Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja det är hemskt tragiskt och helsjukt varför en mentalt sjuk person passar bra in i GM profilen. Tystnaden efter mordet är däremot öronbedövande.
Det här andra siartipset läste jag lite om bak i tråden. Har inte sett själva brevet från Sollarön men tror inte det har någon koppling med CdC anhöriga iaf.
Det här med att de tolkar förnimmelser av energier/bilder kan kanske förklara att det var olika bilar GMs kopplades ihop med? Finns både anstiftare/beställare och möjligt 2 utförare är det troligt att det också finns olika bilar kopplade till dessa?
En annan sak..
Nu vet jag inte efternamnet på ”Stig” men kan säga att jag kollat runt lite bland en del andra namn och historia efter vår tidigare diskussion om kopplingar till resandefolk på Eugeniavägen och kollektivet hos Vinhof. Jag tror att det kan vara den gemensamma nämnaren i mycket av fallet här.
För Kaale eller Kalé, de finska resandefolken, har kopplingar till finlandssvenskar som vandra över gränsen och söderöver genom Norrland med bla ”svensknamn” som Åberg. Även Olof eller Olaus, ja Olausson som i Karl Vinhof Olausson förekommer. För att inte nämna släkten Möller. Liksom både förnamn ”Saida” och efternamn ”Dahl”.
Att det varit dödstyst om GM i alla år kan ha en naturlig förklaring till att det skedde i resandefolkets krets. De hata polisen och myndigheterna och snacka inte gärna med utomstående. (De har fö egen kung och eget rättsväsen än idag!)
En källa här är Rötters Anbytarforum om någon är intresserad.
Det skulle även förklara varför Vinhof avsluta sitt liv på en Camping i Helsingborg dit man ”gett” plats till bla resandefolk på 60-talet efter att markägare ute i Viken klaga på ”inkräktarna” på åkermarken.
Det är en något märklig ”camping”, låg helt för sig själv på industrimark. Vet att det också
bor eller bodde EU-romer där (bla tiggare, cykel-, trädgårds- & byggarbetsplatstjuvar och deras organisation) och annat löst folk där om de inte bommat igen nu.
Kanske anade både BM och TÅ hur det förhöll sig och vilka som var inbladade? Och därför bara gav upp sökandet?
Tror du Stig och personen vid Solna bron också kan tillhöra resandefolket? Jag skulle inte bli särskilt överraskad om det är så.
Och vem langa Robert åt tro?
Tack för ett mycket intressant inlägg, långt över trådens vanliga nivå. Ja, vi är flera som har uppmärksammat "resandefolket", på Eugeniavägen och bland missbrukarna.
Utan att gå in på vem som uppehöll sig var, kan jag nämna Aldersjö, Gladh och Vinof Reinhold Olausson såklart, som du nämnde.
Det finns också indikationer på att Catrines mamma hade koppling till resandefolket, pga sin hudfärg. Hon var inte afrikan men hade förvånansvärt mörk hudfärg, enligt en person som sett henne på TV (Uppdrag granskning?).
På Fleminggatan 70 bodde fö Roni Alenblom, härstammande från Bulgarien, ett land känt för sina många romer. Hon måste ju vara rom.
Jag tror att det var Vinofs kontakt på Fleminggatan 70.
Han bodde väl hos henne periodvis.
Angående "Stig", så har han ett romskt utseende iaf, men det får man ju inte säga längre. Hans riktiga förnamn och även hans efternamn indikerar romskt ursprung.
Det kan inte uteslutas att mordet på C var en romsk affär, vilket förklarar en hel del.
Bäckström är fö ett namn som en rom kan ha.