2013-09-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Säckarna måste ju rimligen ha dumpats nattetid för att undvika nyfikna ögon, vad hade läkarna egentligen för alibin under nätterna perioden 10/6 -84 fram till låt oss säga den 17/6 -84 ?

För att inte tala om dessa läkares angivare, Mr JR !
VAD hade han egentligen för alibi, för att inte tala om hans fru...?
VEM var listig nog att lite undan för undan sedan dumpa säckarna längs en rak linje, vilken skar rakt igenom obduktionsbordet inne på Anatomien?
Och hur blev det sedan med damen med hunden: Drog hunden iväg med henne, till något av de illaluktande ställena??
Citera
2013-09-11, 01:30
Medlem
Jag ville fastställa de exakta fyndplatserna och visa hur oerhört enkelt det var att ta bilen dit och slänga några sopsäckar där. Det var så det gick till. Det tog två minuter för fp 2 och cirka tio för fp 1, såvida det inte var rusningstrafik förstås.
Citera
2013-09-11, 02:53
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag ville fastställa de exakta fyndplatserna och visa hur oerhört enkelt det var att ta bilen dit och slänga några sopsäckar där. Det var så det gick till. Det tog två minuter för fp 2 och cirka tio för fp 1, såvida det inte var rusningstrafik förstås.
Jag är med lite hur du tänker. Att ta sig från A till B &C är ju ingen konst. A = okänd plats . Lägg till lite parametrar, en död människa i säckarna som skall bort så snabbt som möjligt, du har ganska nyss upptäckt att en styck säck inte räcker för att innesluta allt du vill, den går Sönder, du måste ha dubbla säckar. Kommer jag träffa någon på väg mot min tilltänkta plats, kommer polisen stanna mig, kommer bilskrället haverera, kommer jag krocka bara för att liksom. Lagen om all jävlighet.

Det måste vara den jobbigaste bilfärden ever! Jag tror inte personen som körde och lämnade säckarna var lugn som en filbunke under färden. Däremot tror jag området var välkänt för dumparen sen tidigare.
Citera
2013-09-11, 10:01
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Säckarna måste ju rimligen ha dumpats nattetid för att undvika nyfikna ögon, vad hade läkarna egentligen för alibin under nätterna perioden 10/6 -84 fram till låt oss säga den 17/6 -84 ?
Först krävde du att det skulle presenteras vad läkarna hade för alibi 19 juni 1984, och nu kräver du alibi för nätterna 10/6 - 16/6 1984. Kan det inte presenteras insinuerar du i princip vad som helst.

Kan ju bli lite besvärligt att hosta upp ett alibi såhär 30 år senare. Vad gjorde du själv nattetid den där veckan för 30 år sedan?
Citera
2013-09-11, 10:33
Medlem
Citat:
Tror du ja!
Men Ponera...att resan med säckarna istället gick ifrån området Klingsta i Danderyd, bara ett litet stycke nordväst om Mörby centrum, hur lång tid kan då transporten ha tagit?
Citera
2013-09-11, 21:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Så allt det här som du har tjatat om är alltså det slutgiltiga beviset för att läkarna är skyldiga?

Det är möjligt att köra bil från rättsläkarstationen till de olika fyndplatserna, kan du vänligen förklara bort alla de andra möjligheterna för en eventuell annan gärningsman att använda samma gator?

Förutsätter inte ditt resonemang att ingen annan ska ha kunnat använda de lokala gatorna som transportled, var inte t.ex Vinof väldigt bra bekant med området?
Citera
2013-09-12, 08:48
Medlem
keranos avatar
Finns det någon sammanfattning i tråden? Låg i sängen igår och läste ett 30-tal sidor utan att hitta något. Är lite nyfiken på hur bestialiskt mordet verkligen var, samt hur tillvägagångssättet var med tanke på all uppmärksamhet fallet har fått. Framförallt här på FB.
Citera
2013-09-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Finns det någon sammanfattning i tråden? Låg i sängen igår och läste ett 30-tal sidor utan att hitta något. Är lite nyfiken på hur bestialiskt mordet verkligen var, samt hur tillvägagångssättet var med tanke på all uppmärksamhet fallet har fått. Framförallt här på FB.

Nehee, ngn fin sammanfattning finns det nog inte, men man kan ju alltid köpa Per Lindebergs bok om hela denna snaskiga (justitiemords-snask, alltså) skandal och läääsa!

Och något mord var det ju inte - i alla fall inte något påvisat, utan en mer eller mindre genomtänkt styckning.

Ska man ösa i sig sagor som är färdigpaketerade så är det annars bra med Lindgrens verk
Citera
2013-09-12, 11:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Först krävde du att det skulle presenteras vad läkarna hade för alibi 19 juni 1984, och nu kräver du alibi för nätterna 10/6 - 16/6 1984. Kan det inte presenteras insinuerar du i princip vad som helst.

Kan ju bli lite besvärligt att hosta upp ett alibi såhär 30 år senare. Vad gjorde du själv nattetid den där veckan för 30 år sedan?

Det är otroligt intressant och inte minst viktigt vad läkarna hade för "alibin" nattetid från den 10/6 -84 fram till den 17/6 -84, insinuerar skriver du men här har vi en debatt i en tråd, om ingen får komma med funderinger och frågor så vad är det då för ide ens att tråden finns till ?

Da Costa fallet är preskriberat sen 2009 och ingen begär att det ska presenteras några alibin men det hindrar ju inte att man kan ställa frågan, vad hade dom för alibin veckan efter pingsthelgen och då speciellt på nätterna ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-09-12 kl. 11:40.
Citera
2013-09-12, 11:46
Medlem
Citat:
Det är otroligt intressant och inte minst viktigt vad läkarna hade för "alibin" nattetid från den 10/6 -84 fram till den 17/6 -84, insinuerar skriver du men här har vi en debatt i en tråd, om ingen får komma med funderinger och frågor så vad är det då för ide ens att tråden finns till ?

Da Costa fallet är preskriberat sen 2009 och ingen begär att det ska presenteras några alibin men det hindrar ju inte att man kan ställa frågan, vad hade dom för alibin veckan efter pingsthelgen och då speciellt på nätterna ?
Varför inte fråga den staackars VÄ.PO, dom borde ju ha koll på event. alibin. Även om JR hade alibi....
Citera
2013-09-12, 12:40
Medlem
Har någon FUP från tingsrättsåtal?
Citera
2013-09-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano

Läs Echoesofglorys inlägg och läs Eremonas inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in