Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-03, 00:41
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ok, vi har alla förstått att du inte tror att läkarna var "nära vänner" men faktum är trots allt att dom var fd kollegor på SÖS 1980/1981 och att dom bevisligen träffat varandra efter perioden på SÖS.
Eremona och andra har försökt förminska detta obestridliga faktum och har förnekat att läkarna var före detta "kollegor" och du sällar dig tyvärr till deras ohederliga skara av någon outgrundlig anledning.
Du är övertygad om att dom inte var nära vänner, ok låt gå för det men hur har du kommit fram till denna ståndpunkt ?

Det är också högst märkligt att inte jag får komma med spekulationer om vad som hände när det är just det Eremona kommer med allt sitt postande om Vinof och övriga individer på Eugeniavägen 25. Av någon underlig anledning så kommer du aldrig någonsin med kritik mot dina medlöpare här i tråden när dom spekulerar och insinuerar.
Är inte det en ohederlig debatteknik i högsta grad förresten att avfärda meningsmotståndare med nedsättande omdömen som troll och spammare ?
Om du kallar detta för en "normal kommunikation" i en debatt så saknar du omdöme helt och hållet.

Och vad gäller åklagarens gärningsbeskrivning så behöver inte den stämma till punkt och pricka men i det stora hela så täckte nog den in det faktiska händelseförloppet med vissa förbehåll. Åklagaren väckte åtal på det material han hade till sitt förfogande 1988 och du vet mycket väl att TR ogillade åtalen mot läkarna men att dom ändå fastlog att herrarna var bundna till själva styckningen i domskälen
Läser du ens mina inlägg mer än till max 10 %?

Jag skrev ju att det är ett obestridligt faktum att läkarna jobbade ihop och hade varit hemma hos varandra. Ändå får du det till att jag förnekar och förminskar detta. Hur är det möjligt?

Jag tror inte (du väljer att jag är övertygad) att läkarna var nära vänner bl.a. av den enkla anledningen att det inte räcker med att att ha varit hemma hos någon för att vara nära vän med vederbörande. Jag har t.ex. varit hemma hos många av mina f.d. kollegor utan att jag för den skull är nära vän med dem. OM det hade varit så att läkarna varit nära vänner på riktigt så hade det GARANTERAT kommit fram från många håll och kanter. Polisen hade inte haft några som helst problem att hitta folk som kunnat vittna om detta (personer i ens omgivning har koll på vilka nära vänner man har). Att polisen inte lyckades att bevisa läkarnas nära vänskap tycker jag talar starkt för att de helt enkelt inte var nära vänner.

Sedan skrev jag ju för tusan att jag ville att du skulle spekulera om vad som hände da Costa! Hur kan du få det till att jag skriver att du inte får spekulera. Spekulera på! Vad hände henne? Vem/vilka gjorde det? När? Var? Hur? Varför?
Det duger inte att säga att gärningsbeskrivningen stämmer i det stora hela med vissa förbehåll. Det är alldeles för luddigt och tar till just de hängslen och livremmar som jag tidigare nämnt. Vilka förbehåll har du? Vad hände istället i de delar som inte stämmer? Var det några andra än läkarna inblandade?

Nu har du ju chansen att slå alla andra på fingrarna och presentera det troligaste händelseförloppet och den bästa teorin. Ta den!
Citera
2014-11-03, 01:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
FUP: Barnets berättelse del 2, november 1985 till december 1987 m.m
Kanske en historisk händelse eller kanske inte, men alla polisförhör med Kristina Allgén finns nu att läsa på nätet, inklusive handskrivna sidor och korrrespondens med Eva Graaf.
Förhöret från den 13 november 1985 innehåller det berömda påståendet om att barnet talar japanska(!) och blir skrämd av ett knäckebröd som är formad som en pistol. Och vad är det här???

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851111

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851113%20Kl%2010

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851113%20Kl%2015%2010

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019860210

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019860807

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019871221

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%20handskrivna

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Eva%20Graaf%20Korrespondens

SKL utlåtande handduken
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/SKL%206907%2087

När man läser igenom polisförhören så infinner sig raskt en fråga, vad var det som gjorde att TA hade förändrats sommaren 1984 och varför åt han Valium ?

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851111/Kristina3001_zps1d9e5038.jpg.html?sort=9&o=2#/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851111/Kristina4001_zpsb5dc3d5c.jpg.html?sort=9&o=3&_suid =14149720011770546569774533713

Och om vi hoppar över till förhören med rättsläkaren Ormstad så säger hon att TA:s fd "kollega" också hade förändrats avsevärt och var inte riktigt sig själv under hösten 1984.

