2014-11-02, 16:30
Medlem
Tidskorrigering:

Jag har läst någonstans att da Costa var utomlands under hela 1983, kanske ännu längre, men det stämmer inte. 1983-06-26 stal en berusad man (så berusad att han omhändertogs enligt LOB) hennes ID-kort i S-holm. Polisen hittade ID-kortet vid rutinvisiteringen.

LOB är lagen om omhändertagande av berusad person - rätta mig om jag har fel. Det var väldigt länge sen jag jobbade med alkisar.
Citera
2014-11-02, 16:50
Medlem
Polisanmälan: hot och misshandel (1986/1987)

Nedanstående utdrag ur en polisanmälan säger mkt om vilka kretsar Olausson umgicks i, vilka sorters personer han anställde i sin flyttfirma på 80-talet.

En av Olaussons anställda (antingen Robert eller P*** A***) på E-vägen var närvarande vid den brutala misshandeln av F***, som skedde på våren 1986.

Vi vet inte vem som var aktiv och vem som var passiv åskådare, men här är iaf ett utdrag ur polisanmälan:

Målsägare uppger att hon under kvällen sagt till den misstänkte att lämna lägenheten fera gånger. Hon är mycket rädd (darrar av skräck), rädd för att den misstänkte ska återvända och slå ihjäl henne, han har vid ett flertal gånger varit mycket aggressiv och hotfull. Hon vågar inte avsläja uppgifter från andra brott där den misstänkte varit mycket aktiv. Hon vågar inte heller stå för denna anmälan på grund av rädslan.

SKADOR
1. I sovrummet, säng mm sönderslaget.
2. Telefonen i hallen, sladden bortsliten.
3. Sovrummet, direkt till höger, möbler trasiga mm.
4. Målsägare svullen i huvudet efter sparkar, märken på armar mm.

[...]

Slut på utdrag.

Vid det aktuella tillfället blev målsäganden släpad till ett fönster och uthängd, med huvudet mot marken. Hon skrek av skräck, och grannarna larmade polisen.

Misshandeln skedde i Vasastan, och F*** skulle utsättas för misshandel fler gånger.

Sommaren 1985 greps F*** tillsammans med Robert, som hon tydligen kände väl, så det är möjligt att det var Robert som närvarade vid misshandeln, kanske för berusad för att försvara sin väninna.

Misshandeln är intressant för att den är grundlig, utstuderad. Personen som hängde ut F*** genom fönstret och slog sönder möblerna var nog fysiskt kapabel, och det var nog inte vem som helst.

Det verkar inte vara något renodlat, spontant vredesutbrott - detta verkar väl vara en person som vill skrämmas riktigt grundligt och vet hur han ska bära sig åt. En torped kanske, vad vet man

Och 1987 var det dags igen, och då var en av Olaussons anställda definitivt aktiv, och misshandlade F** grundligt. Den misstänkte var antingen PA eller Robert.

Polisen kallades till F**:s lgh i aug 1987, med anledning av ett bråk.

Vid tillfället var F*** skräckslagen för den misstänkte, och hon sa "Han kommer att döda mig".

Enligt polisanmälan blev F*** hysterisk när hon ombads precisera vad som hänt, och hon antydde att den misstänkte kopplat strypgrepp på henne.

Ja, det var verkligen sköna lirare Olausson hängde med

To be continued ...
Senast redigerad av Eremona 2014-11-02 kl. 17:16.
Citera
2014-11-02, 16:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det du beskriver har inget med detta fall att göra. Vi kan väl hålla nivån lite högre. Da Costas kropp har aldrig varit borta. Inte ens Lawn skulle ljuga så fräckt.

(det fetade)
Men nu är det väl ändå bara du som ljuger ?
Da Costas huvud och hals saknas fortfarande plus ena bröstet, genitalier och de inre organen.
En ganska ansenlig procent av hennes kropp har alltså aldrig återfunnits, ditt högmod (snacka om låg nivå) och helt uppenbara lögn förtjänar mothugg i form av fakta.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-11-02 kl. 17:00.
Citera
2014-11-02, 17:50
Medlem
FUP: Barnets berättelse del 2, november 1985 till december 1987 m.m
Kanske en historisk händelse eller kanske inte, men alla polisförhör med Kristina Allgén finns nu att läsa på nätet, inklusive handskrivna sidor och korrrespondens med Eva Graaf.
Förhöret från den 13 november 1985 innehåller det berömda påståendet om att barnet talar japanska(!) och blir skrämd av ett knäckebröd som är formad som en pistol. Och vad är det här???

