Citat:
Ursprungligen postat av måns
Ny dag i rätten imorgon och agendan är alltså följande:
1030-1200 Vittnesförhör med fd. kriminalinspektör Per-Åke Larsson.
(Tuffingen som fick ta över ärendet och som satte stor tillit till "mamman")
Här finns nog den viktigaste förklaringen till att rättsfallet ballade ur fullständigt. Det var den här polisens första mordutredning och han upplevde Mamma som en "enastående kvinna".
Låt mig nu få klargöra en gång för alla. Mamman är inte enastående på något sätt. Det Per-Åke Larsson missade fullständigt var att han hade med en riktig idiot att göra - och ingenting annat. Den här idioten ljög dessutom friskt och hade full koll på vad hon var ute efter och det var en - enastående - sjuk grej hon gjorde.
Det värsta är att jag inte heller är ett piss impad av hennes prestation - det enda hon gjorde var att prata en massa skit som var uppenbart sjukt. Ändå blev hon någon sorts "hjälte" och tyvärr har hon följts av andra kvinnor i motsvarande ålder, motsvarande värderingar och motsvarande utseende.
Jag är rätt säker på att en stor del av Mammans framgång berodde på hennes total brist på utstrålning. Har du en gång träffat henne så minns du henne inte nästa gång du träffar henne. Träffar du henne en andra gång kommer du inte ihåg henne den tredje gången. Och så vidare. Det är också en förklaring till att hon lyckades gå genom den här affären näst intill osynlig.
Jag upprepar att det hon gjorde saknar allt romantiskt skimmer. Det var bara en ljugande kärring som träffade rätt snut. Händer allt för ofta tyvärr.