Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-01, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)
Det går inte att utesluta att dom kan ha lagt upp en gemensam strategi för att inte lägga mer bränsle på elden, dvs för att deras nära vänskap inte ska framstå som mer uppenbar för att inte säga solklar, problemet för dig och övriga mediemordsvänner är ju faktiskt att herrarna ifråga kände varandra redan från åren 1980/1981 då dom träffades på SÖS för första gången, det var inga främlingar direkt som stod i de anklagades bås 1988 i Stockholms tingsrätt.

Herrarna har helt uppenbart all anledning att distansera sig från varandra i EFTERHAND och det är väl också rätt så uppenbart för alla som tagit del av detta fall ?

Och som svar på dina frågor så vet du ju redan nu var jag står i skuldfrågan och vilka de misstänkta är, har inte du kommit på det efter flera tusen inlägg så lär du nog aldrig göra det men det är ditt problem.

Mvh
Din uppfattning i skuldfrågan är väl att den polisman som bevakade TH för utredarna tillsammans med Anckers och TA är dom skyldiga. Detta är väl också Borgnäs uppfattning. Jag har för mig att du skrivit om en ytterligare man. I så fall är det 5 som du tror är skyldiga.
Citera
2014-11-01, 09:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Tack för det Lawnmovement. Du är den tredje som är inne på min linje och så ett par gaphalsar. Varför skulle jag vara den ende som skall läsa på om fallet när det ändå bara är spekulationer.

När man påträffar någon död kallar man på polis som spärrar av området och letar bevis samtidigt som man kallar dit en läkare för att konstatera om personen är död. Hittas kroppen ute och luktar sprit så antar man att det är en missbrukande uteliggare. Om inte läkaren finner några synliga skador så ringer man till Svarta Maja som får hämta kroppen. Ingen mer än chaffisarna är med i bilen under transporten. Ej heller några polisbilar följer efter. Framme kör dom in kroppen på rättsmedicin. Där upphör deras skyldigheter och ansvar.
Personal möter upp och tillsammans drar de över kroppen till en rostfri vagn med hjul. Så fort som möjligt klipper man upp och tar av kläderna för att förhindra vilseledande blåmärken från trycket av tyg. Sedan sätter man på en namnbricka på stortån om man vet namnet och kör in kroppen i ett kylfack för att förhindra förmultningen innan obducenten undersökt kroppen. Alla kroppar som hittas utanför sjukhusapparaten obduceras. Jag har varit flera gånger på rättsmedicin i Solna.
Idag bekräftas förmodligen hämtningarna när polisen ringer. Men 1984 så är nog min ide inte så fel, att den beställingsorder man fick från centralen skulle kvitteras av någon på rättsmedicin att uppdraget var utfört. Så löjligt byråkratiska som svenska myndigheter i alla tider varit i alla andra sammanhang så varför skulle dom inte vara det när man kör döda kroppar.
Likbilar behöver inte som ambulanser skynda sig på och därför inte heller vara utspridda på strategiska platser runt stan.
Hoppas vi får diskutera i någon annan tråd du och jag.
Tack.

Citat:
Sluta upp med ditt dravel och påhopp på nästan alla som deltar i diskussionen om DaCosta.
Svarta Majachaffisarna bara hämtar, kör och lämnar, ingenting annat. Ordern fick dom från sin central och uppdraget är slutfört på rättsmedicin.
På en kväll kan dessa Svarta Major hämta 5-10 kroppar. Du inbillar dig väl inte att viktiga papper (registerposter) skickas hur som helst. Dom håller polisens utredare hårt i. Chaffisarna är inga poliser.

Det här blir ju bara värre och värre, daCosta skulle alltså ha påträffats död någonstans, polis tillkallas utredning påbörjas, kroppen registreras som okänd får man förmoda då för att ditt resonemang ska få någon form av begriplighet, transport till rättsmedicin beställs, kroppen hämtas och levereras till kylrummet, där kommer alltså någon helt sonika stuva om kroppen till något annat kylfack riva transportsedeln och alla skulle totalt glömma att det hade skickats en kropp.