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851111

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851113%20Kl%2010

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019851113%20Kl%2015%2010

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019860210

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019860807

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%2019871221

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Allgen%20handskrivna

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/Kristina%20Eva%20Graaf%20Korrespondens

SKL utlåtande handduken
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/FUP%200201-K77687-84%20da%20Costa/SKL%206907%2087
Senast redigerad av echoesofglory 2014-11-02 kl. 17:59.
Citera
2014-11-02, 17:56
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Polisanmälan: hot och misshandel (1986/1987)

Nedanstående utdrag ur en polisanmälan säger mkt om vilka kretsar Olausson umgicks i, vilka sorters personer han anställde i sin flyttfirma på 80-talet.

En av Olaussons anställda (antingen Robert eller P*** A***) på E-vägen var närvarande vid den brutala misshandeln av F***, som skedde på våren 1986.

Vi vet inte vem som var aktiv och vem som var passiv åskådare, men här är iaf ett utdrag ur polisanmälan:

Målsägare uppger att hon under kvällen sagt till den misstänkte att lämna lägenheten fera gånger. Hon är mycket rädd (darrar av skräck), rädd för att den misstänkte ska återvända och slå ihjäl henne, han har vid ett flertal gånger varit mycket aggressiv och hotfull. Hon vågar inte avsläja uppgifter från andra brott där den misstänkte varit mycket aktiv. Hon vågar inte heller stå för denna anmälan på grund av rädslan.

SKADOR
1. I sovrummet, säng mm sönderslaget.
2. Telefonen i hallen, sladden bortsliten.
3. Sovrummet, direkt till höger, möbler trasiga mm.
4. Målsägare svullen i huvudet efter sparkar, märken på armar mm.

[...]

Slut på utdrag.

Vid det aktuella tillfället blev målsäganden släpad till ett fönster och uthängd, med huvudet mot marken. Hon skrek av skräck, och grannarna larmade polisen.

Misshandeln skedde i Vasastan, och F*** skulle utsättas för misshandel fler gånger.

Sommaren 1985 greps F*** tillsammans med Robert, som hon tydligen kände väl, så det är möjligt att det var Robert som närvarade vid misshandeln, kanske för berusad för att försvara sin väninna.

Misshandeln är intressant för att den är grundlig, utstuderad. Personen som hängde ut F*** genom fönstret och slog sönder möblerna var nog fysiskt kapabel, och det var nog inte vem som helst.

Det verkar inte vara något renodlat, spontant vredesutbrott - detta verkar väl vara en person som vill skrämmas riktigt grundligt och vet hur han ska bära sig åt. En torped kanske, vad vet man

Och 1987 var det dags igen, och då var en av Olaussons anställda definitivt aktiv, och misshandlade F** grundligt. Den misstänkte var antingen PA eller Robert.

Polisen kallades till F**:s lgh i aug 1987, med anledning av ett bråk.

Vid tillfället var F*** skräckslagen för den misstänkte, och hon sa "Han kommer att döda mig".

Enligt polisanmälan blev F*** hysterisk när hon ombads precisera vad som hänt, och hon antydde att den misstänkte kopplat strypgrepp på henne.

Ja, det var verkligen sköna lirare Olausson hängde med

To be continued ...

Det verkar ju inte helt otroligt att kvinnan i fråga skulle kunnat veta något hon inte borde (t. ex. vem som mördade och styckade CdC) och i något fyllebråk hotar med att avslöja vederbörande varpå denne blir skogstokig och misshandlar och hotar henne för att hon skall förstå att det är bäst att hålla tyst.
Utesluter du att det skulle kunnat varit Robert som stod för misshandeln även om hon verkar ha varit hans 'vän'? Jag menar i dessa kretsar torde väl inte sådant vara helt främmande?
Citera
2014-11-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Det verkar ju inte helt otroligt att kvinnan i fråga skulle kunnat veta något hon inte borde (t. ex. vem som mördade och styckade CdC) och i något fyllebråk hotar med att avslöja vederbörande varpå denne blir skogstokig och misshandlar och hotar henne för att hon skall förstå att det är bäst att hålla tyst. Utesluter du att det skulle kunnat varit Robert som stod för misshandeln även om hon verkar ha varit hans 'vän'? Jag menar i dessa kretsar torde väl inte sådant vara helt främmande?

Absolut, jag har slagits av samma tanke som du. F*** utsätts för misshandel och hot och anmäls falskt trakasseras i slutet på 80-talet, och den som känner till Roberts biografi och är konspiratorisk kan ju ana ett mönster här.

