Citat:
Läser du ens mina inlägg mer än till max 10 %?Ok, vi har alla förstått att du inte tror att läkarna var "nära vänner" men faktum är trots allt att dom var fd kollegor på SÖS 1980/1981 och att dom bevisligen träffat varandra efter perioden på SÖS.
Eremona och andra har försökt förminska detta obestridliga faktum och har förnekat att läkarna var före detta "kollegor" och du sällar dig tyvärr till deras ohederliga skara av någon outgrundlig anledning.
Du är övertygad om att dom inte var nära vänner, ok låt gå för det men hur har du kommit fram till denna ståndpunkt ?
Det är också högst märkligt att inte jag får komma med spekulationer om vad som hände när det är just det Eremona kommer med allt sitt postande om Vinof och övriga individer på Eugeniavägen 25. Av någon underlig anledning så kommer du aldrig någonsin med kritik mot dina medlöpare här i tråden när dom spekulerar och insinuerar.
Är inte det en ohederlig debatteknik i högsta grad förresten att avfärda meningsmotståndare med nedsättande omdömen som troll och spammare ?
Om du kallar detta för en "normal kommunikation" i en debatt så saknar du omdöme helt och hållet.
Och vad gäller åklagarens gärningsbeskrivning så behöver inte den stämma till punkt och pricka men i det stora hela så täckte nog den in det faktiska händelseförloppet med vissa förbehåll. Åklagaren väckte åtal på det material han hade till sitt förfogande 1988 och du vet mycket väl att TR ogillade åtalen mot läkarna men att dom ändå fastlog att herrarna var bundna till själva styckningen i domskälen
Eremona och andra har försökt förminska detta obestridliga faktum och har förnekat att läkarna var före detta "kollegor" och du sällar dig tyvärr till deras ohederliga skara av någon outgrundlig anledning.
Du är övertygad om att dom inte var nära vänner, ok låt gå för det men hur har du kommit fram till denna ståndpunkt ?
Det är också högst märkligt att inte jag får komma med spekulationer om vad som hände när det är just det Eremona kommer med allt sitt postande om Vinof och övriga individer på Eugeniavägen 25. Av någon underlig anledning så kommer du aldrig någonsin med kritik mot dina medlöpare här i tråden när dom spekulerar och insinuerar.
Är inte det en ohederlig debatteknik i högsta grad förresten att avfärda meningsmotståndare med nedsättande omdömen som troll och spammare ?
Om du kallar detta för en "normal kommunikation" i en debatt så saknar du omdöme helt och hållet.
Och vad gäller åklagarens gärningsbeskrivning så behöver inte den stämma till punkt och pricka men i det stora hela så täckte nog den in det faktiska händelseförloppet med vissa förbehåll. Åklagaren väckte åtal på det material han hade till sitt förfogande 1988 och du vet mycket väl att TR ogillade åtalen mot läkarna men att dom ändå fastlog att herrarna var bundna till själva styckningen i domskälen
Jag skrev ju att det är ett obestridligt faktum att läkarna jobbade ihop och hade varit hemma hos varandra. Ändå får du det till att jag förnekar och förminskar detta. Hur är det möjligt?
Jag tror inte (du väljer att jag är övertygad) att läkarna var nära vänner bl.a. av den enkla anledningen att det inte räcker med att att ha varit hemma hos någon för att vara nära vän med vederbörande. Jag har t.ex. varit hemma hos många av mina f.d. kollegor utan att jag för den skull är nära vän med dem. OM det hade varit så att läkarna varit nära vänner på riktigt så hade det GARANTERAT kommit fram från många håll och kanter. Polisen hade inte haft några som helst problem att hitta folk som kunnat vittna om detta (personer i ens omgivning har koll på vilka nära vänner man har). Att polisen inte lyckades att bevisa läkarnas nära vänskap tycker jag talar starkt för att de helt enkelt inte var nära vänner.
Sedan skrev jag ju för tusan att jag ville att du skulle spekulera om vad som hände da Costa! Hur kan du få det till att jag skriver att du inte får spekulera. Spekulera på! Vad hände henne? Vem/vilka gjorde det? När? Var? Hur? Varför?
Det duger inte att säga att gärningsbeskrivningen stämmer i det stora hela med vissa förbehåll. Det är alldeles för luddigt och tar till just de hängslen och livremmar som jag tidigare nämnt. Vilka förbehåll har du? Vad hände istället i de delar som inte stämmer? Var det några andra än läkarna inblandade?
Nu har du ju chansen att slå alla andra på fingrarna och presentera det troligaste händelseförloppet och den bästa teorin. Ta den!

Han kunde spela på polisen som på ett piano.