2016-11-13, 18:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varglada
skulle inte en av de två styckläkarna ge ut en bok? Det borde de/han gjort för länge sen, där finns verkligen nåt unikt att berätta.
Jag har inte sett något om en bok. Däremot skrev de utpekade läkarna, Thomas Allgén och Teet Härm, en debattartikel i SvD 2011: http://www.svd.se/vi-maste-kunna-fa-upprattelse

Sedan finns det en längre TV-intervju med Thomas Allgén. Har för mig att jag har sett den på Youtube. Det kanske också skall sägas att ingen längre på allvar tror att de hade något med styckmordet att göra.
Citera
2016-11-13, 18:20
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men jag har ju redan tidigare lämnat flera tänkbara scenarion i tråden och försökt utveckla olika teorier där da Costa sammanstrålar med sin absolut sista kund men där något går väldigt snett under denna samvaro och da Costa råkar avlida, du kan säkert foga in både arkitekten, TH eller någon person från det halvt dussin alternativa läkare som finns i dessa arbetshypoteser. Och bara för sakens skull så går det givetvis inte att helt utesluta inblandning från Vinof som också var sexköpare likt de andra männen.

Nej du har inte på något sätt, någon gång, någonsin i denna tråd lämnat någon form av något scenario på hur det skulle ha gått till vilket var vad jag efterfrågade.
Varsågod och länka till vart i tråden du skrivit det.

Citat:
Du efterlyser också fakta som kopplar ihop dessa män med offret

Så gör du det igen, försöker blanda bort korten med dina svar.
Var i denna text:
"Så återigen, varsågod ge oss nu din arbetshypotes på en gärningsbeskrivning där TH och TA är inblandade. Ge oss en där endast TH är inblandad och gör en på Anker också då du även har det som en arbetshypotes. Jag skulle också i dessa vilja se vilka fakta du grundar dem på."

ser du bokstäverna formade på det sättet att du skulle kunna tolka det som jag efterfrågar en generell koppling mellan CdC och några män?
Det är förstås vilka fakta du grundar gärningsbeskrivningarna på jag efterfrågar! CdC kan ha träffat hundratals läkare men det är ointressant så länge du inte kan koppla dem till brottet.

Du trollar!
Citera
2016-11-13, 18:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
De alternativa läkarna i utredningen hade fastställd koppling till da Costa och de flestas nummer återfanns i hennes telefonbok då hon haft kontakt med dessa män och fick då bla tabletter utskrivna och hon övernattade också hos minst en av dessa läkare vid två kända tillfällen, dom här männen var kunder till da Costa och dom är självklart intressanta eftersom det fanns en koppling och jag har här tagit da Costas gamla vän Raines uppgifter i beaktande om att da Costa kände läkare som försåg henne med hur mycket valium och annat fludder som helst, frågan är bara hur da Costa betalade för fluddret och om det fanns något bakomliggande motiv till att detta måste hållas hemligt?
Lawn, vi är flera här som har bett dig förklara på vilka grunder du misstänker att Teet Härm och/eller Thomas Allgén är gärningsmännen. De kopplingar du beskriver här (telefonnummer, övernattningar, medicinförskrivningar m.m.) har väl ingenting alls med dem att göra?
Senast redigerad av Draifos 2016-11-13 kl. 19:12.
Citera
2016-11-13, 19:14
Medlem
vargladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
10% kanske, samma som här
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa

ok, där är drygt tusen sidor blandade dokument från förundersökningen. Du har handplockat diverse dokument från förundersökningen och sedan kallar du det förundersökningsprotokoll?? Låter bedrägligt.
Citera
2016-11-13, 19:23
Medlem
Citat:
ok, där är drygt tusen sidor blandade dokument från förundersökningen. Du har handplockat diverse dokument från förundersökningen och sedan kallar du det förundersökningsprotokoll?? Låter bedrägligt.

Det du kan ladda ner är den FUP som presenterades för Tingsrätten 1988, du kan läsa mer i Tingsrättens akt: http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/Tingsrattens%20akt

Om mer material skulle bli tillgängligt kommer det såklart läggas in, men du förstår väl vilken sekretess som omger det här ärendet? Sen undrar jag vad du själv bidragit med, varför begär du inte ut material själv om du vill ha hela förundersökningen?
Citera
2016-11-13, 19:29
Medlem
habets avatar
Citat:

Ja men ta och polisanmäl honom för bedrägeri vet ja

Har du problem kan du ju vända dig till 'Lawn' han har ju hela påstår han annars finns ju förstås möjligheten att du själv skulle ta och fixa fram den, nähä - misstänkte det.

Edit: Idiot!
Citera
2016-11-13, 20:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De kopplingar du beskriver här (telefonnummer, övernattningar, medicinförskrivningar m.m.) har väl ingenting alls med dem att göra?