Jag utesluter inte att Robert misshandlade F***, och i de där kretsarna är ju vänskaspasbanden flummiga. Ena dagen begår folk brott ihop, och andra dagen knivskär de varandra. Inget konstigt.

F*** misshandlas 1986 och 1987, och 1988 blir hon falskt anmäld, av sin fd man el pojkvän (antagligen Robert), och polisen kommer till hennes hem pga en påstådd knarkaffär.

Enligt F*** hade hon blivit trakasserad en längre tid, och enligt henne hade den fd pojkvännen/mannen sagt att polisen skulle besöka henne mkt ofta.

Mannen som trakasserade F*** var troligen Robert.

Robert använde f.ö. cannabis, vilket framgår av en anmälan från 1987. Han fördes till Sabb/TNE (tillnyktringsenheten), och man hittade cannabis vid visiteringen.

Han hade 0.8 gram på sig. Inte särskilt imponerande, och cannabis röks ju överallt, men lite intressant är det kanske, med tanke på de två stökiga männen som skulle köpa cannabis av CdC 8/6 dagen efter att Robert och Martin släppts av farbror blå (7/6).

Nåväl, nåväl ...

Skälet till att F*** misshandlades är helt oklart, och vilka personer som var närvarande vid vilka tillfällen vet vi inte heller. Just nu får vi nöja oss med ännu ett tankeväckande fragment, att ha eller mista
Citera
2014-11-02, 18:35
Medlem
Enligt F*** själv så bär hon iaf på het information om tidigare brottslighet, och hon säger det också rakt ut, att hon inte vågar prata om den misstänktes tidigare brott, och han har varit "mkt aktiv". Troligen så hänger misshandeln ihop med hennes kunskaper, och den misstänkte verkar ju lägga ner en del jobb, han är motiverad - tom sängen är sönderslagen, och det låter som att han har gått bärsärkargång. Och uppenbarligen är det en stark person - han både lyfter F***, öppnar fönstret och hänger ut henne. Detta är inte vem som helst, som sagt var. Vissa kroppskrafter borde krävas, men jag tror inte ett ögonblick att det var Olausson. Han skulle troligen låta någon annan göra jobbet, och det var säkerligen inte Robert som utförde misshandeln, och inte PA. Ja, vi jobbar vidare, så får vi se ...
Citera
2014-11-02, 19:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Jag tror faktiskt det är oklart om 'Kalle' menar att det tillkallats någon polis, jag tror nästan det menas att 'Svarta Maja' far runt och plockar upp lik som ligger utanför sjukhus och eventuellt även hälsocentraler. Vilket tydligen verkar vara hundratusentals!

Jag tror nog vi kan se detta som ett trollande utan dess like och du skall nog tacka högre makter för att användaren inte vill diskutera mer med dig

Nej det är faktiskt så djävla illa att "Kalle" menar att polis tillkallas, läkare konstaterar att personen är avliden transport beställs och när transporten har levererat kroppen till rättsläkarstationen så försvinner den, att allt är registrerat i och med att polis har tillkallats bekymrar teoretikern föga, utan om jag nu har förstått det förvirrade resonemanget rätt så rycker polis och alla andra på axlarna och tycker då förmodligen att det var nog ganska bra att det där liket försvann, nu slapp vi ju utreda vad fan som hänt med henne.

Fan det är ju vardagsmat att folk som hittas döda bara försvinner lite hipp som happ, eller hur?

Och ingen av de som tog emot ursprungsanmälan skulle på något vis finna det konstigt, inte ens om de hittar en styckad kropp någon månad senare, den kan ju inte ha att göra något med den kropp vi tappade bort.

Fantastiskt scenario, Helin,s gärningsbeskrivning framstår nästan som genial om man jämför dem.
Senast redigerad av Reimer 2014-11-02 kl. 20:28.
Citera
2014-11-02, 20:01
Medlem
Sammanfattning av pressmaterial

Berner, Joakim: "Bara uppåt för Dagens Nyheter", Dagens Nyheter 99-03-01
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/1999/DN1999-03-01_zpsd8343b96.jpg.html

Per Lindeberg svarade här

Klingspor, Helena: "Förvirrade turer kring styckmordet", Arbetarbladet 99-01-27
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/1999/Arbetarbladet1999-01-27_zps9e574490.jpg.html

Dahlberg, Anna: "Domstolar", Expressen 99-11-25
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/1999/Expressen1999-11-25_zps009fd5d7.jpg.html

Stridsberg, Sara: "Sluta spotta på era systrar", Expressen 2003-08-20
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/2003/Expressen2003-08-20_zpsea3c20f7.jpg.html