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Forhor%20Kari%20Ormstad/Ormstad2001_zps01d81043.jpg.html?sort=9&o=1#/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Forhor%20Kari%20Ormstad/Ormstad10001_zps864f213a.jpg.html?sort=9&o=9&_suid =14149712596070040012319520389195

Eremona har ju tidigare postat en del information där något vittne hävdade att Vinof också mådde dåligt i samband med något sexköp hösten 1984, min reflektion nu, alla kan må dåligt ja men det finns alltid en orsak till detta som bekant och denna undran är minst sagt berättigad.

Kristina verkar också av förhören att döma inte alls vara någon virrig hämndlysten kvinna som är ute på något korståg mot sin exmake, vissa av de många uppgifter hon lämnat i förhören verkar ju stämma ganska bra eftersom dessa går att kolla upp, Kristina berättar ganska sakligt om hur paret träffades och hur äktenskapet utvecklades efterhand och då speciellt efter att dottern kom till världen, Kristina berättar dessutom om hur läkarna möttes första gången på SÖS och hur deras relation gestaltade sig i början av 80-talet plus en hel del annat intressant.

Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-11-03 kl. 01:17.
Citera
2014-11-03, 06:36
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
När man läser igenom polisförhören så infinner sig raskt en fråga, vad var det som gjorde att TA hade förändrats sommaren 1984 och varför åt han Valium ?

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851111/Kristina3001_zps1d9e5038.jpg.html?sort=9&o=2#/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851111/Kristina4001_zpsb5dc3d5c.jpg.html?sort=9&o=3&_suid =14149720011770546569774533713

Och om vi hoppar över till förhören med rättsläkaren Ormstad så säger hon att TA:s fd "kollega" också hade förändrats avsevärt och var inte riktigt sig själv under hösten 1984.

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Forhor%20Kari%20Ormstad/Ormstad2001_zps01d81043.jpg.html?sort=9&o=1#/user/daCosta_arkivet/media/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Forhor%20Kari%20Ormstad/Ormstad10001_zps864f213a.jpg.html?sort=9&o=9&_suid =14149712596070040012319520389195

Eremona har ju tidigare postat en del information där något vittne hävdade att Vinof också mådde dåligt i samband med något sexköp hösten 1984, min reflektion nu, alla kan må dåligt ja men det finns alltid en orsak till detta som bekant och denna undran är minst sagt berättigad.

Kristina verkar också av förhören att döma inte alls vara någon virrig hämndlysten kvinna som är ute på något korståg mot sin exmake, vissa av de många uppgifter hon lämnat i förhören verkar ju stämma ganska bra eftersom dessa går att kolla upp, Kristina berättar ganska sakligt om hur paret träffades och hur äktenskapet utvecklades efterhand och då speciellt efter att dottern kom till världen, Kristina berättar dessutom om hur läkarna möttes första gången på SÖS och hur deras relation gestaltade sig i början av 80-talet plus en hel del annat intressant.

De två Fetningarna.
Du är ju inte lite ful när du påstår att Kari Ormstad som jobbade på samma jobb som TH påstår att "TAs fd kollega började må dåligt". Hon pratar om sin egen arbetskamrat som jobbar på samma ställe som hon själv. Fult gjort av dig för att försöka stärka TAs och THs koppling.

När det gäller mamman. Vad duktigt du är som faktiskt tillger henne lite cred och trovärdighet genom att vissa saker hon berättade är sanna och verifierbara, så som att hon var bland annat gift med TA.
Du, det finns till och med bilder från bröllopet till skillnad från andra påstådda bilder.
Citera
2014-11-03, 11:03
Medlem
Tack Eremona för dina senaste (och tack echoes). Du beskriver fullt realistiska händelseförlopp och personer som är mycket troliga GM och en miljö som är realistisk och sann. Det här fallet kunde lika gärna ha nämnts i en tråd om en för allmänheten obekant men namngiven GM som "slog ihjäl och styckade en prosituterad, orsaken är oklar men hon hade tydligen försökt blåsa någon på knark".

Istället skulle hon bli galjonsfigur och konsekvensen blev att gärningsmannen kom undan och två personer med familj, föräldrar, jobb, vänner och inkomster fick sina liv totalförstörda.

