Citat:
TA? Du glömmer väl något nu?
Men i vanlig ordning kan du inte låta bli att glida på sanningen för att det skall kunna gå ihop för dig. Kl.18.00 var TA hemma och satte sig vid middagsbordet.
Som sagt tror du inte GW har läst förhören?
Du har sedan jag ställt frågan till dig i mars inte vågat komma med någon gärningsbeskrivning men när nu någon faktiskt säger rent ut vad den tror då skall du blanda dig i detaljerna.
'Storkmor' har uttryckligen sagt att det är TR2´s gärningsbeskrivning som han/hon tror på, då utgår jag från den, d.v.s.:
"TA och TH har pingsthelgen 1984 i Stockholm eller Solna tillsammans och i samråd uppsåtligen berövat Catrine da Costa livet genom strypning, trubbigt våld mot huvudet, skarpt våld mot halsen eller annat våld"
I alternativet anger man bara "på tid, plats och sätt som ovan"
Vad i tidsschemat är det som du menar är svajigt?
Men i vanlig ordning kan du inte låta bli att glida på sanningen för att det skall kunna gå ihop för dig. Kl.18.00 var TA hemma och satte sig vid middagsbordet.
Som sagt tror du inte GW har läst förhören?
Du har sedan jag ställt frågan till dig i mars inte vågat komma med någon gärningsbeskrivning men när nu någon faktiskt säger rent ut vad den tror då skall du blanda dig i detaljerna.
'Storkmor' har uttryckligen sagt att det är TR2´s gärningsbeskrivning som han/hon tror på, då utgår jag från den, d.v.s.:
"TA och TH har pingsthelgen 1984 i Stockholm eller Solna tillsammans och i samråd uppsåtligen berövat Catrine da Costa livet genom strypning, trubbigt våld mot huvudet, skarpt våld mot halsen eller annat våld"
I alternativet anger man bara "på tid, plats och sätt som ovan"
Vad i tidsschemat är det som du menar är svajigt?
GW har säkerligen skummat igenom förhören nån gång eller två men samtidigt inte haft förmågan och fantasin till att vidga sina vyer lite, det finns egentligen ingenting som säger att styckningen ägde rum samma dag som CdC dog, han tar för givet att allt bara måste ha skett en och samma dag men det är fel för då minskar den tidsmässiga möjligheten att "herrarna" hann med allt den 11/6 rätt så radikalt, å andra sidan så var CdC kanske redan död den 10/6 och det enda som återstod var själva styckningen som skedde dagen efter ?
TA har helt uppenbart varit borta från hemmet den 11/6 under ett antal timmar med dottern (betydligt mer än två timmar!), vädret denna dag i centrala Stockholm var bitvis soligt under förmiddagen med skön värme i solen men senare under dagen var det inte särskilt varmt och han bör då ha befunnit sig mestadels inomhus tillsammans med barnet, det jag och även du borde vara intresserad av är vad som stod på hans "schema" just denna dag och vad han själv uppgett, TA bodde på Kungsholmen och det tar inte särskilt lång tid att åka från hemmet till KI-området i Solna om man färdas med bil, det tar inte ens speciellt lång tid om man promenerar med barnvagn och ja jag har gått ungefär samma sträcka ett stort antal gånger och det är inget annat än en uppfriskande liten promenad på ca en halvtimme givetvis beroende på hur fort man går.
Tidsschemat som GW snickrade ihop på en kafferast är ihåligt som en fågelholk, han tar inte hänsyn till att TH redan hade ett legitimt ärende på rättsläkarstationen den 11/6 och redan var "på plats" så att säga och TA bodde som sagt på promenadavstånd.
Själva styckningen har med stor sannolikhet ägt rum i en till fyndplatserna närliggande medicinsk miljö, vi ska i det här sammanhanget inte glömma bort AS (fotobutiken) vittnesmål om att styckfotona var tagna i en "sjukhusliknande miljö" och det är en stark indikation på att det hela utspelade sig inom ett och samma begränsade geografiska område.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-09-25 kl. 14:16.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-09-25 kl. 14:16.