev domen helt några utan bevis som gjort de båda läkarna levande begravda för all framtid.

Däremot fanns det bevis för att det inte alls var läkarna.

Hela rättsapparaten, polisen, CdC, anhöriga och inte minst de båda läkarna och deras anhöriga (utom Allgens frireligiösa rikstoka till ex) är alla offer för detta sjuka rättsvidriga spektakel.

Sen vill jag tro att fallet CdC kan lösas. Och fall har lösts förr här på FB!
Citera
2022-12-21, 13:52
Medlem
Citat:
Att utredningen sköttes så illa, kan ha med BO:s extremt låga status att göra.
Till och med bland de prostituerade fanns en hierarki och tjejerna på streetan var nog längst ner, under tjejerna på lägenhetsbordeller och porrklubbar osv. Lägg till en sexistisk poliskår som också verkade hata knarkare .... polisen skulle utreda ett mord på en person som de själva antagligen föraktade ....

Ja jag skrev precis till Nicklas om personers subjektivitet i fallet och jag tror det fortfarande än idag kan vara som du beskriver det inom poliskåren på vissa håll.

Sen finns det sexkunder i alla kategorier som också skyddas. Inte minst kartlagt via Geijer-affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in