Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Jag tycker att du ska ta och ställa den där frågan till författaren som är upphovsman till boken Styckmordet/Epilogen istället, varför bedriva "utredning" runt en massa relativt ointressanta missbrukare i periferin av da Costas dåtida umgänge? Låter det här som sunt grävarbete!?! Låter det här vettigt?
Och visst är brottet preskriberat men jag tror faktiskt att det är viktigt att någon gång komma till ett avslut där alla frågetecken rätas ut, da Costas anhöriga förtjänar att få veta vad som hände då deras anförvant avled och alla de personer som varit föremål för misstankar om inblandning genom årens lopp är nog också intresserade av ett avslut då gärningsmannen till slut kanske kan ringas in trots att det inte går att lagföra denna person, jag misstänker nämligen att brottet var ett enmansjobb och att gärningsmannen fortfarande är i livet och har brottats med tunga samvetskval genom årens lopp. Vad tror du själv om allt det här, låter det orimligt?
Det finns redan en möjlig lösning. När de på sopsäckarna hittade hårstrån så kollade de dNA mot läkarna och DNA:t stämde inte.
Där kom en journalist, kommer inte ihåg vem på en möjlig gärningsman som dessutom kan förklara alla de andra styckade kvinnor som hittades i tidsmässig anslutning till DaCosta och ej aldrig bundits till henne, vilket man borde gjort.
Det fanns en slaktare från Enskede som tidigare dömts för styckmord mot kvinnor, främst prostituerade kvinnor, han var nyss utsläppt då det började hittas styckade kvinnodelar lite varstans i Stockholmsområdet, jag tror DaCosta var den tredje eller fjärde kvinnan som hittades, det var olika polisdistrikt dessa kvinnor hittades och det gjordes aldrig någon koppling att detta kunde ha ett samband.
Den mannen dog under 90-talet och det fanns folk som krävde ett DNA jämförande med denne man som aldrig gjordes, och därför kan vi aldrig veta eftersom detta DNA förstördes efter att de på det sättet frikänt läkarna.
Som jag ser det med erfarenheter från andra bortsjabblade rättsfall så är jag säker på att det var Enskedeslaktaren som är den skyldige.
I Likhet med Quickfallet kom den så kallade borträngningsteorin in i detta fall och läkarna blev inblandade, därför saboterades detta rättsfall. Och nu kommer ingen komma till klarhet.
Men oftast är det den enklaste lösningen som är den rätta.