Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Lawn, du klippte lite i frågan där. Det jag undrade var alltså om du menar att arkitekten skulle ha begått brottet själv i så fall
Ärligt talat så har jag ingen aning om detta men det finns som bekant andra personer som engagerat sig i detta fall som har varit inne på teorier om flera inblandade personer eftersom det fanns en koppling till TH via polismannen som arkitekten kände och träffade exakt samma dag som Catrine försvann. Här fanns det ju faktiskt en högst intressant personkoppling mellan det sista vittnet och TH via polisen men ingen vet om det var en slump eftersom detta spår aldrig utreddes. Det sista vittnet arkitekten och TH brukade dessutom båda besöka en herrklubb på Östermalm så även där fanns det en gemensam nämnare förutom att de båda brukade besöka Sveriges största gata för gatuprostitution.
Om allt det här bara var ett verk av slumpen tål att diskuteras, vad tror du själv? Hur stor är sannolikheten för att allt bara var en ren slump?
Arkitekten kan i teorin ha begått mordet själv men om han nu var GM, går det att utesluta att han kan ha fått hjälp efteråt vid hanteringen av den döda kroppen? När det gäller teorier om helt andra personer som också kände och umgicks med Catrine så är det ok att spekulera om det möjligen var flera inblandade i hanteringen av hennes kropp så varför ska vi stoppa vid bara arkitekten här?
Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Själv har jag inte sett något som tyder på att arkitekten skulle vara gärningsmannen. Det du skriver om att han hade porrtidningar hemma låter inte så allvarligt, även om de skulle vara av det mer perversa slaget. Jag har svårt att se kopplingen mellan porr och styckmord. Jag är lite osäker på hur pass utredd han egentligen blev. Kanske borde man ha kollat upp honom bättre.
Nu var det inte bara perversa porrtidningar som återfanns hemma hos det sista vittnet utan även piskor av olika slag, många urdruckna spritflaskor, handbojor, tomma ölburkar i massor, sadistiska filmer där folk var fjättrade i kedjor, golvet var fullt av brännmärken då det sista vittnet hade fimpat direkt på parketten, det sista vittnet slaggade också direkt på golvet på en trasig madrass. Låter det här normalt? Vilken vettig polisutredare som helst hade nog fattat misstankar om det gällde ett viktigt sista vittne i en mordutredning som gäller ett styckmord på en prostituerad kvinna? Man kan tänka sig Mark Safariks ansiktsuttryck om han hade klivit in i denna hemska röra...
Kopplingen mellan extrem porr och att köpa prostituerade kvinnor är inte alls så oäven som du tror för när det gäller mer extrema önskemål så finns det faktiskt män som betalar för att få sina mer udda sexuella behov tillfredsställda och det är kanske här som svaret på Catrines död står att finna eftersom hon sålde sexuella tjänster till alla möjliga sorters män med alla upptänkliga önskemål?
När det gäller andra sexualbrott så hittar polisen ofta porr hemma hos de misstänkta och det kan handla om tiotusentals porrbilder (och filmer) i datorn för att inte tala om porrtidningar och VHS/DVD filmer förr i tiden, visst finns det ofta en koppling mellan porr och grova sexualbrott och prostituerade kvinnor tillhör riskgruppen att råka ut för ond bråd död i form av lustmördare. Det sista vittnet var dessutom inte bara ett vittne utan även torsk och det var så han först träffade offret uppe på Malmskillnadsgatan.
Menar du fortfarande att det mesta pekar bort från det sista vittnet som en i teorin möjlig gärningsman?
Om svaret är ett ja så borde du kanske ta dig en rejäl funderare på vilka andra kandidater i utredningen som uppfyller mer punkter än det sista vittnet.