Voronov, Alex: ”Principlös opinion i rättsfrågor”, ledare i Eskilstuna-Kuriren 2005-03-02
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/2005/VoronovAlexPrincploumlsOpinion2005_zps0a8ae2e0.jpg .html

Ahnlund, Knut: "Välbehövlig rannsakan av rättssamhälle i kris" (rec.) Svenska Dagbladet
99-01-27
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/1999/AhnlundKnutSvD19990127_1_zps44c00516.png.html
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/1999/AhnlundKnutSvD19990127_2_zps915b8948.jpg.html

Tarschys, Rebecka: "För mycket för von Schinkel", Dagens Nyheter 98-11-17
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/1998/TarschysRebeccaFoumlrmycketfoumlrvonSchinkel_zps01 cd3a74.jpg.html

Borgnäs, Lars: ”Fakta om fotohandlarfrun”, Dagens Nyheter 2005-04-16
http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Pressmaterial%201982-2014/2005/BorgnaumlsLarsFaktaomfotohandlarfrun_zps021937a4.j pg.html
Citera
2014-11-02, 21:07
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej det är faktiskt så djävla illa att "Kalle" menar att polis tillkallas, läkare konstaterar att personen är avliden transport beställs och när transporten har levererat kroppen till rättsläkarstationen så försvinner den, att allt är registrerat i och med att polis har tillkallats bekymrar teoretikern föga, utan om jag nu har förstått det förvirrade resonemanget rätt så rycker polis och alla andra på axlarna och tycker då förmodligen att det var nog ganska bra att det där liket försvann, nu slapp vi ju utreda vad fan som hänt med henne.

Fan det är ju vardagsmat att folk som hittas döda bara försvinner lite hipp som happ, eller hur?

Och ingen av de som tog emot ursprungsanmälan skulle på något vis finna det konstigt, inte ens om de hittar en styckad kropp någon månad senare, den kan ju inte ha att göra något med den kropp vi tappade bort.

Fantastiskt scenario, Helin,s gärningsbeskrivning framstår nästan som genial om man jämför dem.

Jo jag kunde nog också utläsa det men jag skall erkänna att jag raljerade en hel del.

Vi skall kanske inte lägga allt för mycket tid på Kalles teorier men eftersom han verkar bli stött och upprörd över våra synpunkter så skall jag försöka reda en del i 'teorierna'.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
..../Jag har ögnat igenom inläggen och jag undrar nu.

1.
DaCosta är mördad, men man har ingen mördare. Det finns väl en teoretisk möjlighet att hon kommit in på rättsmedicin som uppfunnen död kropp(**utan skador) och att arbetsordern som chauffören och hans medhjälpare som körde "Svarta Maja" som inte är svart utan grå, hängt upp på spiken på väggen i lokalen som bekräftelse på att dom utfört transporten och som är underlag för att dom skall få betalt för transporten.

* Transportpersonalen var van vid att det brukar vara folk i lokalen, så därför reagerade dom inte när dom såg okända personer. Om personerna jobbade där, så visste dom om rutinerna att man hängde upp arbetsordern på spiken/lådan så när transportörerna åkt därifrån så rev dom sönder ordern/beviset och sedan styckade kroppen.

Det gick sedan flera veckor enligt er innan säckarna upptäcktes, men jag har inte läst någonting om hur länge det tog innan man bekräftat att det var DaCosta. Under den tiden hade transportfolkets olika likhämtar team hunnit köra 50-100-200? lik och glömt bort om någon av dem var DaCosta. Då kan vi vara ganska säkra på att någon/några med lokalkännedom och har koll på rutinerna hade med mordet på DaCosta att göra.

2.
Finns det någon som är den sannolika mördaren.** Min gissning är de båda läkarna eller någon av dem och att den andra hade vetskap om detta.

Detta är en teori som inte är sämre än någon av de andra, tills annat bevisas.
(Mina stjärnor)
Om vi för en sekund bortser från den mest uppenbara bristen i teorin, alltså det Reimer påpekar, att ingen skulle bry sig om att en kropp bara försvann så finns det några andra brister i den - milt sagt.

