Citat:
Ursprungligen postat av
Noicer
Eremona och andra som har tillgång till FUP; finns det någon indikation på att någon av säckarna läckt så mycket att man kan anta att större djur som grävling släpat iväg med likdelar? Grävlingar gör nämligen sådant och grävlingar finns det också gått om i Stockholm i grönområden, villaområden, längst med vägar osv. Grävlingar kan utan problem släpa iväg med påkörda harar och liknande.
Angående de dubbla säckarna: kan dessa legat på samma plats och därefter lagts i nya säckar, dubbla, och dumpats på nytt? Hur skiljer sig likdelarna i de säckarna från de i de andra?
Ber om ursäkt om detta postats.
Säckarna var ju inte lufttäta, och ganska snart utvecklas likgaser som blåser upp säckarna eller läcker ut pga små hål, och knuten är ju inget luftlås precis, och asätare, tex grävlingar, har ju finfint luktsinne tror jag mig veta. Det finns gott om grävlingar i S-holm, ja

Och då ska man alltså acceptera tanken att färska likdelar dumpades i naturen, vid K-berg, och att likdelarna hann ruttna utan att ngn grävling kom fram och kalasade? Och denna grävling skull haft chansen i ung en månad, och tänk på råttorna då, och fåglarna ... Färsk mat låg direkt på marken, luktade, var förpackad i tunn plast, men lämnades ifred, av grävlingar, råttor, kråkor och kajor ... Låter helt idiotiskt faktiskt ...
Ja, så kan det ha gått till, att dumparen återvänt, justerat, kanske krisdumpade hann, ångrade sig, och hämtade ngn säck. Och det finns lösa uppgifter om att BB (den incestdömde styckmästaren som bodde i Solna, bredvid Väktaren/Uffe) var besvärad av att folk talade om Styckmordet, att han undvek ämnet själv, och att han rörde sig runt en fyndplats, kanske gjorde han ngt där, men jag måste kolla vidare på detta, jag väntar på klarare info ...
Som jag fatta det var alla kroppsdelar halvruttna, i ngn sorts mittenstadium; yttre hudlager hade nästan försvunnit, lukten var mkt påträngande, och det fanns rikligt med likmask på båda platserna, men musklerna var inte upplösta, och på fyndplats 2 noterades gröna flugor, spyflugor. Och tydligen har fluglarver en bestämd och kort cykel, de lämnar lik efter ca 2 veckor ... nu var nog förruttnelsen fördröjd, pga säckarna, men det är ju ngt som inte stämmer, med tanke på att säckarna på E-vägen hittades 3 veckor efter säckarna vid K-berg. På 3 veckor borde fluglarver hinna rensa likdelarna, men lungor och hjärta fanns tex kvar, och det fanns bara ett fåtal sk rötgasblåsor på lungorna ...
Likdelarna på fyndplats 1 och fyndplats 2 var påfallande lika, i ung samma stadium, och det är jättekonstigt, med tanke på tidsskillnaden, och hela tidsaspekten är jättekonstig, med tanke på asätare och förruttnelsen. Även om likdelarna låg i platspåsar så borde de förstörts totalt på ngn månad, och här pratar vi om 5 veckor respektive 2 månader ... 2 månader är ju en evighet ...
Och när vi ändå pratar om detta kan Rajs nämnas igen, för hans svammel om läkarkunskaper, nekrofili och seriemördande är helt ogrudnat; likmaskar angriper snabbt magtrakten, ändtarmen och underlivet, och när kvinnliga kroppsdelar är så förruttnade som Catrine da Costas är det omöjligt att fastställa om vissa skador orsakats av förruttnelse eller av en mänsklig hand. Även om bäckenpartiet dumpats helt intakt så skulle likmaskarna orsaka enorm skada efter några veckor ... och man kan undra över de "mörjiga massor i sönderfall" som man hittade i bäckenet ... var det kanske så att inälvor helt enkelt ruttnat och ätits upp av likmaskar?