Nej, kopplingarna som jag nämnde tidigare där diverse läkare figurerar har ingenting att göra med misstankarna på 80-talet mot TH och TA utan dom här läkargubbarna är helt fristående ungefär som Vinof och Anckers som också återfanns bland da Costas kontakter.

Jag kan förstå att det här är förvirrande för dig att det fanns runt 7 läkare till i anslutning till utredningen eftersom du inte har orkat läsa denna. TH och TA var knappast de enda läkare som utreddes och förhördes, hoppas att du kan komma ihåg detta nu. Se detta nu som en "konsumentupplysning" och inget annat.

Det märkliga är att under de olika rättegångarna så fördes det aldrig fram tankar att det kunde handla om andra läkare än TH och TA förutom i kammarrätten där TH och hans advokat kallade arkitekten för att denne skulle vittna om att han fått höra av da Costa att hon hade kontakt med en kinesisk pillerdoktor som höll till i Solna eller Spånga, TH:s advokat förde fram tanken att kanske var det han som mördat da Costa? Pillerdoktorn var alltså en alternativ gärningsman trots att han var läkare likt de då misstänkta TH och TA och det är helskumt att detta förbigås med tystnad av trådens skribenter för i fallet med kinesen så fanns det trots allt en bevisad koppling som är relativt outredd.

Svaret på din fråga är alltså ett rungande nej men visst kan man alltid spekulera i vem eller vilka läkarna var som försåg da Costa med valium&fludder för jag tror inte att Raine for med osanning här som kanske kan vara fallet med MS och hennes märkliga dagböcker?
Citera
2016-11-13, 20:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det är förstås vilka fakta du grundar gärningsbeskrivningarna på jag efterfrågar! CdC kan ha träffat hundratals läkare men det är ointressant så länge du inte kan koppla dem till brottet.

Men herrejösses, har du en aning om hur svårt det är att utreda ett prostitutionsmord? Offret träffar massvis med olika män i form av strökunder, stamkunder, torrtorskar och riktiga torskar som arkitekten och fakta är att han och vissa läkare i förundersökningen erbjöd husrum åt da Costa. Istället för att tugga fradga i nästan varje inlägg så borde du själv gå igenom förundersökningen och införskaffa dig lite mer kunskap om vem som är vem och vilka kopplingar dom hade till da Costa.

da Costa träffade inte hundratals läkare men hon träffade ett litet antal återkommande läkargubbar med viss regelbundenhet och visst går inte det att binda dessa till brottet men om du har fattat det än så bedriver vi en debatt här och då ingår också att föra olika teorier med olika personkopplingar på tal, ungefär som när Draifos och Eremona gjort nästan allt för att misstänkliggöra Robert och de sedermera avlidna Vinof, Saba och Monika trots att det inte går att koppla dem till brottet!

Om du anser att da Costas dokumenterade kopplingar till olika läkare är ointressanta får stå för dig, polisen ansåg annorlunda när man utredde en handfull av dessa män (pga personkopplingen) hösten 1984 med husrannsakningar och beslag och diverse förhör, jag tror inte att du vet hur en polisutredning fungerar i praktiken och det är nog ingen större ide heller att försöka förklara.
Citera
2016-11-13, 21:12
Medlem
habets avatar
Citat:
Ovidkommande svammel

Häärm 'Lawn' Häärm. Börja där!
Hur skulle det ha gått till?
Senast redigerad av habet 2016-11-13 kl. 21:17.
Citera
2016-11-13, 21:47
Medlem
Sommarsemesterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
CdC kan ha träffat hundratals läkare men det är ointressant så länge du inte kan koppla dem till brottet.

Bryter in. Är det just läkare som du finner ointressanta i den här utredningen eller gäller det alla som inte kan kopplas till brottet? En nu avsomnad skribent har gjort reklam för flera kandidater här, belönad med stående ovationer från somliga, och då undrar jag om du anser att dessa också är ointressanta eftersom de inte kan kopplas till brottet? Eller kan någon av dessa kandidater kopplas till det eventuella mordet och styckningen?
Citera
2016-11-13, 22:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej, kopplingarna som jag nämnde tidigare där diverse läkare figurerar har ingenting att göra med misstankarna på 80-talet mot TH och TA
Så på vad grundar du då dina misstankar mot Teet Härm och/eller Thomas Allgén?
Citera
2016-11-13, 23:31
Medlem
vargladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det du kan ladda ner är den FUP som presenterades för Tingsrätten 1988, du kan läsa mer i Tingsrättens akt: http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/Tingsrattens%20akt

Om mer material skulle bli tillgängligt kommer det såklart läggas in, men du förstår väl vilken sekretess som omger det här ärendet? Sen undrar jag vad du själv bidragit med, varför begär du inte ut material själv om du vill ha hela förundersökningen?

Jag har inte sagt att jag vill ha förundersökningen.

Saken gällde din egenhändigt skapade låtsas-fup. Om du inte inser det bedrägliga i att utge Ditt urval som åklagarens urval så är det nåt fel i skallen på dig. Detsamma gäller din vapendragare habet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in