2010-04-26, 22:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Här har du i stort sett inte ett enda rätt. Myndigheterna ingår visserligen inte i någon konspiration där de träffas på ett öde slott en kulen höstkväll men det är ju liksom inte poängen. Jag har ju redan visat i ett jätteinlägg hur en mamma kan underminera marken för en pappa. Detta är rätt enkelt faktiskt.

Jag är säker på att den här mamman straffar ut sig själv och när det sker kommer jag inte att visa någon nåd alls.
Nåd mot vem?

Jag börjar tro att du har någon form av fetisch i att skriva subtila hot och sprida omkring kring. Lustig kvällsnöje.

Nej, du har inte visat någonting. Du har gett din tolkning av ett fall som uppenbarligen utspelade sig i Gamla Stan och slutade med att mannen sköts. Givet den informationen så mördas flera kvinnor av sina män varje år - jag har dock svårt att se det som ett generellt tecken på att män därför inte skall kunna vara vårdnadshavare åt sina barn.

Så jag förstår inte kopplingen mellan fallen faktiskt. Är det samma rådman? Socialtjänst? Eller vad?
Citera
2010-04-26, 23:03
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Hur länge har den här vårdnadsstriden pågått?
Inte långt från fem år.
Det är väl bra för barnen!?
Citera
2010-04-26, 23:05
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag kan inte låta bli att skratta när jag ser det där citatet.

Om det kommer ur vårdnadsutredningen på riktigt - då får förstår jag att TR har begärt en ny utredning.

Det är minst sagt något av det mest oprofessionella i uttryck jag sett.

Jag kanske missade när du lämnade ut ditt CV, men för att klargöra var "du kommer ifrån", har du sett många vårdnadsutredningar? Jobbar du kanske med såna här frågor?
Citera
2010-04-26, 23:06
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Inte långt från fem år.
Det är väl bra för barnen!?

Ok, och detta missar våra kära meddebattörer? Hur kan de skriva att "han kan få rätt i slutändan om han har rätt"? Jag menar, när är slutet? Efter sex år?

Helt makalöst att de inte skäms över sig själva.
Citera
2010-04-26, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binkermuniten
Ja det är så roligt uttryck för de är så mycket tror och säkert är det så och påståendet om daddys och sonens mammas relation vad har den där att göra?

Exakt det är alldeles för mycket tror och tycker, samt lösa antaganden - och inget som belägger.

Citat:
Jag vet inte ens vad det är för dokument. Men menar du nu att mamman är utsatt för en kupp?

Vårdnadsutredningen påstås det. Nej, jag tror inte mamman är utsatt för en kupp, jag tror endera att Joakim själv författat dokumentet - alternativt att de faktiskt tillsatt en planta inom socialtjänsten som inte lärt sig hur man skriver en utredning och vad som skall ingå i en sådan.
Citera
2010-04-26, 23:08
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Vårdnadsutredningen påstås det. Nej, jag tror inte mamman är utsatt för en kupp, jag tror endera att Joakim själv författat dokumentet - alternativt att de faktiskt tillsatt en planta inom socialtjänsten som inte lärt sig hur man skriver en utredning och vad som skall ingå i en sådan.

Du underkänner den således? Är det korrekt uppfattat?
Citera
2010-04-26, 23:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Jag kanske missade när du lämnade ut ditt CV, men för att klargöra var "du kommer ifrån", har du sett många vårdnadsutredningar? Jobbar du kanske med såna här frågor?
Jag har sett många utredningar, jag har också upprättat många utredningar.

Tror du på fullt allvar att kravet på att en utrednings skall utföras och utformas professionellt - och inte som en "jag tror på gud" är lägre när det gäller vårdnadsutredningar än andra utredningar?
Citera
2010-04-26, 23:12
Medlem
Mayitos avatar
Citat:

Tror du på fullt allvar att kravet på att en utrednings skall utföras och utformas professionellt - och inte som en "jag tror på gud" är lägre när det gäller vårdnadsutredningar än andra utredningar?

Det är ju detta som är det hemska. En människa med dina värderingar ska inte vara i närheten av den här typen av myndighetsutövning. Inte undra på att du har så svårt för mig...
Citera
2010-04-26, 23:14
Medlem
4thFloors avatar
Citat:

Härligt icke-svar, men jag respekterar ditt privata.

Det fetstilta, när har jag påstått något överhuvudtaget om den här utredningen som jag uppenbarligen inte kan ha läst? Om du vill ha något sagt om det som citeras ur den så gör gärna det, men gör det konkret och gör det utan att påstå att jag har sagt något annat.
Citera
2010-04-26, 23:15
Medlem
4thFloors avatar
Citat:
Det är ju detta som är det hemska. En människa med dina värderingar ska inte vara i närheten av den här typen av myndighetsutövning. Inte undra på att du har så svårt för mig...

Jag ville ju lite grann ha svaret att h*n sitter på soc...
Citera
2010-04-26, 23:18
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Jag ville ju lite grann ha svaret att h*n är sitter på soc...

Jag är tyvärr inte förvånad. Den här kvinnan anser sig själv ha blivit utsatt för kvinnomisshandel, tryckt igenom ett besöksförbud mot en man, anser att kvinnojourer är helt oproblematiska och så sitter hon och gör den här typen av utredningar. Jäv, någon? Allmänt olämplig att ha med relationsfrågor att göra, någon?

Mera kaffe, någon?
Citera
2010-04-26, 23:21
Moderator
Pentyls avatar
Citat:

Ja men kära nån, kan du inte svara på frågan!?
Jag får hjälpa dig:
Du har inte författat någon enda utredning om vårdnad, boende och umgänge. Summa noll.
Om nu ett hominem-argument skulle bära tyngd till dina teser.

Du har inte läst så många heller, däremot kan du nog ha stött på ett antal dokument författade av tjänstemän i det allmänna (inom en viss sektor), på den tiden du fortfarande arbetade för din försörjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in