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Enligt F*** själv så bär hon iaf på het information om tidigare brottslighet, och hon säger det också rakt ut, att hon inte vågar prata om den misstänktes tidigare brott, och han har varit "mkt aktiv". Troligen så hänger misshandeln ihop med hennes kunskaper, och den misstänkte verkar ju lägga ner en del jobb, han är motiverad - tom sängen är sönderslagen, och det låter som att han har gått bärsärkargång. Och uppenbarligen är det en stark person - han både lyfter F***, öppnar fönstret och hänger ut henne. Detta är inte vem som helst, som sagt var. Vissa kroppskrafter borde krävas, men jag tror inte ett ögonblick att det var Olausson. Han skulle troligen låta någon annan göra jobbet, och det var säkerligen inte Robert som utförde misshandeln, och inte PA. Ja, vi jobbar vidare, så får vi se ...
Citera
2014-11-03, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona

Och som vi vet var våra 2 alkoholister biltjuvar. Möbelbussen (som stals i början av juni 1984) startades med "en spik", och Vinof försköt medvetet tidpunkten för brottet 1986, när han förhördes, och han sa att "den stora möbelbussen stals och kvaddades" i juni 1982.

Det här missade jag. Vinof ljög om stölden av möbelbussen som stals i juni 1984. Har vi reg.nr eller annan info om möbelbussen? Ber om ursäkt om det postats.
Citera
2014-11-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Tack Eremona för dina senaste (och tack echoes). Du beskriver fullt realistiska händelseförlopp och personer som är mycket troliga GM och en miljö som är realistisk och sann. Det här fallet kunde lika gärna ha nämnts i en tråd om en för allmänheten obekant men namngiven GM som "slog ihjäl och styckade en prostituerad, orsaken är oklar men hon hade tydligen försökt blåsa någon på knark".

Istället skulle hon bli galjonsfigur och konsekvensen blev att gärningsmannen kom undan och två personer med familj, föräldrar, jobb, vänner och inkomster fick sina liv totalförstörda.

Varsågod

Ja, i mina senaste inlägg har jag ju beskrivit kriminella typsituationer

Vi får aldrig veta vad som hände under da Coatss sista timmar, men något liknande var det nog.

För en normal medborgare verkar alltihop totalt bisarrt, men det är så här det går till, så här lever folk i missbrukarvärlden.

Folk sticks ner på ett ögonblick, dödshotas, hem slås sönder, fester spårar ur totalt, folk hängs ut genom fönster och misshandlas med allt som finns till hands: kökskniven, en stekpanna, stolsben ...

Fakta om Vinof, Robert, Martin och F*** talar sitt tydliga språk, och F*** kunde lika gärna ha varit Catrine da Costa, självklart.

Da Costa kunde ha dött i vilken skitig knarkkvart som helst vilken dag som helst.

Den starka man som hängde ut F*** genom fönstret är självklart intressant, och jag hoppas att vi kan återkomma till honom.

Den ena personen leder ju till den andra, och kedjan är långt ifrån fullbordad.

Catrine kände Vinof, som var stationerad på E-vägen, och Vinof kände Robert, som var helt väck i skallen, som kände någon som uppenbarligen var helt rökt i pallet, och mkt stark, och F*** bodde i flera år i Vasastan, liksom Vinof.

Världen är liten, och det kommer nog fler personkopplingar.

Och hur stark måste inte en karl vara för att både hålla fast en livrädd kvinna, släpa henne till fönstret, öppna fönstret och hänga ut henne utan att tappa taget ...

---

Lawns lögner är vi ju vana vid, och dom kan vi skita i egentligen

Nåväl. Jag har inte ihärdigt förnekat att TH och TA kände varandra, och det möte som Lawn bagatelliserar (Vinof köpte sex 500 m från E-vägen) är klart intressant.

Jag noterar direkt att Vinofs roll i utredningen skrämmer skiten ur Lawn.

Självklart.
Citera
2014-11-03, 17:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Borgnäs, Lars: ”Fakta om fotohandlarfrun”, Dagens Nyheter 2005-04-16
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/2005/BorgnaumlsLarsFaktaomfotohandlarfrun_zps021937a4.j pg.html

Smått ohederligt att försöka vilseleda DN:s läsare men det sedvanliga bullshitet att fotohandlarfrun pekade ut någon redan i den första konfrontationsgruppen (med obducenten), som tur är så reagerade Borgnäs och kunde ge den sanna bilden av hur fru Schröders utpekande faktiskt gick till för det var i den ANDRA konfrontationsgruppen (med allmänläkaren) hon pekade ut TA och det var också då hon yttrade de berömda orden "det är det här ansiktet jag har väntat på"

Vi ska nämligen ha i minnet att hon bara tyckte sig känna igen "obducenten", det var alltså inget utpekande som vissa försökte förvränga det hela till.
Och ej att förglömma, det figurerade en person till med bara armar och "sjukhusklädsel" på styckbilderna, kanske var det därifrån fotohandlarfrun hade vissa minnesbilder ?

