2010-07-15, 22:51
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Jaha, finns det en utredning som slår fast att Daddy har en förmåga att klippa "ö" klistra? Spännande. Vem har gjort den utredningen? Är det du? Eller möjligen HenrikJ?
Om du sitter med ett dokument i handen som det står B i, och någon annan med bestämdhet hävdar att det står A där eftersom A är bättre för den personen. Anser du då att den personen har rätt eller fel?

När du har visat alla andra att det står B där och inte A, anser du då att andra också borde förstå att personen har fel?

När personen börjar sudda ut dina B och skriva A istället för att visa att han har rätt, tycker du att han förvränger dokumentet då?
Citera
2010-07-15, 22:54
Medlem
Roback

Att du är ett jävla pucko som inte se att du läser saker till hälften. ska du inte belasta mig för. den "skadan" finns hos dig, inte hos mig.
Citera
2010-07-15, 23:02
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
Roback

Att du är ett jävla pucko som inte se att du läser saker till hälften. ska du inte belasta mig för. den "skadan" finns hos dig, inte hos mig.

Du har möjligen inte lust att svara på min fråga? Vilken utredning pratar du om? Är det en utredning som slår fast att Daddy är en textförfalskare, eller är det en utredning som Daddy själv förfalskat genom att klippa och klistra? Var och när la han ut denna "utredning" i så fall? Länka gärna.
Citera
2010-07-15, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roback
Jaha, finns det en utredning som slår fast att Daddy har en förmåga att klippa "ö" klistra? Spännande. Vem har gjort den utredningen? Är det du? Eller möjligen HenrikJ?
Jag gör inte utredningar, vill du återigen insinuera att jag är anställd/anlitad av soc?
Du får helt enkelt läsa tillbaka i tråden, allt finns redan presenterat.
Citera
2010-07-15, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvafan
SmileTY

Vi vet inte så mycket om mamman. Men dessto mer om pappan.

Vad mamman gör eller inte har vi bara 2:drahandsuppgifter på. Dessutom hoppklistrade som det anstår en oanständig uppgiftslämnare. Marjasin & Daddy, säger jag bara.

Har man ärligt uppsåt och finner sitt liv så förstört av mammor och div annat löst folk. ;-) och har underlagen för det behövs så är det väl bara att publicera det. Vad är problemet?

Du är verkligen paranoid och lider av Daddyhybris om du inbillar dig att Jättebäbyn gör några större intryck på Roksare mfl, Jag är totalt opåverkad, liksom många andra av att Daddy skriver skit om feminsmen/Roksare eller Gudrun. Orka, liksom! Vem bryr sig om Daddys ilska?

HusKattMusen: Det är väl ett jättebra sätt att skrämma folk tills de gör som man vill. Eller inte! Skrämmer du barnen också när de hävdar sin egna vilja? Läraren/grannen? Stackars dina barn som måste lära sig leva med en farsa som har problem med sin ilska. Bara omogna fegisar till människor håller på så.

Du får säga vad du vill men jag gör allt för att skydda mina barn och därför ser jag till att mina döttrar samt min lille son ALDRIG kommer till en domstol för att sedermera hamna hos maniska gamar på FB. Vad tror du är bäst för barnen, att ha föräldrar som bråkar eller föräldrar som fattar?

Det vore ju märkligt om du nu helt plötsligt vänder skutan och påstår att det är bra om ett barn förlorar sin pappa och blir falskanklagad till den grad han måste gå ut med det offentligt för att sen bli offentligt bespottad.

Jag skiter i vad du tycker, det är inte DINA barn, capito!
Citera
2010-07-15, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Canil
Många som skriver här skiter helt i vad som är för barnets bästa, men framförallt vad en pappa har för rätt.

Många tvister uppkommer genom att ingen ställer föräldrarna mot "väggen" och får de till att uppföra sig som VUXNA och gemensamt ta sitt föräldraansvar.
Men så funkar det inte i Sverige, där daltas det.

Exakt, kvinnor har carte blanche och män måste börja kompensera för detta, nu!
Citera
2010-07-15, 23:26
Medlem
Robacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jag gör inte utredningar, vill du återigen insinuera att jag är anställd/anlitad av soc?
Du får helt enkelt läsa tillbaka i tråden, allt finns redan presenterat.

Tack för svaret och dementierna HenrikJ:s, det låter mycket betryggande att ni inte är betrodda med att göra utredningar och att ni inte är anställda på något socialkontor. Skönt att veta.

Det finns allt för många inkompetenta personer i den branschen, det visar inte minst fallet Daddy där det är uppenbart hur illa han behandlats av myndigheterna. Tyvärr verkar det som om hans fall inte är unikt.
Citera
2010-07-15, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Men innan du brinner av efter "jobbet" så fundera litet tag.

Lagtext är en sak. Men inom juridiken så finns något som heter förarbeten.
Om du ska citera en massa lagtext som du gjorde nu. Så ska du också vara medveten att bakom den lagtexten finns kanske tusen sidor förarbeten(vad regeringen som skapade lagen har för önskemål blandat med vad olika instanser har gett för synpunkter). Orden Barnets bästa har olika innebörd beroende på i vilket sammanhang man läser det.

Sedan har du något som kallas praxis som blir ett komplement till både lagtext och förarbeten.
Tillsammans bilder de en enhet.

Och att som du gör i affekt skriva en massa lagtext, ger inget mer än vad alla här redan vet. det är det bakom lagtexten som är av intresse.

Och daddy är absolut inte rättslös. Vore han det skulle han ju tappat vårdnaden direkt när han i första svängen erkände en massa saker. Tror det var 2007 enligt vad som cirkulerar här i tråden. Tre veckor efter det beslutet/domen skulle han tapapt sin rätt att överklaga osv. Nu är det inte så i VTn och det är bra.

