Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Så återigen, varsågod ge oss nu din arbetshypotes på en gärningsbeskrivning där TH och TA är inblandade. Ge oss en där endast TH är inblandad och gör en på Anker också då du även har det som en arbetshypotes. Jag skulle också i dessa vilja se vilka fakta du grundar dem på.
Inget av detta kommer att ske och jag är också medveten om att det är fullständigt meningslöst att föra debatten med dig men som jag gör det som ren KONSUMENTUPPLYSNING till eventuellt nytillkomna läsare i tråden.
Men jag har ju redan tidigare lämnat flera tänkbara scenarion i tråden och försökt utveckla olika teorier där da Costa sammanstrålar med sin absolut sista kund men där något går väldigt snett under denna samvaro och da Costa råkar avlida, du kan säkert foga in både arkitekten, TH eller någon person från det halvt dussin alternativa läkare som finns i dessa arbetshypoteser. Och bara för sakens skull så går det givetvis inte att helt utesluta inblandning från Vinof som också var sexköpare likt de andra männen.
Du efterlyser också fakta som kopplar ihop dessa män med offret och jag vet inte om du är både blind och döv men att arkitekten hade en sedan länge fastställd koppling till da Costa den sista tiden är ställt utom allt rimligt tvivel, hans bostad är da Costas sista kända sovplats och hans bil är det sista kända fordonet som da Costa klev in i och efter besöket hos arkitekten så försvinner da Costa helt från radarn. Frågan du och alla vi andra borde ställa oss är alltså om arkitekten verkligen talade sanning om avlämningen vid Kungsan efter det nattliga besöket?
Vad gäller TH så vet du mkt väl att kopplingen till offret går via en kvinnlig polis observation och TH rörde sig också på Malmskillnadsgatan där han studerade könshandeln plus det faktum att hans arbetsplats var belägen nära de platser där delar av offret dumpades. Svaga indicier måhända men dom existerar likväl.
De alternativa läkarna i utredningen hade fastställd koppling till da Costa och de flestas nummer återfanns i hennes telefonbok då hon haft kontakt med dessa män och fick då bla tabletter utskrivna och hon övernattade också hos minst en av dessa läkare vid två kända tillfällen, dom här männen var kunder till da Costa och dom är självklart intressanta eftersom det fanns en koppling och jag har här tagit da Costas gamla vän Raines uppgifter i beaktande om att da Costa kände läkare som försåg henne med hur mycket valium och annat fludder som helst, frågan är bara hur da Costa betalade för fluddret och om det fanns något bakomliggande motiv till att detta måste hållas hemligt?
Teorin om en sista ensam kund till da Costa som i teorin då begår brottet har stöd av de statistiska fakta som jag har presenterat tidigare då de flesta likstyckare arbetar ensamma och det är än mer troligt i detta fall eftersom offret sålde sex till en man i taget såvida inte du tror på teorin om flera kunder samtidigt men då är vi återigen inne på flera gärningsmän och det motsägs fortfarande av statistiken. Vid sexualmord/lustmord på en prostituerad kvinna så är det dessutom nästan alltid en inblandad gärningsman, inte flera.
Jag hoppas att jag har svarat på några av dina frågor nu och du kan gott plöja igenom mina inlägg det senaste halvåret där jag försökt utveckla teorin om en ensam gärningsman. Mitt inlägg kan sägas vara en konsumentupplysning till dig och de läsare som inte är så insatta och det finns inga felaktigheter i mitt inlägg, om du är av annan mening så kom då med en saklig invändning och inte det sedvanliga snacket om att dina meningsmotståndare trollar.