Vad fan tror du att den utredande polisen skulle säga när han ringer ner till rättsmedicin och får svaret , "Nej vi har inte tagit emot någon kropp", du tror inte det hade satt några som helst spår i diverse register att en kropp bara spårlöst försvinner?

Kan du vara så vänlig och ta fram lite statistik på hur många kroppar per år som bara försvinner speciellt om man tar det scenario du har tecknat.
Citera
2014-11-01, 10:20
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det här blir ju bara värre och värre, daCosta skulle alltså ha påträffats död någonstans, polis tillkallas utredning påbörjas, kroppen registreras som okänd får man förmoda då för att ditt resonemang ska få någon form av begriplighet, transport till rättsmedicin beställs, kroppen hämtas och levereras till kylrummet, där kommer alltså någon helt sonika stuva om kroppen till något annat kylfack riva transportsedeln och alla skulle totalt glömma att det hade skickats en kropp.

Vad fan tror du att den utredande polisen skulle säga när han ringer ner till rättsmedicin och får svaret , "Nej vi har inte tagit emot någon kropp", du tror inte det hade satt några som helst spår i diverse register att en kropp bara spårlöst försvinner?

Kan du vara så vänlig och ta fram lite statistik på hur många kroppar per år som bara försvinner speciellt om man tar det scenario du har tecknat.

Statistik??
Vi vet att det dör runt 100000 personer varje år i Sverige och många hittas utanför sjukvårdens vårdinrättningar som alla hämtas av Svarta Maja. Har du inte reda på det heller. Jag nedlåter mig inte att diskutera med dig något mer. Klart slut.

http://s27.postimg.org/k8w7t6w3n/D_r_varje_dag.png
Citera
2014-11-01, 10:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Statistik??
Vi vet att det dör runt 100000 personer varje år i Sverige och många hittas utanför sjukvårdens vårdinrättningar som alla hämtas av Svarta Maja. Har du inte reda på det heller. Jag nedlåter mig inte att diskutera med dig något mer. Klart slut.

http://s27.postimg.org/k8w7t6w3n/D_r_varje_dag.png

Är du helt vriden, det vi diskuterar är ju det scenario du har fantiserat ihop.

Kropp påträffas polis tillkallas och en utredning sätter fart, kropp försvinner spårlöst från rättsmedicin och ingen bryr sig?

Det är alltså helt normalt enligt dig?

Vad har du mer för fantasier att komma med?
Citera
2014-11-01, 11:46
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)
Det går inte att utesluta att dom kan ha lagt upp en gemensam strategi för att inte lägga mer bränsle på elden, dvs för att deras nära vänskap inte ska framstå som mer uppenbar för att inte säga solklar, problemet för dig och övriga mediemordsvänner är ju faktiskt att herrarna ifråga kände varandra redan från åren 1980/1981 då dom träffades på SÖS för första gången, det var inga främlingar direkt som stod i de anklagades bås 1988 i Stockholms tingsrätt.

Herrarna har helt uppenbart all anledning att distansera sig från varandra i EFTERHAND och det är väl också rätt så uppenbart för alla som tagit del av detta fall ?

Och som svar på dina frågor så vet du ju redan nu var jag står i skuldfrågan och vilka de misstänkta är, har inte du kommit på det efter flera tusen inlägg så lär du nog aldrig göra det men det är ditt problem.

Mvh
Eftersom du som vanligt inte läste mitt inlägg ordentligt (eller inte förstod) så bekräftade du bara det jag skrev.

Jag skrev att jag inte tror att läkarna var nära vänner samt att jag förstår varför du klumpar ihop dem till en enhet (eftersom du tycks ha en förkärlek för att se folk som grupp och inte som individer). På detta svarar du att vårt (!) problem är att läkarna hade träffats på SöS och minsann inte var några främlingar. Det är faktiskt helt obegripligt varför du svarar något som är känt för alla och som ingen förnekar och presenterar det som om det vore något mystiskt och omtvistat. Snacka om ohederlig debatteknik!

