2010-04-21, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Så då handlade det alltså inte om "barnets rätt" utan om vårdnadshavarens rätt.

Menar du att du trodde att något barn har rätt att träffa släktingar eller inte släktingar oavsett vad föräldrarna säger?

Menar du att det är något som vi bör försöka uppnå, att barn har rätt i vilken ålder som helst att fara omkring och träffa vem de vill?
Citera
2010-04-21, 18:08
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leroy1
Hans egna ord om att gå till soc. få hjälp med ekonomi mm:

"Jag har ju min manliga stolthet det kan jag inte hjälpa. Jag försöker så långt det bara är möjligt att stå på egna ben, men för att inte känna mig för oduglig så försöker jag tänka på att jag har jobbat hårt i över ett år ideellt och att det jobbet nog hjälpt rätt många. Om inte annat genom att informera och upplysa. Mellan september och december hade jag inte ett öre från försäkringskassan som utredde min status och vad dom ska göra med mig. Jag vet fortfarande inte det men nu får jag hjälp med att dra i det där och det är såå skönt så ni anar inte. Tvärt mot vad vissa sura trumpeter på nätet har velat gälla görande så har jag aldrig satt min fot på ett socialkontor annat än i mitt vårdnadsärende. Hellre svälter jag. Jag har aldrig i mitt liv uppburit en enda krona i socialbidrag. Detta kan jag vid min morfars grav svära på."

Read more: http://daddys.blogg.se/2009/december/jag-vagrade-lyssna.html

Han har gjort skillnad för många barn och vuxna under den här perioden.

Leroy

Jo...

Eller så skulle han kanske ta och masa sig ut på arbetsmarknaden och skaffa ett jobb.
Ni vet ett sånt där där man faktiskt tjänar pengar. Istället sitter han framför datorn
och inbillar sig att han utför ett arbete.

Daddy, för helvete, klipp dig och skaffa dig ett jobb så att du kan ta hand om ungarna
istället för att sitta och gnälla om stolthet och soc och f-kassan.
Citera
2010-04-21, 18:08
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
... Om man nu är en kärleksfull och engagerad förälder varför hänger man sitt barn och hennes mamma för full beskådan på nätet?

Kanske just för att man faktiskt är en kärleksfull och engagerad förälder?
Citera
2010-04-21, 18:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Kanske just för att man faktiskt är en kärleksfull och engagerad förälder?

Du tycker det? Så om 5-10 år kommer den lilla flickan + hennes kamraterkunna läsa om detta. Rent utav tidigare. Grabben vad har han gjort för ont som gör att han ska hängas ut indirekt?

Jag tycker då att det är tur att det inte finns så många sådana kärleksfulla och engagerade föräldrar.

I min värld gör en kärleksfull och engagerad förälder sitt yttersta för att få träffa sina barn. Ja, de kan t.o.m gå så långt att de skaffar sig ett jobb.
Citera
2010-04-21, 18:25
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Jag tycker frågan är berättigad, eftersom så många här i denna tråd anser att det mamman kommit med är falskanklagelser och att ärendet rörande snopplekar inte gick vidare, därmed är den saken ur världen.

Att då vilja höra hur ni skulle gjort om något liknande skedde i mammans boendemiljö anser jag vara en berättigad fråga.

Du menar om barnet berättat för pappan att det lekt med mammas tuttar när hon låg och sov? Knappast.

Tycker du att det då vore på sin plats att det startades en utredning av socialen och polisen om pappan meddelade det om dig? Och att du under tiden inte fick träffa ditt barn under 10 månaders tid? Och att du efter detta inte fick ta del av utredningen och enbart fick träffa ditt barn 4 timmar varannan vecka med övervakning, trots att inget åtal väckts?
Citera
2010-04-21, 18:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Snopplekar är mammans version som inte har godkänts av rätten. Förhöret med dotterns prat om snoppar var också framtvingat av förhörspersonen. Denne skullelika gärna kunna göra det omvända och prata om dottern sett mammans könsorgan. Alltså håller inte förhöret. Psykologen och docenten Bo Edvardsson har skrivit massor om detta ämne.

http://www.dn.se/insidan/man-kan-manipulera-en-utredning-utan-att-ljuga-1.970339

http://www.rsorg.se/index.php?view=article&id=128%3Aloegn-och-sanning-i-utredningar-med-barn&option=com_content&Itemid=72

http://rsorg.se/index.php?view=article&id=153%3Afoerhoersmetodik-strategi-teknik-felkaellor&option=com_content&Itemid=72

Framtvingat nu också.