De 29 kända svenskarna som skrev på det där meningslösa uppropet borde väl ha all anledning att glömma sin blunder idag
Citera
2014-11-03, 17:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
De två Fetningarna.
Du är ju inte lite ful när du påstår att Kari Ormstad som jobbade på samma jobb som TH påstår att "TAs fd kollega började må dåligt". Hon pratar om sin egen arbetskamrat som jobbar på samma ställe som hon själv. Fult gjort av dig för att försöka stärka TAs och THs koppling.

När det gäller mamman. Vad duktigt du är som faktiskt tillger henne lite cred och trovärdighet genom att vissa saker hon berättade är sanna och verifierbara, så som att hon var bland annat gift med TA.
Du, det finns till och med bilder från bröllopet till skillnad från andra påstådda bilder.

Du har väl också läst förhöret med Ormstad utgår jag ifrån ?
Ser ingen anledning att díssa henne och vad hon säger, faktum är att hon ger ett mycket välbalanserat och trovärdigt intryck i förhöret.
Eftersom hon var kollega med den misstänkte så är det av högsta intresse att höra vad hon säger i dessa förhör, har svårt att förstå din ilska över dessa förhör som echoes lagt ut på nätet
Om nytillkomna läsare ska kunna ta ställning så ska dom förbanne mig ha allt material till sitt förfogande

Och vad gäller Kristinas uppgifter i förhören så verkar väldigt mycket stämma vid en nogrann koll, Kristina ger också ett hyfsat välbalanserat intryck, ni mediemordsvänner har ofta försökt henne att framstå som raka motsatsen till välbalanserad men er bild av henne börjar flagna så sakteliga.

Mvh
Citera
2014-11-03, 18:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Du har väl också läst förhöret med Ormstad utgår jag ifrån ?
Ser ingen anledning att díssa henne och vad hon säger, faktum är att hon ger ett mycket välbalanserat och trovärdigt intryck i förhöret.
Eftersom hon var kollega med den misstänkte så är det av högsta intresse att höra vad hon säger i dessa förhör, har svårt att förstå din ilska över dessa förhör som echoes lagt ut på nätet
Om nytillkomna läsare ska kunna ta ställning så ska dom förbanne mig ha allt material till sitt förfogande

Och vad gäller Kristinas uppgifter i förhören så verkar väldigt mycket stämma vid en nogrann koll, Kristina ger också ett hyfsat välbalanserat intryck, ni mediemordsvänner har ofta försökt henne att framstå som raka motsatsen till välbalanserad men er bild av henne börjar flagna så sakteliga.

Mvh

Jaha, då ska det fabuleras lite om CA också, välbalanserad är ju inte den uppfattning som är gängse.

" Olle Andersson började emellertid tvivla på läkarnas skuld. Han berättar om sin reaktion när han första gången fick höra mammans berättelse.

- Är det här fundamentet, då vacklar det betänkligt.

Jag trodde att hon fabulerade, men jag sa det inte i sändning. Inför hennes vittnesmål tänkte jag att här kommer en kvinna som har vänt ut och in på sin smutsiga byk inför hela svenska folket. Hon måste känna sig fullständigt krossad. Jag hade väntat mig att hon kanske bara skulle sitta där och viska om sina upplevelser.

I stället bjöd hon på stor soloshow. Hon njöt av uppmärksamheten, vältrade sig i olika beskrivningar. Rätten var hennes scen, den här dagen ägde hon. Hon svamlade, driven av hämndbegär. Åklagaren kunde inte få stopp på henne. Hon summerade vad ett barn skulle ha sagt, men banden med förhören med barnet var borta. Det fanns ingen trovärdighet i det hon talade om! Mitt intryck var att hon inte var riktigt...

Olle Andersson hejdar sig ett ögonblick innan han avslutar meningen: ...inte riktigt stabil.

- Är det detta Anders Helin går till åtal på? tänkte jag. I pauserna lade jag märke till att flera av reportrarna kände henne. Jag blev oerhört förvånad över det. Man borde ha jävsförklarat delar av journalistkåren. Nu ägnade de henne i stället en mycket stor omsorg."

http://catrine2009.blogspot.se/2009/12/en-lynchmobb.html

Det finns givetvis mer om CA för den som önskar.
Citera
2014-11-03, 18:44
Medlem
Såja, då ska vi experimentera igen, utan att dra några slutsatser. Låt oss pussla med ytterst små och lösa fragment och se vad som händer.

Ok, here goes ...

