Citat:
Ursprungligen postat av nasdaq
Jag har aldrig påstått att TH skulle ha mördat någon.
Det enda jag känner till, är iakttagelsen i tunnelbanan.
Min mor var ingen prostituerad, hon ville inte bli inblandad i någon polisutredning och höll sig utanför.
Hon har inte sagt något om vad hon såg till någon, förutom mig.
Historien är så pass detaljerad att den är svår att bortse ifrån.
Förstår att man måste vara källkritisk, men man ska inte vara frälst övertygad.
Jag skulle vilja få lite klarhet i dina uttalanden.
Kom din mor hem den aktuella kvällen 1984 och berättade att hon hade sett Teet Härm och CdC på tunnelbanan? Om så är fallet skulle jag vilja veta i vilka sammanhang hon hade lärt känna dessa två personer, var och en för sig och så bra att hon med säkerhet kunde se att det var dem trots att de hade solglasögon på sig.
Om din mor vid ett annat tillfälle, låt säga 1988 eller senare, kom på att hon hade sett dessa två på T-banan, finns det nog flera alternativa förklaringar till varför hon påstår något sådant. Den troligaste anledningen är nog någon följande:
- Hon såg fel (det var Härm och dåvarande flickvän alt. CdC och någon torsk alt. något slumpmässigt par i läderkläder som påminde om dessa två) men när hon hörde talas om "Civilpolisens" vittnesmål så "klickade det till" (d.v.s. hjärnan efterkonstruerade minnet).
- "Jag mötte Lassie"...
- Kanske en vilja att smutskasta läkarna för att hon tror de är skyldiga m.a.o. ren och skär lögn.
- Du ljuger av någon anledning...
Det minst troliga alternativet är hur som helst att det hon berättar faktiskt har hänt.
För övrigt blir din osannolika berättelse ännu mindre trovärdig när du inte kan bestämma dig för om de satt ner mitt emot din mor eller om de stod upp i gången...