Du skriver också att det borde stå helt klart vad du står i skuldfrågan och att det inte är mitt problem om jag inte har fattat. I normal kommunikation försöker avsändaren åtminstone få mottagaren att förstå budskapet. Du gör ditt bästa för att de som läser dina inlägg inte ska förstå vad du menar, för att sedan komma undan ansvar för vad du tycker genom att hävda att du aldrig sagt si eller så. Jag har förstås fattat att du anser att allt som läkarna gör är suspekt och att de är skyldiga som synden, men samtidigt har du ju framfört många andra svepande teorier och insinuationer om medgärningsmän och andra konstigheter. Dessutom har du ju öppnat för att åklagarens gärningsbeskrivning inte behöver vara sann samtidigt som du försvarar innehållet i den med näbbar och klor. Du låter även ibland lite tveksam kring TA:s inblandning. Det är detta som är lite svårbegripligt och om inte annat så visade ju ett inlägg strax ovanför att jag åtminstone inte är ensam om att ha frågetecken kring vad du egentligen menar och tycker när du kommer med allt som kan vara möjligt och allt som är "suspekt".

Jag förstår ärligt talat inte vad som är fel i en debatt med att personerna man debatterar med förstår vad man menar. Det är dock naturligtvis upp till dig, men du kan naturligtvis inte förvänta dig att få stöd för teorier som ingen förstår.
Citera
2014-11-01, 17:01
Medlem
I oktober 1984 hade polisen fått tag i ett ytterst intressant vittne, som detaljerat (med korrekt signalement) kunde beskriva ett sexköp på Eugeniavägen 25, och det var alltså ett bra tag innan Härm blev anhållen.

Enligt vittnet hade Vinof (kriminell, välkänd av polisen, nyligen kontaktad av polisen, på våren 1984 och i juni 1984, pga olaga hot och en bilstöld) köpt sex på en säng inne på flyttfirman Billiga Andersson.

Och i november hittade polisen en till kvinna som vittnade om sexköp med Vinof, vid OK (ca 500 meter från E-vägen), och vid tillfället mådde Vinof "dåligt", det var något konstigt med situationen.

Enligt den senare vittnet köpte Vinof sex i sin firmabil, och i juni (bara någon vecka innan da Costas försvinnande) besökte polisen E-vägen 25, och fann en klar problemmiljö, gränsande till misär, där det krökades mitt på blanka dagen. En man (Masen) var så påverkad att ha inte kunde tala med polisen.

Och en snabb granskning av Vinof och hans polare och anställda visar att det fanns kriminellt belastade, missbrukstyngda, våldsvana och omdömeslösa personer på E-vägen, och det enkla, grundläggande granskningsjobb som gjorts i denna tråd borde inte varit någon match för polisen 1984.

Och Vinof och hans firma bekräftar verkligen alla fördomar som finns om flyttbranschen

Och allt detta släppte polisen alltså för en ostraffad rättsläkare utan koppling till offret.

Det finns väldigt goda skäl att anta att utredningen förvreds medvetet.

Utredarna fick ju ett perfekt spår på guldfat.

Så här dumma är inga poliser.
Senast redigerad av Eremona 2014-11-01 kl. 17:16.
Citera
2014-11-02, 02:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Eftersom du som vanligt inte läste mitt inlägg ordentligt (eller inte förstod) så bekräftade du bara det jag skrev.

Jag skrev att jag inte tror att läkarna var nära vänner samt att jag förstår varför du klumpar ihop dem till en enhet (eftersom du tycks ha en förkärlek för att se folk som grupp och inte som individer). På detta svarar du att vårt (!) problem är att läkarna hade träffats på SöS och minsann inte var några främlingar. Det är faktiskt helt obegripligt varför du svarar något som är känt för alla och som ingen förnekar och presenterar det som om det vore något mystiskt och omtvistat. Snacka om ohederlig debatteknik!