* De som tog emot kroppen skulle alltså vara okända för transportörerna - för att i meningen efteråt arbeta på stället (betänk då att de enligt Kalle ofta är där och lämnar kroppar)
** Läkarna skulle alltså ha mördat CdC, dock oklart hur eftersom hon tydligen inte hade några skador, för att sedan ta sig till Rättsläkarstationen för att invänta kroppen och då gömma undan den för att sedan kunna stycka den. Ja eller det sista vet jag faktiskt inte om Kalle menar, det framgår inte riktigt av inlägget.
Citera
2014-11-02, 22:54
Medlem
KalleXLs avatar
Bra grabbar. Nu visar ni äntligen att ni är villiga att lösa vårat problem med min teori som ter sig ännu mer trolig nu när jag läser era funderingar MEN när jag förtsökte svara för en timme sedan så fick jag meddelanden om att jag inte var behörig att svara. Kanske någon löjlig person hade varit framme.
Jag provar igen.

1.
På habets påhopp som medvetet försöker göra mig till åtlöje men i stället gör honom själv till ett riktigt åtlöje svarat Reimer:

Nej det är faktiskt så djävla illa att "Kalle" menar att polis tillkallas, läkare konstaterar att
Vadå jävla illa.

personen är avliden transport beställs och när transporten har levererat kroppen till rättsläkarstationen så försvinner den, att allt är registrerat i och med att polis har tillkallats bekymrar teoretikern föga.

Exakt, men ingen har en aning om vad som hänt med kroppen efter att den kommit till rättsmedicin, annat än de som arbetar där ensamma med kroppen. Perfekt styckningsplats.

Ja i högsta grad är dom vana med att kroppar försvinner som bebisen på Råcksta Krematorium, att kroppar läggs i fel kistor, glöms bort. Travas på varandra under transporterna, vilket vi kunnat läsa flera gånger i tidningarna.

Man vet ej heller om/att kroppen styckats eftersom inga andra än styckarna var i lokalen. Det är helt säkert att den/de som styckat också transporterat säckarna till dit dom hittades.

utan om jag nu har förstått det förvirrade resonemanget rätt så rycker polis och alla andra på

Du, förvirrade resonemang känner jag inte att det är, utan det är i din elaka hjärna som
förvirrade saker florerar.

axlarna och tycker då förmodligen att det var nog ganska bra att det där liket försvann, nu slapp vi ju utreda vad fan som hänt med henne.

För dom som var involverade, polisen och beslutsfattarna som såg att man gjort världens tavla ville säkert få bort obekväma ärendet från sitt bord.
Citera
2014-11-03, 00:00
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Bra grabbar. Nu visar ni äntligen att ni är villiga att lösa vårat problem med min teori som ter sig ännu mer trolig nu när jag läser era funderingar MEN när jag förtsökte svara för en timme sedan så fick jag meddelanden om att jag inte var behörig att svara. Kanske någon löjlig person hade varit framme.
Jag provar igen.

1.
På habets påhopp som medvetet försöker göra mig till åtlöje men i stället gör honom själv till ett riktigt åtlöje svarat Reimer:

Nej det är faktiskt så djävla illa att "Kalle" menar att polis tillkallas, läkare konstaterar att
Vadå jävla illa.

personen är avliden transport beställs och när transporten har levererat kroppen till rättsläkarstationen så försvinner den, att allt är registrerat i och med att polis har tillkallats bekymrar teoretikern föga.

Exakt, men ingen har en aning om vad som hänt med kroppen efter att den kommit till rättsmedicin, annat än de som arbetar där ensamma med kroppen. Perfekt styckningsplats.

Ja i högsta grad är dom vana med att kroppar försvinner som bebisen på Råcksta Krematorium, att kroppar läggs i fel kistor, glöms bort. Travas på varandra under transporterna, vilket vi kunnat läsa flera gånger i tidningarna.

Man vet ej heller om/att kroppen styckats eftersom inga andra än styckarna var i lokalen. Det är helt säkert att den/de som styckat också transporterat säckarna till dit dom hittades.

utan om jag nu har förstått det förvirrade resonemanget rätt så rycker polis och alla andra på

Du, förvirrade resonemang känner jag inte att det är, utan det är i din elaka hjärna som
förvirrade saker florerar.

axlarna och tycker då förmodligen att det var nog ganska bra att det där liket försvann, nu slapp vi ju utreda vad fan som hänt med henne.

För dom som var involverade, polisen och beslutsfattarna som såg att man gjort världens tavla ville säkert få bort obekväma ärendet från sitt bord.
Så ett barn på 1,5 år känner igen en bild på en löpsedel som är 2-3 år gammal och härleder den bilden till den döda kroppen som styckades?
Kroppsdelarna som hittades var ju blodfattiga (behöver hjälp) dvs blödning modell större hade hänt innan döden. Eller har du ett vettigt svar på varför kroppsdelarna var blodfattiga? Eller är det en läkarmiss vid dödförklarandet att naturligt dödsfall skett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in