Nu har daddy fått via flera led fått flera chanser och det pågår ju fortfarande.
Så att kalla daddy rättslös är bara att fördumma dig själv.

Vad sedan daddy själv känner liksom den övriga papparättsrörelsen har inget med de faktiska förhållandena att göra.

Sedan ditt inlägg om statsfeminism eller vad du nu kallar det så tror du på det så är det väl ok för mig. Måste vara väldigt jobbigt leva när det är sånt förtryck.

Att sedan daddy upplever sig orättvist behandlad är en helt annan sak, och inte ens samma sak som att flickan farit illa fram tills som det verkar just nu.

Daddys längtan efter flickan är en sak.
Flickans längtan efter sin pappa är det som är av vikt. Och framförallt om de två sakerna kan förenas. På ett "tryggt" sätt.

Helt krasst är det enligt följande att föräldrarna är underdåniga vad som är bra för barnet.

Det är därför Wilda western fungerar bättre att applicera för pappor för att rätten skiter fullständigt i barnens bästa. Vem vet vad som är bäst för barnen, rätten eller föräldrarna?
Citera
2010-07-15, 23:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Vilka källor, menar du att jag ska behöva redogöra för vilka dokument jag valt att hämta hem?

Dom källor jag använder mej av när jag skriver dom redogör jag också för i mina inlägg, så dom borde du vid det här laget ha uppmärksammat.

Inget av det jag har tillgång till kommer från Daddy, jag har valt att hämta hem material som jag vet kommer i ocensurerat skick, vilket visade sej vara ett bra drag.

Vad källorna säger har jag försökt säga i ett antal inlägg, vilket resulterade i förolämpningar, så jag tycker vi lämnar det därhän just nu.

Du har inte presenterat dessa källor. Inser du det källkritiska problemet? Du påstår att Daddy klipper och klistrar och inte presenterar allt material, men du presenterar inga belägg för att bevisa det utan bara lösrykta påståenden. Du gör ju därmed precis det som du anklagar Daddy för.

Citat:
Om du sitter med ett dokument i handen som det står B i, och någon annan med bestämdhet hävdar att det står A där eftersom A är bättre för den personen. Anser du då att den personen har rätt eller fel?

När du har visat alla andra att det står B där och inte A, anser du då att andra också borde förstå att personen har fel?

När personen börjar sudda ut dina B och skriva A istället för att visa att han har rätt, tycker du att han förvränger dokumentet då?

Men för att påstå detta med trovärdighet så måste ju du presentera dessa dokument.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2010-07-15 kl. 23:32.
Citera
2010-07-15, 23:30
Bannlyst
Citat:
Överens faktiskt, föräldrar i faktiskt i praktiken rättslösa, rättigheterna tillkommer barnet.

Jepp, vi är överens där också.

Det är väl det hela diskussionen rör sej om, handlar det om att alla andra i hela apparaten, inklusive skattemyndighet, kronofogdar och försäkringskassa osv är inkompetenta, eller kan det vara så att det ligger en del hos Daddy. Vad tycker du verkar sannolikt?

Hur tycker du att barnens rättigheter till sin far har blivit efter tusen utredningar och flera tvister?

Nej, anade väl att du tycker att den inte är tillfredsställd. Logiken, denna logiken spökar ånyo!
Citera
2010-07-15, 23:35
Bannlyst
Citat:
Jag tyckte nog att du riktade dej dirkekt till mej i din första mening faktiskt.

Förstår du betydelsen av orden; såvitt vi vet

När det gäller Daddy så vet vi att han far med osanning och att han förvränger det som står i dokumenten, vi vet också att han offentligt går ut och skriver ofördelaktigt om mamman. När det gäller mamman har vi inte sett något sådant, det är skillnaden.

Jag har ingen aning om vad du har för agenda, och jag kunde inte bry mej mindre. Min poäng var att du hela tiden frågar efter och spekulerar i vad andra kan ha för agenda, och då blir min fråga; vad är din egen. Vad har du för heliga motiv som gör ditt intresse bättre än andras?

Frågan är alltså helt knuten till dom frågor och spekulationer du gör när det gäller andra.

Littorin-effekt skrev jag, jag skrev inte att du hade skrivit om Littorin.
Littorin-effekt innebär att om man avslöjas med lögner och falskspel så har man visat att man inte är att lita på.

Jag tycker inte jag far fram som en ångvält, jag tyckte jag möjligen svarade i samma ton som du själv använde.

Littorineffekten är väl den att det är ok för tidningar att sprida myter ytan substans vilket ju i sig liknar effekten av dina rabiata texter här i denna tråd.

Dessutom handlar den också om att skuldbelägga män och fria kvinnor, tänk dig möjligheten att jag säljer dig knark och vi tas på bar gärning och bara du åker dit för det.

Den enda vi vet far med osanning är ju familjerätten, domstolarna, utredarna och de maniska på i denna tråd. Hitintills har jag inte ertappat Daddy med någon lögn, visst har han skrivit fel ibland men han har också haft modet att rätta felen i efterhand. Det krävs manligt mod för att göra, något som andra skulle behöva desto mer av!
Citera
2010-07-15, 23:40
Medlem
swimp78s avatar
För att få slut på tjafset fram och tillbaka är det väl bara att Logga-Ut ger några exempel för Husvagnen och Roback exakt vad det är han menar Daddy valt att utesluta från dokumenten han publicerat på sin blogg.
Jag tror nog nog att du, att Logga-Ut har belägg för det du skriver, så ge gärna några exempel.

Då slipper ni ju den här evighetscirkeln av argument : "jag har källor som visar" "nähä de har du inte alls dä!" "joho dä har ja visst dä!" "nähä!" fram och tillbaka i all evighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in