Du skriver också att det borde stå helt klart vad du står i skuldfrågan och att det inte är mitt problem om jag inte har fattat. I normal kommunikation försöker avsändaren åtminstone få mottagaren att förstå budskapet. Du gör ditt bästa för att de som läser dina inlägg inte ska förstå vad du menar, för att sedan komma undan ansvar för vad du tycker genom att hävda att du aldrig sagt si eller så. Jag har förstås fattat att du anser att allt som läkarna gör är suspekt och att de är skyldiga som synden, men samtidigt har du ju framfört många andra svepande teorier och insinuationer om medgärningsmän och andra konstigheter. Dessutom har du ju öppnat för att åklagarens gärningsbeskrivning inte behöver vara sann samtidigt som du försvarar innehållet i den med näbbar och klor. Du låter även ibland lite tveksam kring TA:s inblandning. Det är detta som är lite svårbegripligt och om inte annat så visade ju ett inlägg strax ovanför att jag åtminstone inte är ensam om att ha frågetecken kring vad du egentligen menar och tycker när du kommer med allt som kan vara möjligt och allt som är "suspekt".

Jag förstår ärligt talat inte vad som är fel i en debatt med att personerna man debatterar med förstår vad man menar. Det är dock naturligtvis upp till dig, men du kan naturligtvis inte förvänta dig att få stöd för teorier som ingen förstår.

Ok, vi har alla förstått att du inte tror att läkarna var "nära vänner" men faktum är trots allt att dom var fd kollegor på SÖS 1980/1981 och att dom bevisligen träffat varandra efter perioden på SÖS.
Eremona och andra har försökt förminska detta obestridliga faktum och har förnekat att läkarna var före detta "kollegor" och du sällar dig tyvärr till deras ohederliga skara av någon outgrundlig anledning.
Du är övertygad om att dom inte var nära vänner, ok låt gå för det men hur har du kommit fram till denna ståndpunkt ?

Det är också högst märkligt att inte jag får komma med spekulationer om vad som hände när det är just det Eremona kommer med allt sitt postande om Vinof och övriga individer på Eugeniavägen 25. Av någon underlig anledning så kommer du aldrig någonsin med kritik mot dina medlöpare här i tråden när dom spekulerar och insinuerar.
Är inte det en ohederlig debatteknik i högsta grad förresten att avfärda meningsmotståndare med nedsättande omdömen som troll och spammare ?
Om du kallar detta för en "normal kommunikation" i en debatt så saknar du omdöme helt och hållet.

Och vad gäller åklagarens gärningsbeskrivning så behöver inte den stämma till punkt och pricka men i det stora hela så täckte nog den in det faktiska händelseförloppet med vissa förbehåll. Åklagaren väckte åtal på det material han hade till sitt förfogande 1988 och du vet mycket väl att TR ogillade åtalen mot läkarna men att dom ändå fastlog att herrarna var bundna till själva styckningen i domskälen
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-11-02 kl. 02:46.
Citera
2014-11-02, 08:18
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Är du helt vriden, det vi diskuterar är ju det scenario du har fantiserat ihop.

Kropp påträffas polis tillkallas och en utredning sätter fart, kropp försvinner spårlöst från rättsmedicin och ingen bryr sig?

Det är alltså helt normalt enligt dig?

Vad har du mer för fantasier att komma med?

Jag tror faktiskt det är oklart om 'Kalle' menar att det tillkallats någon polis, jag tror nästan det menas att 'Svarta Maja' far runt och plockar upp lik som ligger utanför sjukhus och eventuellt även hälsocentraler. Vilket tydligen verkar vara hundratusentals!

Jag tror nog vi kan se detta som ett trollande utan dess like och du skall nog tacka högre makter för att användaren inte vill diskutera mer med dig
Citera
2014-11-02, 11:34
Medlem
KalleXLs avatar
Du Habet och Reimer. Ni gör er bara till åtlöje med ert spammande i trådarna.
Trots att det står klart att man ringer till Svarta Maja så förvränger ni detta genom att försöka påstå att Svarta Maja åker omkring och tar upp kroppar lite var stans för att göra mig till åtlöje. Det gick inte den här gången heller. Det är ni som gjordes till åtlöje. Igen.

