Kortversion: Saba/CdC/Robert/Vinof
Lås oss sammanfatta ... såhär ser det ut ...
- En prostituerad knarklangare mördas och styckas.
- Några av offrets kvarlevor dumpas 100 m från två ökända kriminella missbrukare
- Offret känner båda dessa två missbrukare, som huserar på Eugeniavägen 25
- Missbrukarna har huserat på Eugeniavägen 25 sedan 1980
- De känner närområdet mycket väl, och är dessutom flyttgubbar och rör sig överallt
- Missbrukare 1 (den kände torsken Vinof) undviker nitiskt polisen efter offrets död.
- Missbrukare nr 2 (Robert) och offrets vän Saba erbjuder offret husrum strax före mordet
- När offret har identifierats ljuger Saba för polisen
- Saba säger att Robert inte var med vid mötet den 8/6, ett möte där offret också var med
- Offrets vän TÅ säger däremot att en mycket stor man var med vid mötet.
- Robert var iögonfallande lång och bred, vilket flera vittnen noterat
- Roberts och Sabas kontakt är bekräftad, och vi vet att de begick ett brott tillsammans
- Brottet som Saba och Robert begick tillsammans begicks ett par veckor efter offrets död
- Strax efter att offret har identifierats förringar Robert kontakten med Saba
- Kort sagt: Saba och Robert förnekar sitt gemensamma band, trots att de delade bostad
- Saba sålde sex på Malmskillnadsgatan, och kände säkerligen Vinof, som var känd där
- Ingen på Eugeniavägen 25 ger ett enda tips till polisen efter offrets död
- Ung 10 personer på Eugeniavägen 25 bör ha känt till offrets kontakt med R. och Vinof
- På Eugeniavägen 25 fanns både släktband, gamla vänskapsband och stark inre lojalitet
Det går att dra massor av slutsatser med hjälp av detta material, men jag nöjer mig med att säga såhär ... om en mördad, styckad, prostituerad knarklangares kvarlevor hittas 100 meter från två kriminella missbrukare som offret känner, då är det extremt sannolikt att dessa två missbrukare känner till detaljer om offrets död - och också gärningsmannens namn.
Det finns iofs en liten möjlighet att slutsatserna är felaktiga, och självklart kommer jag att korrigera och erkänna misstag, så fort det dyker upp någon faktabit som förstör mönstret vi har hittat.
Jag vill rikta ett stort tack till alla som har hjälpt mig och hjälper mig med pusslandet
Just nu vågar jag påstå att chansen att vi har hittat rätt är 95%.