Vinof umgicks med och anställde väldigt problematiska, socialt belastade personer, och 2 av dessa var i början av 80-talet PA och Robert, och båda var knutna till åkeriet som hade lokaler på Eugeniavägen, mellan 1980 och 1984 (verksamheten upphörde definitivt vintern 1984).

Robert eller PA var närvarande när F*** hotades, trakasserades och misshandlades i slutet på 80-talet.

Robert kände F***, som var en medelålders kvinna som bodde i Vasastan på 80-talet, och troligen var Robert närvarande när F*** misshandlades på 80-talet. Robert kände F***, och de utförde en misshandel tillsammans, sommaren 1985.

Vi har inga uppgifter om att PA överhuvudtaget kände F***, men det kan inte uteslutas.

Här är de incidenter som polisen noterade:

Hot/misshandel: 86-05-01
Olaga hot/misshandel: 1987-08-16
Misshandel: 1987-10-07
Falsk tillgivelse/ofredande: 1988-03-15

F*** var skräckslagen, och ville inte göra polisanmälan vid något tillfälle.

Och vi kan notera följande: F*** kände som sagt avr den våldsbenägne, gravt alkoholiserade Robert, som var knuten till E-vägen 25, och hon verkar främst ha haft problem med misshandel och trakasserier mellan åren 1986 0ch 1988.

Den som är konspiratoriskt lagd kan ju kolla vad som hände med Styckmordet kring de datum som jag har skrivit ovan.

Skedde något viktigt, skrev tidningarna något speciellt sommaren 1986, sommaren 1987, hösten 1987, våren 1988?

I slutet på 80-talet skrevs det ymnigt om Styckmordet, och mannen som trakasserade F*** 1988 sa till henne att hon skulle få besök av polisen ofta - mannen ljög för polisen och påstod att en knarkaffär skulle äga rum hos henne, och han besvärade också grannarna.

Mannen som besvärade F*** och skickade polisen på henne var antingen PA eller Robert.

Troligen var det Robert, och F*** sa till polisen att hon besvärats av sin fd pojkvän el man.
Citera
2014-11-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Det här missade jag. Vinof ljög om stölden av möbelbussen som stals i juni 1984. Har vi reg.nr eller annan info om möbelbussen? Ber om ursäkt om det postats.

Lastbil/möbelbuss: CHC 066

Det är många småbitar att hålla reda på.

Vinof ljög också om hela verksamheten. Han påstod 1986 att det inte fanns folk i lokalerna, ingenting, inte en bil under 1984, trots att 2 polisutredningar från 1984 klart visar att så inte var fallet.

Fy fan, vilken fräck jävel Han kunde spela på polisen som på ett piano.

Och eftersom han medvetet försköt bilstölden så får ju en annan story nackhåren att resa sig.

Jag har skrivit om den förut.

Vinof påstod att kontoret såg ut som ett "slakthus" i juli 1980, pga misshandel, men det finns inga polisuppgifter som stöder Vinofs påstående. Han påstod att ett visst polisdistrikt noterat misshandeln, men det stämmer inte.

Det finns ingen anmälan, ingenting.

Och följande är värt att notera: Vinof nämner "PO" (inget helt namn) och en man med förnamn och efternamn, men den senare mannen påstods vara död, "hängd av kriminella kollegor", så eg är Vinofs story väldigt porös. En buse har inget namn som går att spåra, och en är tydligen död.

Och något ärende finns inte på papper nånstans.

Slutsats: slakthusstoryn är falsk.
Senast redigerad av Eremona 2014-11-03 kl. 18:56.
Citera
2014-11-03, 20:01
Medlem
Och självklart kan det vara ett torpedjobb (allt när möjligt).

Kanske städades da Costa bort, pga knarkskulder eller olämpligt beteende, blåsningar osv.

Detta scenario är ju också banalt, realistiskt, och var likstyckningen en del av en arbetsprocess (inkluderande mord och betalning) så är ju den praktiska, rationella hanteringen (säckar från samma rulle, symmetrisk styckning osv) inte så konstig heller - och enligt vittnen var da Costa langare (h¨n sålde cannabis/heroin), och det är självklart möjligt att skulder kunde hinna ifatt henne.

Enligt ett vittne langade da Costa heroin på våren 1984, och det är ju inte precis småpengar som en heroinlangare rör sig med, och som kvinna behövde hon ju beskydd osv, och det finns säkerligen stora segment av da Costas kriminella liv som vi aldrig får se skymten av

Enligt en vän (en läkare) var da Costa förtvivlad på våren 1984. Hon hade skulder och sa att "de" tog livet av henne, och att tålamodet är kort bland langare vet vi ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in