Ni är förmodligen de enda (med inskränkta hjärnor)som aldrig hört talas om det vi andra hört talas om lite då och då, att kroppar glöms bort, läggs i fel kistor och att kroppar bara försvinner. Senast för några år sedan när en bebis på Råcksta krematorium bara försvann och som fortfarande är försvunnen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12823177.ab

Att kroppen efter DaCostas i mordrättegången försvinner av folk som arbetar/arbetat på rättsmedicin är inte mer konstigt än alla andra konstigheter i detta sjuka fall. Ni har inga som helst brevis på att att det kanske är så, därför kan ni hoppa åt helvete med era hemmagjorda besserwisserfasoner.
Senast redigerad av KalleXL 2014-11-02 kl. 11:37.
Citera
2014-11-02, 13:57
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Trots att det står klart att man ringer till Svarta Maja så förvränger ni detta genom att försöka påstå att Svarta Maja åker omkring och tar upp kroppar lite var stans för att göra mig till åtlöje.
Vem är det man ringer, vilken myndighet? Vilket telefonnummer?

Citat:
Att kroppen efter DaCostas i mordrättegången försvinner av folk som arbetar/arbetat på rättsmedicin är inte mer konstigt än alla andra konstigheter i detta sjuka fall.
Catrines kropp försvann under mordrättegången och återfanns på fyndplats 1 och fyndplats 2, är det så du menar?
Citera
2014-11-02, 14:23
Medlem
Citat:
Du Habet och Reimer. Ni gör er bara till åtlöje med ert spammande i trådarna.
Trots att det står klart att man ringer till Svarta Maja så förvränger ni detta genom att försöka påstå att Svarta Maja åker omkring och tar upp kroppar lite var stans för att göra mig till åtlöje. Det gick inte den här gången heller. Det är ni som gjordes till åtlöje. Igen.

Ni är förmodligen de enda (med inskränkta hjärnor)som aldrig hört talas om det vi andra hört talas om lite då och då, att kroppar glöms bort, läggs i fel kistor och att kroppar bara försvinner. Senast för några år sedan när en bebis på Råcksta krematorium bara försvann och som fortfarande är försvunnen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12823177.ab

Att kroppen efter DaCostas i mordrättegången försvinner av folk som arbetar/arbetat på rättsmedicin är inte mer konstigt än alla andra konstigheter i detta sjuka fall. Ni har inga som helst brevis på att att det kanske är så, därför kan ni hoppa åt helvete med era hemmagjorda besserwisserfasoner.
Det du beskriver har inget med detta fall att göra. Vi kan väl hålla nivån lite högre. Da Costas kropp har aldrig varit borta. Inte ens Lawn skulle ljuga så fräckt.
Citera
2014-11-02, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det du beskriver har inget med detta fall att göra. Vi kan väl hålla nivån lite högre. Da Costas kropp har aldrig varit borta. Inte ens Lawn skulle ljuga så fräckt.

Det är lite kul att det kommer en fräsch förvrängning av fallet iaf, nu när Lawn har gått in i väggen (nu försvarar hen en helfnoskig gärningsbeskrivning som bara delvis behöver korrelera med verkligheten, om jag fattat rätt, herregud alltså).

Kroppen har inte varit borta, nej, men den hittades styckad, och vissa delar hittades aldrig. Ung 20 A4-sidor i FU innhåller torra beskrivningar av fyndplatserna och anatomiska grundfakta. Da Costas kvarlevor hittades ovedersägligen sommaren 1984, förpackade i svarta plastsäckar, på två platser.

Att läsa de medicinska beskrivningarna är f.ö. intressant, för genast blåser allt mytologiskt flum bort. Vem som helst kan läsa innantill, och faktum är: det fanns aldrig någonting som objektivt tydde på att en läkarkunnig person styckat kroppen.

Inget av de kroppsområden som påståtts tyda på läkarhandlag (bäckenet, halskotorna, brösten, höftlederna, häger knä) bär de minsta spår av läkarhandlag, och höger knä kan man verkligen begrunda.

Det fanns verkligen inget "snyggt snitt" genom någon ledspalt, och knäleden var uppenbarligen misshandlad, avhyvlad och ful. Det fanns ett flertal tydliga skador på höger knä (bla en stor spricka)

Och höftlederna (som påstods ha varit snyggt delade) är tvärtom fult delade, antagligen avhackade med en eneggad kniv, och kanske användes samma kniv hela tiden, för övre bålen hade små kilformade skador som liknade skadorna på höftlederna, om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in