Var det inte du som hävdade att du jobbade inom socialtjänsten - eller i anslutning till denna?

Och du har inte en susning om hur ett förhör går till?

Det känns verkligen som om du är en trygg källa av sakkunskap i frågan. I nästa inlägg på ämnet har de väl torterat flickan också.
Citera
2010-04-21, 18:30
Bannlyst
Citat:
Du menar om barnet berättat för pappan att det lekt med mammas tuttar när hon låg och sov? Knappast.

Tycker du att det då vore på sin plats att det startades en utredning av socialen och polisen om pappan meddelade det om dig? Och att du under tiden inte fick träffa ditt barn under 10 månaders tid? Och att du efter detta inte fick ta del av utredningen och enbart fick träffa ditt barn 4 timmar varannan vecka med övervakning, trots att inget åtal väckts?

Det beror väl på hur länge barnet har ammats till och hur gammalt det är. Barn har ju en naturlig inställning till bröst och det kan väl knappast jämföras med en penis. Det inser ju de flesta. Hoppas jag. Att en tvååring klappar och kramar bröst kan väl inte jämföras med att leka med pappans penis, tycker du verkligen det?

Men det är klart om en mamma låter exempelvis en tioåring ligga och leka med hennes bröst i sängen om morgnarna så bör det utredas och jag anser inte att mamman är lämplig vårdnadshavare om hon gör så.

Och för övrigt var det nog en fråga om att mammans man var den som ett barn berättar att den har snopplekar med.
Senast redigerad av Binkermuniten 2010-04-21 kl. 18:33.
Citera
2010-04-21, 18:33
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Orsakerna till att D. har sonen varannan helg kan enbart D. själv svara på.
Attt dock ha ekomomi som grund känns rätt lamt, eller hur ?

Jag är av åsikten att föräldrar skall ha delad vårdnad och boende så långt det är möjligt. Här finns ingen schism mellan mamma nr 1 och D. som sätter käppar i hjulet. Då räcker inte ursäkten "dålig" ekonomi för att inte ha barnet mer än varannan helg.

Barnet finns här och nu, då är det D's skyldighet som förälder att faktiskt ha gossen 50/50. Jag skulle rent utav vilja säga att det kanske inte är slöhet, men det visar brist på något.

Man vill ha sina "rättigheter" men med det kommer också skyldigheter.

Hur är det då med dotterns mamma? Har hon (innan bidrag) väsentligt bättre ekonomi än Daddy?
Citera
2010-04-21, 18:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Vad menar du? Att han inte har råd att ha sin son mer än varannan helg för att han har sån manlig stolthet att han inte kan ta del av de rättigheter vi har i Sverige?

Eller jag förstår inte relevansen för ditt inlägg angående att han inte har råd (enligt Lucky) att ha sin son boende hos sig.

Det är väl det som kallas att sätta barnen före sig själv - i första rummet - det som vi andra föräldrar satsar på att göra, även när det handlar om att svälja stoltheten.
Citera
2010-04-21, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl det som kallas att sätta barnen före sig själv - i första rummet - det som vi andra föräldrar satsar på att göra, även när det handlar om att svälja stoltheten.

Man bör ju lägga märke till att han inte verkar nämnvärt upprörd, ja inte reflektera över det alls att mamman har bosatt sig i en dyr statsdel. Borde han inte se det som sabotage? Om han nu verkligen ville ha sonen boende hos sig. När det gäller flickan så ville han att hon skulle bo hos mamman också eller hur var det? När var det egentligen han ville det?
Citera
2010-04-21, 18:43
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
...Att en tvååring klappar och kramar bröst kan väl inte jämföras med att leka med pappans penis, tycker du verkligen det?....

Daddys dotter var väl 4½ år vid den påstådda snoppleken? Vad den åldern har barn för länge sedan vant sig av med bröst och istället börjat uppfostras med att de är aj-aj. Så svaret på din fråga är ja!
Citera
2010-04-21, 18:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur är det då med dotterns mamma? Har hon (innan bidrag) väsentligt bättre ekonomi än Daddy?
Hon har tydligen råd att försörja barnet i alla fall - med eller utan bidrag, vilket måste ses som en bättre strategi av en förälder än att skita i sitt ansvar alternativt låta barnet svälta. Tycker du inte det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in