2013-09-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Det här har naturligtvis pulicerats här tidigare. Men där står det i fall:

Jag publicerar här en översiktskarta för fp 1 är markerad med blått, rättsläkarstationen med rött och de fp 2 jag tror mest på med grönt. Vilken är rätt?

Det är lättare om du lägger korten på bordet. Vad är du ute efter? Du har fått info, dela nu med dig av info eller annat av värde.
Citera
2013-09-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Det är lättare om du lägger korten på bordet. Vad är du ute efter? Du har fått info, dela nu med dig av info eller annat av värde.
Vad menar du nu? Jag har ju lagt fram vad som är känt angående fp 2, och jag har ställt frågan upprepade gånger utan att få några konkreta svar ännu.

Så jag ställer frågan en gång till. Vilken av de platser jag har angivit på kartan är den korrekta?

Här är kartan igen.

Det handlar som sagt inte om någons personliga egotripp utan om att definitivt etablera fp 2.
Senast redigerad av Putsch 2013-09-07 kl. 21:43.
Citera
2013-09-07, 21:49
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Vad menar du nu? Jag har ju lagt fram vad som är känt angående fp 2, och jag har ställt frågan upprepade gånger exakt var den fyndplatsen var utan att få några konkreta svar ännu.

Så jag ställer frågan en gång till. Vilken av de platser jag har angivit på kartan är den korrekta?

Här är kartan igen.
Läser du inlägg lite restriktivt? Du har delgivits info.

Sätt en grön punkt nedanför Blindhuset (Eugeniavägen 10), vid Y-korset på äldre kartor, endast.
Du ligger 0-70 meter fel med ena punkten.
För att bli ännu mer exakt än så behöver man veta vilken tomt som var Eugeniavägen 21 på åttiotalet.
Citera
2013-09-07, 21:50
Medlem
Citat:
Vad menar du nu? Jag har ju lagt fram vad som är känt angående fp 2, och jag har ställt frågan upprepade gånger utan att få några konkreta svar ännu.

Här är kartan igen.

Det handlar som sagt inte om någons personliga egotripp utan om att definitivt etablera fp 2.

Jag kommer att posta mer exakta bilder på fyndplats 2 längre fram, ha tålamod tills dess.
Senast redigerad av echoesofglory 2013-09-07 kl. 22:38.
Citera
2013-09-07, 22:02
Medlem
Här påstås det att fp 2 är några hundra meter från rättsläkarstationen.
Citera
2013-09-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Läser du inlägg lite restriktivt? Du har delgivits info.

Sätt en grön punkt nedanför Blindhuset (Eugeniavägen 10), vid Y-korset på äldre kartor, endast.
Du ligger 0-70 meter fel med ena punkten.
För att bli ännu mer exakt än så behöver man veta vilken tomt som var Eugeniavägen 21 på åttiotalet.

Menar du Blindhemmet, Tomteboda blindinstitut?

Är det här fp 2?

Fyndplats 2 är markerad med grönt, rättsläkarstationen med rött.
Senast redigerad av Putsch 2013-09-07 kl. 22:22.
Citera
2013-09-07, 23:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För att?

Vad är det som är så viktigt med fyndplats 2?

Ingen vet ju i vilken ordning säckarna blev utplacerade dessutom så saknas förmodligen flera fyndplatser.

Den eller de som placerade ut säckarna vet definitivt i vilken ordning dom blev utplacerade

Fyndplats två är ju intressant eftersom den ligger i anslutning till KS, de båda läkarna var tydligen "kollegor" på nämnda sjukhus när dom jobbade på samma avdelning i 8 veckor i början av sina läkarkarriärer.
Citera
2013-09-08, 00:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Jag tror inte Vinof är så pass oförsiktig att han dumpar några säckar med likdelar alldeles i närheten av sin egen flyttfirma och bostadsadress. Vore ju rent ut sagt dumdristigt och rena "självmordet". Intressant, kanske, men troligen enbart en tillfällighet.

Nej det verkligt intressanta är ju det att rättsläkarstation ligger mitt emellan (i det stora hela) de båda fyndplatserna, Solna är en central plats i Da Costa fallet.
Fotohandlarparets butik låg i Solna centrum, rättsläkarstationen låg/ligger i Solna precis som de båda fyndplatserna, läkarna har tom varit kollegor en gång i tiden på samma avdelning på KS under 8 veckor.

Vinof är med allra största sannolikhet en återvändsgränd precis som Gonerka, det är förstås tacksamt att ha "syndabockar" som kan rikta bort uppmärksamheten från de som är intressanta och som alltid har varit högintressanta i denna utredning.
Citera
2013-09-08, 09:11
Medlem
Citat:
Menar du Blindhemmet, Tomteboda blindinstitut?

Är det här fp 2?

Fyndplats 2 är markerad med grönt, rättsläkarstationen med rött.

Men det är fullständigt irrelevant? Att rättsläkarstationen ligger där den ligger användes mot Teet Härm från början, han är redan avförd och istället intressant som offer för ett justitiemord. Har du inte fattat detta? Rättsläkarstationen är inte brottsplatsen. Annat än i justitiemordet eftersom Jovan Rajs och Ormstad drev stället.
Citera
2013-09-08, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Eremona och andra som har tillgång till FUP; finns det någon indikation på att någon av säckarna läckt så mycket att man kan anta att större djur som grävling släpat iväg med likdelar? Grävlingar gör nämligen sådant och grävlingar finns det också gått om i Stockholm i grönområden, villaområden, längst med vägar osv. Grävlingar kan utan problem släpa iväg med påkörda harar och liknande.

Angående de dubbla säckarna: kan dessa legat på samma plats och därefter lagts i nya säckar, dubbla, och dumpats på nytt? Hur skiljer sig likdelarna i de säckarna från de i de andra?

Ber om ursäkt om detta postats.

Tillägg: fanns det släpspår av djur vid någon av platserna. Grävlingar lämnar ganska breda spår efter sig när de släpar med sig döda djur. Edit: räv?
Senast redigerad av Noicer 2013-09-08 kl. 17:38.
Citera
2013-09-08, 21:12
Medlem
Flashbackministerns avatar
Kan en bil använts för att kasta ut säckarna med kroppsdelar? Vet inte vad polisen tror...
Citera
2013-09-09, 10:15
Medlem
Foton från fyndplats 2, Eugeniavägen Solna augusti 1984

4 st foton från Eugeniavägen 17, ladda ner dem här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in